[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jouke_h

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 17:46

Ik heb even een vraagje. Ben ik asosiciaal vanwege het volgende:

In de winter gooide een jongetje met en groepje (denk rond de 10 jaar) steeds sneeuwballen naar voorbijkomende fietsers. Ik heb er toen wat van gezegd. Vorige week fietste ik langs toen zat hij al te dreigen langs de kant van de weg met een bal om die te gooien. Vandaag kom ik er weer langs en iemand die voor mij fietste kreeg die bal dus tegen zich aan. Ik kom langs ik zeg: ik zal het maar niet flikken. Op het moment dat ik net langs ben krijg ik die bal tegen mijn rug aan. Ik draai per direct mijn fiets om en pak die bal. Ik: ik heb je gewaarschuwd. Vervolgens zegt dat blaagje: geef mijn bal terug trut. Dus ik heb mijn sleutels uit mijn tas gegrist en die bal lek gestoken. Ging nog verbazingwekkend goed. Dus blaag huilen en ik ben doorgefietst. Heb ik dit nou juist gedaan?? Vind het gewoon levensgevaarlijk!!

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 17:51

Ouch, ik zou daar maar niet meer langs fietsen. Maar ik zou als ik jou was denk ik hetzelfde hebben gedaan, want ik heb echt een snerthekel aan dat soort kinderen. Vroeger deden ze dat bij mij ook echt heel vaak waardoor ik jaren niet met een veilig gevoel over straat kon.

Maar je heb hem gewaarschuwt, en ja, de gevolgen zijn van hem. Maar oppassen voor de volgende keer, de meeste van zulk tuig hebben ook niet zulke leuke ouders, en die zullen hoe dan ook niet jou kant kiezen...

Popkjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 17:51

Groot gelijk! Zou er waarschijnlijk niet zijn opgekomen maar anders deed ik het ook.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 17:53

Millanka schreef:
Ouch, ik zou daar maar niet meer langs fietsen. Maar ik zou als ik jou was denk ik hetzelfde hebben gedaan, want ik heb echt een snerthekel aan dat soort kinderen. Vroeger deden ze dat bij mij ook echt heel vaak waardoor ik jaren niet met een veilig gevoel over straat kon.

Maar je heb hem gewaarschuwt, en ja, de gevolgen zijn van hem. Maar oppassen voor de volgende keer, de meeste van zulk tuig hebben ook niet zulke leuke ouders, en die zullen hoe dan ook niet jou kant kiezen...

Nee daar heb je gelijk in. Alleen kan ik dan straks nergens meer langsfietsen aangezien de weg vaak afgezet is of ik moet een stuk langs het bos

Popkjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 17:56

sander_lotte schreef:
@ jouke_h: ohz is er inderdaad een grote rivaliteit tussen eigenaars van grote paarden naar pony's toe.
Ik weet niet of Ludo Philippaerts jullie bekend in de oren klinkt, maar zijn oudershuis is hier 2 straten verder, hier heeft hij ook een manege. Zijn zus(in het 3e studiejaar was zij mijn juf), die ook erg met paarden bezig is, woont hier nog steeds. Ik vind het verschrikkelijk hoe ze tegen me doet. Vroeger was ze altijd heel lief tegen mij, maar sinds ik op haflingers rij en ik Romeo heb, doet ze erg neerbuigend. Terwijl zij zelf ook pony's hebben voor hun zoontjes. Maar nee, Romeo is niet van weet ik veel welke hengst, dat zal het verschil ook wel maken denk ik... :?
Ik vind het erg jammer hoe zulke mensen tegen anderen doen. Bijna iedereen met grote paarden doen zo tegen de kleintjes.

