[AR] Arabier voor kar met halster?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjonniej

Re: [AR] Arabier voor kar met halster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:14

bolletje schreef:
Weet nu dat het er bij sommige mensen teveel ingestampt is en her er tog niet uit krijg

Het voelt voor ons precies hetzelfde.

Nick1963

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:35

BonBon schreef:
Dat is weer wat minder inderdaad. Aan de verzekering moet je ook nog denken dat is wel jammer. Ik ben benieuwd of iemand weet of de schade dan gedekt is.

Nou ik ben daar wel benieuwd naar , mijn huisdieren (poezen) zijn verzekerd , ook als er door oorzaak van hen iemand tegen de boom aan rijdt.
Geen idee hoe dit werkt als je met paarden ( en wagen , of zonder cap) de veroorzaker bent van schade.
Voor twee jaar geleden was er op de stal een dame die zonder zadel en cap van haar paard afviel met haar hoofd op een paal.( hoofdletsel)
De ambulancebroeder maakte er toen wel een opmerking over ...... natuurlijk is zij wel geholpen want er is zorgplicht.

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:35

Ik blijf toCH bij mijn eigen standpunt aangezien ik als enigste mijn paardje het best ken daar kan niemand anders over discusieren over hoe zij reageerd, want die kennen haar niet. Nogmaals bedankt voor alle nutteloze reacties... Hou jullie op de hoogte.

WAAROM begin je dan in godsnaam deze discussie???
ARABIER VOOR KAR MET HALSTER?

?= toch altijd nog een vraag aan anderen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:47

bolletje schreef:
bedankt voor al jullie reacties heb er een hoop mee opgeschoten
Weet nu dat het er bij sommige mensen teveel ingestampt is en her er tog niet uit krijg hoe dan ook heb veel steun van de mensen om me heen die het wel begrijpen en ook doen inmiddels al wat aardig mensen op het internet gevonden. Ik laat het voor de rest hierbij als ik me neiuwe kar heb zal ik het zeker even filmen om jullie gerust te stellen dat ik zeker ben van me zaak en weet wat ik doe.
Ik blijf tog bij mijn eigen standpunt aan gezien ik als enigtse mijn paardje het best ken daar kan niemand anders over discusieren over hoe zij reageerd, want die kennen haar niet. Nogmaals bedankt voor alle nutteloze reacties... Hou jullie op de hoogte.

Bedankt voor dit nutteloze topic, ik ben er veel meer opgeschoten
Ik wens je veel plezier met je nieuwe kar, en ik hoop dat je hem niet te snel aan gort rijd. Ik blijf ook mijn standpunt net zoals vele andere hier, want ze weten wat voor HUN het beste is. Als je toch niks van ons aannneemt, waarom plaats je dan dit topic. Mogen we je soms alleen maar de hemel in prijzen. Meisje voordat je iets op bokt plaatst bedenk dan eerst of je de kritiek wel kunt verdragen. En alsjeblieft, plaats voortaan je berichten in ABN, dan kunnen we het allemaal volgen!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 20:26

Anzjuhlaa, ik ben het er helemaal mee eens!

Bolletje, prima dat je op deze manier verder wilt, ons een zorg maar waarom blijf je er dan op hameren dat wij niet open staan voor andere dingen? Prima dat je met een (touw)halster rijdt. Maar voor mennen is het gewoon niet ideaal ongeacht watvoor een pony je hebt en hoe goed je hem ook kent. Ik weet best dat je degene bent die je pony het beste kent en daar kunnen wij verder niet over oordelen. Maar asjeblieft kijk ook even naar de andere manieren van bitloos rijden en mennen, halsters zijn er niet voor bedoelt om te mennen. Laten we het maar hier op houden. " de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet"

AppelBoom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 20:37

Heb je het al uitgeprobeert?

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 20:43

bolletje schreef:
bedankt voor al jullie reacties heb er een hoop mee opgeschoten
Weet nu dat het er bij sommige mensen teveel ingestampt is en her er tog niet uit krijg hoe dan ook heb veel steun van de mensen om me heen die het wel begrijpen en ook doen inmiddels al wat aardig mensen op het internet gevonden. Ik laat het voor de rest hierbij als ik me neiuwe kar heb zal ik het zeker even filmen om jullie gerust te stellen dat ik zeker ben van me zaak en weet wat ik doe.
Ik blijf tog bij mijn eigen standpunt aan gezien ik als enigtse mijn paardje het best ken daar kan niemand anders over discusieren over hoe zij reageerd, want die kennen haar niet. Nogmaals bedankt voor alle nutteloze reacties... Hou jullie op de hoogte.

lomp

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 21:09

Estrelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 12:49

Ik wil hier ook wel iets op zeggen hoe kun je in godsnaam zeggen dat je je paard helemaal vertrouwd??
Al kunnen ze nog zo lief zijn of luisteren of wat dan ook het blijven dieren en kunnen dus onverwachts wel reageren of zie ik dat fout??

