[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caadhola

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 11:27

Ik heb met enkelspan ook stuurvertraging,wagen volgt mooi in het spoor van het paard.
Molenrem,gebruik ik in de dressuur voor het recht achterwaards gaan en recht blijven op de AC lijn.
In de marathon tegen het uitbreken van de wagen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 11:44

molenrem weet ik niet als ik die er op heb.
stuurvertraging heb ik wel.

ben nu met de lijst van de geboortekaarten bezig, leuk werk, maar heb van heel veel geen adres dus dat schiet niet op

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 12:22

schaduw gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, wanneer komen er foto's? :D

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 12:28

Tallechie, druk bezig met de kinderkamer.
Schaduw, heeft pony gekocht en gaat zaterdag halen. gefeliciteerd!!!!!
Vhu, gaat menles doen met Rizanta en dan aan de arbeid.
Laura, leuke foto van jou en Riv heb je er meer ?

Goedemorgen.. :Z
De scheur aan de binnenkant van Buck zijn deken!! :( aan de buitenkant zitten er ook 3. Hij is nu dus officieel overleden. :')
Afbeelding

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 12:32

Hoe krijgt ie dat voor elkaar aan de binnenkant? :=

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 12:35

Geen idee... Hij loopt tussen de paarden (merries) en vind zichzelf af en toe erg stoer en gaat er dan mee spelen dus ik gok dat ze aan zijn deken gehangen hebben. :P
Gezien ze de deken bij de staartvlap pakken die is ook gescheurt. Ik had de deken al genaaid aan de binnenkant maar dat houd niet, dan moet ik hem met de buitenkant mee naaien maar dan is die niet meer waterdicht dus moet maar even kijken voor een ander goedkoop frutseltje. :P

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 12:37

Bij mij gaan de staartflapjes ook als eerste stuk. Kay vind 't leuk om eraan te hangen en dan wil Jelle wegrennen (maar komt niet vooruit) zo'n dom gezicht :=

Wel zonde van je dek was het die premiere?

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 12:46

Ja die blauwe premiere. Hij heeft hem nu nog wel op in het land tot ik wat anders heb. Want wil me rhino niet op doen nu vind het te warm voor een halsdeken en de hoeveelheid grams van die deken. en een staldeken + regendeken vind ik onhandig met om en af doen. :') Je ziet aan zijn huid dat het te warm is als ik meer grams op doe krijgt ie van die smetplekjes die zijn nu net weer weg.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 12:59

@ Buckje das wel zonden.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 13:00

@Buckje: balen van je deken
@Tallechie: druk met voorbereidingen
@VHU: lekker mennen. Hier is het gelukkig nog droog, maar er schijnt heeeeeeel veel te gaan vallen. Heel fijn als het later van de week weer gaat vriezen. Stuurvertraging (en ook molenrem) heb je (zo is mij verteld) vooral nodig in marathon. Hangt ook van de wielbasis af. Als deze klein is, heb je minder snel stuurvertraging nodig dan bij een grotere wielbasis.
@Schaduw: gefeliciteerd. FOTO:S!!!!

Wij doen ook niets aan Valentijnsdag, is alleen maar vreselijk commercieel iets. Bovendien komt man helemaal niet thuis vandaag. :+

Les met pony (was wel berekoud hier, gemeen harde wind) ging wonderbaarlijk geweldig. Normaal flipt hij enigszins met veel wind, maar zodra ik hem aan het werk had, was er niets aan de hand. Hij gaat zo goed vooruit, ondanks dus die zware wagen. Maar ja, de bodem is momenteel wel super goed, dat helpt ook. Daarna Rembrand gelongeerd, daar werd ik verdrietig van. Maar goed, fysio had gezegd dat het vandaag slechter zou kunnen zijn door de behandeling. Laten we het daar maar op houden. Heb in ieder geval flink met arnicagel gesmeerd. Kreeg nog de tip om ook arnica druppels door voer te geven, dus ga straks kijken of ik dat ergens kan vinden.

Zo, nog even wat lunchen en dan hoop ik een paar uur slapen.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 13:17

Ik vind Valentijnsdag stom.. ik bedoel je kan toch ook op andere dagen zeggen dat je van elkaar houd ? Dat hoeft toch niet persee op die dag. :+

Tine, wanneer komt je nieuwe kar ?