Niet aantrekken! Ik rij LRV met een Fries. Hmm daar zijn de meeste ook niet bepaald enthousiast over hoor ;) Vorig jaar wel moeten lachen. Winterwedstrijd LRV buiten wedstrijd meegereden met onze haflinger (ik mag namelijk niet officieel starten met haar). Dus ikke met de pony tussen een 15 tal paarden, was bovendien haar allereerste keer in een binnenpiste en de allereerste keer tussen andere paarden. Uitslag: tweede :D (was zo fier op haar <3 )

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 17:59

Ja das die springruiter. Ik snap niet dat mensen gewoon niet kunnen zien dat iemand blij is met zijn/haar paard/ponie. En dat het dan niet uitmaakt wat het is wie de ouders zijn enz.

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 18:13

Jeetje wat slordig laura! Je laat mensen toch niet zo lang wachten? Vind het niet gek dat je bent weggegaan!

Jouke ik vind het knap dat je dat gewoon gedaan hebt hoor! Je hebt hem nog gewaarschuwd ook! anders leren ze het nooit hoor, en die jongetjes durven het niet eens tegen die ouders te vertellen joh, moeten ze gaan vertellen dat ze ballen tegen mensen aan het gooien waren? denk dat ze dat niet eens durven!

Ik heb vanmiddag heerlijk gereden met mn "ratjes" haha, ze waren erg braaf en lekker soepel te rijden! heb ook een beetje conditie training gedaan, lekker lang door kunnen blijven galloperen. Moet zeggen dat ze bij het aftuigen al een stuk slanker waren geworden :P

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 19:43

@ Laura: wat zonde zeg van die reis... Geef je groot gelijk dat je bent terug gegaan!

@ jouke_h: ik vind het eigen schuld van die jongen. Zoiets verdient hij, mensen zo pesten... :n Ik zou er denk ik niet op gekomen zijn, maar wel een goede oplossing. Het is levensgevaarlijk om zulke dingen te doen, laat anderen toch met rust. Die gastjes denken dat ze stoer zijn en dat ze alles mogen.
Helaas ligt dit (meestal) aan de opvoeding, en vinden die ouders dat hun zoontje niets verkeerd doet. Dan zeggen ze: "tja het zijn kinderen hé..." en worden ze boos op jou omdat jij je boos maakt op hun kind, maar ik vind dat kinderen zich ook te gedragen hebben, hoe jong ze ook zijn.

@ popkjen: zoiets vind ik net tegoei voor die mensen met hun dikke nek, onze beesten kunnen ook wel wat hoor!
Vriendin van me rijdt met haar vz-haflinger bij de LRV, zij is gekend als 'het meisje met de haflinger'. :Y) Maar zij moet zeker niet onderdoen voor de anderen! En vergeleken met de doorsnee haflinger is deze haf onwijs goed! Beestje is wel geen pony meer, hij is 1.53m, een echte moderne haflinger dus :D

@ Evelinee: super dat je ratten zo braaf waren :Y) Met mijn rat hetzelfde gedaan, we zijn gegaan tot 30 km/uur (dat is voorlopig onze maximumsnelheid ooit *\o/* ) Ik ga de komende 2 weken volop conditietraining doen, zodat ik die haflingers eens wat kan laten zien op de Veluwe!! }> (Romeo is de enige niet-haflinger dan :o )

Ohja, ik weet niet of ik het al verteld heb, maar voor de Veluwe is alles in orde. Ik heb gepraat met de eigenaar van de vrachtwagen (ook de eigenaar van die haflinger waar ik zondag mee heb gereden), hij zei: "Een paard/pony dat onrustig is op een trailer, zal staan te slapen op de vrachtwagen. Ik heb nog nooit een onrustig paard gehad op de vrachtwagen." Romeo gaat dus op de vrachtwagen bij 12 haflingers. (voorlopig zijn het er 12, op de vrachtwagen gaan 16 paarden)