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 12:52

Precies, ik heb een superbrave merrie, echt poepie braaf, het is een koudbloed vandaar. Ik vertrouwe haar voor 90%, de overige 10% is haar instinct. Zelf zij rent af en toe weg en springt opzij.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 12:53

Dat zie je idd helemaal fout Deze doet nooit wat, want er is nl nog nooit wat gebeurd en dat toont toch voldoende dat er ook nooit wat zal gebeuren

Estrelia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 12:56

Vind ik behoorlijk knap daar mag ze ook echt trots op zijn maar goed dat haar paard helemaal te vertrouwen is. Het ergste is dat als er iets gebeurd is dat andere mensen hier de dupe van worden als je het in de wei doet moet je het helamal zelf weten maar op de openbare weg. FOUT

BonBon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 14:51

Maar is die 10% dan uitgesloten met een bit?

Estrelia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 14:54

Neej zeker niet dat heb ik ook niet gezegt. maar zonder bit is de kans groter dan 10% naar mijn mening

Napie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 17:10

Waarschijnlijk gaat het niet fout want dat zie je vaak bij mensen die "lomp'bezig zijn. Die hebben altijd mazzel en er gaat nooit wat fout

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 18:52

Nee met bit gaat het nooit fout wouden jullie zeggen. HAHAHA
En voor de zoveelste keer ik doe dit al heel lang zo en gaat goed, tuurlijk blijft het een dier, maar met bit zou ze net zo goed op hol kunnen slaan , wat ik wel eens meegemaakt heb bij een ander. Dus dat is natuurlijk onzin. Het blijft een paard, en een bit is nog steeds geen nood rem?
Ik heb dit topic geopend of er nog meer waren die dit deden. Niet om afgekraakt te worden en dingen te vertellen die ik nog niet wist Kennelijk wel dus, alleen net als bitloos rijden, is het nog zeldzaam in nederland .

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:18

Beste Bolletje, zou het geen goede reden hebben dat bitloos rijden/mennen niet veel wordt gedaan? Dat je geen wedstrijden mag starten zonder bit?

Hier zit echt wel meer achter dan wat jij bij iedere reactie roept:
"Met een bit kan hij ook op hol slaan."

_loekie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:27

Als jij zeker weet dat je dat kan met je paard..
Oer breken hoef je je geen zorgen te maken je mag niet voor niets een touwhalster neit in een weiland aanlaten(omdat het niet breekt als ze blijvne haken of wat dan ook)

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:47

bolletje schreef:
En voor de zoveelste keer ik doe dit al heel lang zo en gaat goed, tuurlijk blijft het een dier, maar met bit zou ze net zo goed op hol kunnen slaan , wat ik wel eens meegemaakt heb bij een ander. Dus dat is natuurlijk onzin. Het blijft een paard, en een bit is nog steeds geen nood rem?
Ik heb dit topic geopend of er nog meer waren die dit deden. Niet om afgekraakt te worden en dingen te vertellen die ik nog niet wist Kennelijk wel dus, alleen net als bitloos rijden, is het nog zeldzaam in nederland .

Ik dacht dat jij niet meer zou reageren?

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 21:08

Kon het niet laten

palousa_boy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 21:12

tja waar je de lol maar van inziet...

AppelBoom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 21:37

bolletje: Wat voorn nut heeft dit Topic? Volgensmij denk jij dat jij alleen
maar gelijk hebt.. (MOET HEBBEN!!)

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 21:47

Het enigste wat ik vroeg was!! Kennelijk heeft niemand mijn vraag gelezen en flapt er maar van alles en nog wat uit! "of er meer mensen zijn die dit doen" en zoja HUN MENING.
Heb ik verder iets gevraagd ? Nee juist ja LEZEN.
BIJ VOORBAAT DANK IK VROEG HIER NIET OM EEN DISCUSSIE DAT MAKEN JULLIE ERVAN.
Snap je het nu????

Jeroentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 21:48

*moet nog veel meer zuchten als aan t begin van t topic*

AppelBoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 21:51

bolletje schreef:

Ik zei alleen maar dat jij gelijk probeert te hebben!! Zie bericht..

IDD * ZUCHT*