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 13:33

aaaaahhh ik lees al vanaf pagina 1 mee, en had bedacht dat als ik het bij kon houden tot pagina 100 dan ga ik ook af en toe eens meekletsen.. Ik dacht, dat doe ik precies op pagina 100, maar dat is dus mislukt..:P haha Mag ik alsnog komen kletsen?

Voor degene die mij niet kennen, bijna allemaal denk ik..

Ik ben Eefielover ofwel Joke en 23 jaar oud. Heb een bonte shet merrie Eefje van 7 jaar voor de HCA sulky en een wat grotere tweewieler. Ik rij nog geen wedstrijden maar hoop dit jaar eens een onderling wedstijdje mee te pakken voor de ervaring. Verder krijg ik les en ga ik van de zomer naar de KNHS instructie week. Een fanatieke recreatie menner dus.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 13:46

Welkom!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 13:56

Welkom

Heb net 2 klinieken gebeld maar kunnen nog niet echt een prijsindicatie geven, omdat het afhankelijk is van wat ze vinden. Maar heb wel een richtprijs.

Heb het er net met mijn vader over gehad en die vind het onzin. Die geeft aan die paar wedstrijden die je rijdt kun je er wel om rijden. En hij heeft zo iets van het is domme pech. Maar ik heb er een ander gevoel bij.

Maar ja heb wel iemand nodig die meekan. Dus schiet niet echt op. Zal nog even met mijn vriend overleggen wat die er van zegt

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 14:04

gefeliciteerd schaduw

joke welkom

tine hopelijk is het zo en loopt hij snel betere.

tallechie veel werk he, vind dat met de kredietkaarten ook altijd.

Buckje behoorlijke schuur had riv ook is. had je transplrtbeschermers gebruikt gisteren had ze nu hoger gedaan en dan blijft het beter zitten. Er waren 2meiden met spiegelreflex camera's en hoop er nog meer van hun te krijgen.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 14:17

Oef ben bijgelezen.
Hier eigenlijk niets te melden.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 15:10

Buckje schreef:
Tine, wanneer komt je nieuwe kar ?

Ik wacht nog steeds op het originele koopcontract. Als hij getekend contract heeft gaat hij bestellen. Pas als hij besteld is duurt het 8 weken. Gaat zo wel lang duren. |( Als ik morgen nog niets heb, maar eens bellen, duurt me veel te lang. Had gehoopt dat ik in mei met nieuwe wagen wedstrijden zou kunnen starten.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 15:31

@Dennis: Goed gedaan op wedstrijd zo te lezen. Als je er zelf maar tevreden over bent.
Je zit in ieder geval niet ver van de winstpunten af. Volgende week tandem? In Middenmeer? *Leest verder. Ja dus! Leuk, ben benieuwd hoe je het gaat doen.

@Marrianne: Heb je topic vanochtend al even bekeken, ziet er snel uit! :D
Had je teveel ballen of waren je concurrenten nog sneller?

@L_R: Gijsbert je buurman? Zijn ergere personen om naar te kijken, hihi. Hoorde dat het alweer uit was tussen die twee?
Leuke foto!

@Nouvel: Wat een knappe vent!

Tine heeft slecht geslapen, doe maar rustig aan vandaag. :(:)
Troost je, onze kar is ook nog steeds niks van bekend. Vervelend is dat. :\

@Schaduw: Gefeliciteerd met je aankoop. Zien we snel foto’s?

@VHU: Succes met je menles.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 15:35

Schaduw, gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst! ik ben benieuwd hoor!

VHU, veel plezier met je menles! gaat vast goed komen he? enneuuhhh het is valentijns dag vandaag... verras je man en vertel hem dan later dat hij morgen met je golfje naar zijn werk mag (maar je golfje was toch kapot?)

Buckje, zonde van je deken zeg! kun je hem niet nog als staldeken gebruiken onder een andere deken die wél waterdicht is?

Tallechie, ik ben zooooooooooooooo benieuwd naar de babykamer van jullie :j ik ben gek op baby's en alles wat ermee te maken heeft :D

Tine, wachten duurt zo lang he? als je je op iets verheugt.
met mijn sulky duurde het toen ook langer dan geplant.
en ik had zoooooo graag er al mee willen rijden.