De dierenarts had vanmorgen cortisone voorgeschreven, maar hij zei: "Je moet bij je huisarts om een voorschrift gaan vragen, dan kan je het veel goedkoper krijgen." Ik dus naar mijn huisarts, maar hij wou het niet voorschrijven. Ik begreep zijn uitleg wel, hij wou het niet doen omdat hij er tegen was dat mensen profiteren van de ziekenkas. Maarja, ik luisterde alleen maar naar mijn dierenarts, maar ik begrijp de uitleg van de dokter volkomen.
Na een paar huisartsen te bellen, kwam ik uiteindelijk bij eentje die het wel wou doen. Ze schreef wel maar 1 doosje ipv 2 doosjes voor, en het was maar eenmalig, hierna doet ze het niet meer.
Bij onze apotheek ging het ook vrij moeilijk, maar (omdat ze ons kennen) ze hebben mij 2 doosjes meegegeven, eentje kreeg ik met korting en het andere moest ik wel volledig betalen. Achja, nu ben ik 60 euro kwijt aan Romeo, vorige keer was het 150 euro aan antibiotica en het hielp niet. Hopelijk helpt het nu wel...

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:04

SL. Hopelijk gaat Romeo nu verbeteren, wat is zijn strooisel in de stal, daar zit ook veel stof in.

Ik lees dat mensen dit weekend in de hitte op wedstrijd gaan of er werken moeten sterkte en veel koelte toegewuift van hieruit.

Ik krijg morgen waarschijnlijk mijn tuigje voor Chicko binnen en nu kan ik niks ermee balen.
Had ik hier al verteld dat Wieneke een lichte spierblessure blijkt te hebben en over drie weken weer mag stappen en dan langzaam opbouwen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:12

die bal; prima reactie! :D

m'n bulten zijn dikker
uit sommige loopt soms spontaan van dat ''wondvocht/muggenbulenprut'' doorzichtig geel pusje :)
en ze doen grúwelijk zeer :=
Ben nu aan het deppen met washandje met water met opgeloste paracetamol, dat helpt tegen de jeuk! heel even _O-

Heb m'n selektvrachtrondje ne achter de rug :) ze hadden me de meest doolhofachtige wijk gegeven _O- maar 't is me gelukt :D

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:20

Naaltje ik zou een rondje huisarts doen, ik heb dat in Kreta gehad en dat werd steeds erger en toen heb ik vreselijk op mijn donder gehad van de ha, wordt namelijk alleen maar erger.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:22

:\ zal ik HA-post even bellen om te vragen dan? of morgen huisarts toe? heb tentamens morgen dus komtniet uit eigenlijk :=

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:52

eventjes de huisartsenpost bellen kan geen kwaad.
ze kunnen je ook advies geven wat te doen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:53

hmm, maar even doen dan :=

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:01

@Naatje, waardeloos die bulten :(:) Ik weet hoe het voelt want wij hebben een moerasachtig gebied bij ons aan de overkant en 's avonds kun je dus niet meer in je korte broek/armen buiten lopen want je wordt gek geprikt. Mijn pony's staan dus nu dag en nacht met een vliegendeken om.
@SL- wat een stoere haflinger zeg :P
@Jouke, ik vind het juist een strake actie van je +:)+ :=
@Evelinee, ik herken dat wel. Mijn pony Brutus is 1.30 en af en toe wordt ik er ook op aangesproken dat het zielig is, wij zijn écht dierenbeulen ~~}>
@L_Rivaldo, wat jammer dat ze je hebben laten wachten, echt belachelijk :(

En verders ben ik het nog even kwijt, met zoveel posts :o

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:04

hmms, alergie voor muggen zei ze
Zolang ik er niet ech ziek bij ben even aankijken. Als ik echt ziek word (koorts enz) dan gaat m'n huid ontsteken..

Voel me wel hele dag a niet lekker, maarja.. komt dat door de stess van de tentamens, door 't weer, door... :=
we zien wel :D ga 'n handdoek natmaken en eromheen draaien :))

Popkjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:19

sander_lotte schreef:
@ popkjen: zoiets vind ik net tegoei voor die mensen met hun dikke nek, onze beesten kunnen ook wel wat hoor!
Vriendin van me rijdt met haar vz-haflinger bij de LRV, zij is gekend als 'het meisje met de haflinger'. :Y) Maar zij moet zeker niet onderdoen voor de anderen! En vergeleken met de doorsnee haflinger is deze haf onwijs goed! Beestje is wel geen pony meer, hij is 1.53m, een echte moderne haflinger dus :D

Dat is zoals bij mij 'Ah zijt gij dat met die fries?' :) (ondertussen zijn we gelukkig in Limburg bij de LRV al met 2 friezen ;) ) Die vriendin van jou rijdt die ook bij LRV Limburg? Dan weet ik inderdaad wie het is... Onze haflinger is trouwens wel pony, daarom dat ik er bij de LRV niet officieel mee kan starten, stom (bij vlp mag het wel)...

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:31

Naaltje schreef:
hmms, alergie voor muggen zei ze
Zolang ik er niet ech ziek bij ben even aankijken. Als ik echt ziek word (koorts enz) dan gaat m'n huid ontsteken..

Voel me wel hele dag a niet lekker, maarja.. komt dat door de stess van de tentamens, door 't weer, door... :=
we zien wel :D ga 'n handdoek natmaken en eromheen draaien :))

Probeer niet te veel te krabben, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan :(:)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:34

krabben wil ik bij vlagen.. heel raar
ópeens jeuken ze dan.. Nu even niet.. maar heb ook net ingedept met paracetamolwater..
naja.. klasgenootje neemt morgen van die anti-allergie pilletjes mee voor me :P

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:42

@Naaltje en heb je al op je postcode-loterij fiets een rondje gedaan ???

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:48

ja :D gisteren naar de supermarkt,om eieren en boter :P
maar wat eng :P dat plateau draait niet mee, echt wennen :)) (oke en m'n zadel zit nog los, dus dat fetst beetje creapy := )

maar wil 'm wel verzekeren.. wonen niet in een lekkere buurt, en ze keken toch wel heel erg naar die fiets.. straksissie weg.. :\

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:50

Ik moest ook erg wennen aan het niet mee draaiende plateau maar het went wel erg snel hoor. Ik woon in een dorp waar 2 van die fietsen zijn. Die van mijn vriendin (met zwarte mand) en die van mij met een witte mand. Ze weten dus precies wanneer ik in het dorp ben, want mijn fiets wordt meteen herkend :=

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:56

@Naaltje, heb je calendula druppeltjes of tabletjes in huis? Werkt ook erg goed bij die giga bulten. Anders morgen even bij de drogist langsgaan. Flink natte koude lappen erop werkt ook. Probeer er zo weinig mogelijk op te smeren want je hele huid raakt geirriteerd. Je bent wel knap de pineut zo zeg wat een ellende.
Brand van de brandnetels is bij mij na paar keer flink deppen met prikweg al aardig aan het weggaan. Is ook homeopathisch flaconnetje. Gaat trouwens eerst wel nog ff flink branden }> maar daarna trok het goed weg. Boel is ook niet meer zo rood.

Nou moet vakantiezooi gaan inpakken. Echt iets waar ik elk jaar weer naar uitkijk :x
Heb meer zin om lekker met een fles rose op het dakterras te gaan zitten! (wij hebben geen tuin :o )

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:56

_O-
wij wonen in een wijk waar ik van mijn vriend alleen al niet in mag ivm vreemde acties := as ik ga hardlopen langs de doorgaande weg komen ze met auto's achter je aan :=
brr

Fiets rijdt beter da mijn oude vehikel :P (lees , handvatten afgebroken, versnelling kapot en stond in z'n 6 ofzo _O- )

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:05

@VHU, wanneer MOET je op vakantie ? := .Ik ga as dinsdag 11 dagen weg, gelukkig komt mijn vriendin in ons huisje op de beestenboel passen anders was ik niet gegaan :o
@Naaltje, lekker dan :7