Nou, vanavond komt de Osteopaat voor wobbe.
ik ben benieuwd.
eerst nog een keertje 10minuten longeren in draf (5minuten links en 5 minuten rechts) en zijn ademhaling&hartslag weer opmeten.
en als hij dan afgekoelt is doet ze hem behandelen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 15:40

It mijn moeder is nog steeds aan het strijken. ik heb zo veel kleertjes gekregen niet normaal meer.
Zodra ze het strijken klaar heeft gaan we de kamer in richten. Ik hoop dat het dan nog licht genoeg is om foto's te maken

succes met wobbe

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 15:50

Poeltje schreef:
@Dennis: Goed gedaan op wedstrijd zo te lezen. Als je er zelf maar tevreden over bent.
Je zit in ieder geval niet ver van de winstpunten af. Volgende week tandem? In Middenmeer? *Leest verder. Ja dus! Leuk, ben benieuwd hoe je het gaat doen.

Ik rij steeds tussen de 170 en 179 punten.... En er zit echt vooruit gang in, maar dat zie je helaas nog niet in de punten. In het L had ik het ook, eerst net tegen winst aan rijden en in 1x ging het om naar dikke winstpunten rijden. Hoop dat dat nu ook gaat gebeuren ;).

Ze hebben sinds Benningbroek niet meer achter elkaar gelopen :+. Zal dus wat worden volgende week. Rij weer met een andere wagen (een waar ik met Whitney wel vaker mee gereden heb, van mijn instructrice, doet mee met een enkelspan pony).

Boer Hans uit een paar seizoenen terug is nog steeds samen met Anneke. Ik heb nog bij zijn zoons in de klas gezeten en kom ze wel eens tegen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 15:52

Welkom Joke,

Tallechie, druk met de babykamer,
Foto's laten maken is idd duur, is al 5 jaar geleden dat ik het heb laten doen, dus geen idee van wat de prijs nu is. kun je het niet vragen aan zo'n mobiele rontgen service, die kunnen vast een indicatie geven ?

VHU veel plezier met de les !!

Gisteren heb ik Melody gelongeerd, ze was heerlijk relaxed, en begint steeds mooier soepel te worden, de galop gaat nu normaal tempo, niet meer buitplat....en niet meer stijf, dus zit vooruitgang in

En fysio of osteophaat heb ik nog nooit bij mijn paardjes gehad, ook nog niet nodig geweest gelukkig.
Succes met Wobbe !!

Ik hoop dat Rembrand morgen weer wat beter loopt !!!

Wel moet er bij Melody een bultje/wrat weggehaald worden bij haar buik, die groeit en groeit maar door.... ;( dit gebeurt op 1 maart a.s.
Kan me daar nu al mateloos druk om maken..... :o

Goed.......ga nu even :9k en dan zoontje weer van school halen........... :evaw:

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 15:54

@Dennis: Ik hoop ook voor je dat het gaat gebeuren, maar daar twijfel ik niet zo aan eerlijk gezegd. :)

Deze week maar even met tandem gaan oefenen?
Kun jij ook weer even wennen aan je leidselvoering en je pony's zullen het spelletje ook steeds meer door gaan krijgen. :j

Welkom trouwens Joke! :wave:

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 15:58

Ik hoop dat ik ze van de week nog achter elkaar kan zetten. Morgen en overmorgen moeten ze lesjes lopen en donderdag weet ik nog niet of ik een groom heb (vriendje is dan naar school en weet niet of de verzorgmeiden 's middags kunnen).
Wil zaterdag nog wel proberen ze even achter elkaar te knopen. Dan is m'n vriend 's middags thuis.

Ze zijn allebei enorm braaf, dus kom zeker wel rond hoor, daar twijfel ik niet aan. Mijn doel is (net als in Benningbroek) niet laatste worden. Dan heb ik al gewonnen hoor ;) :D.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:05

Ik heb gebeld en beide klinieken gaven aan dat ik tussen de 200 a 500 kwijt zou zijn.
Beide klinieken gaven ook aan eerst een kreupelheidstest te gaan doen zodat ze weten wat ze op de foto moeten zetten.

Mijn vader vind het onzin. Ik twijfel. Het is mijn paard en mijn geld maar mijn vader gaat er vanuit dat het domme pech is

Dennis zou mooi zijn als je ze nog even voor elkaar kan zetten