[AR] Wedstrijd doelen mennen 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliej

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 10:00

Geeft niks hoor jongens, viel altijd te proberen hihi ;)

Hier ook naar Joure, maar weer alleen vaardighied. Zondag ga ik naar harich voor dressuur

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 11:40

Wij gaan denk ik ook naar Harich, maar wel nog een keertje M. Voor de Z moeten we nog even oefenen :)

Thuis wedstrijdje dus dat is altijd mooi meegenomen, eerste keer buiten ook weer.

lobkewikjem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 12:20

Hier ook opgegeven voor Harich. Voor het eerst een rondje B, heb totaal geen verwachtingen aangezien ikzelf veelste gespannen ben op wedstrijden. Dit is een thuis wedstrijd dus het leek mij ideaal om eens te proberen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 13:06

Weet er ook iemand hoe laat ze beginnen op vrijdag in Joure?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 15:05

Ik twijfel nog steeds of ik naar Joure wil.

Ik mocht gister om 21.30 starten in Barsingerhorn, 10 minuten van huis en dat beviel al niet zo goed ;) .
Dus ben bang dat Joure ook zwart nacht word, en ben dan niet met 10 minuten thuis.

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 15:40

Zowel dressuur als vaardigheid vanaf 16.30 uur. En de animo lijkt vooralsnog niet heel groot dus ik verwacht niet dat het heel laat gaat worden.

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 20:12

Ik wilde graag naar Joure toe maar moet tot 17.30 werken dus dat wordt hem niet

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 21:00

Wat bijzonder, wedstrijden doordeweeks in de avond. Om 21:30 starten zou ik wel pittig vinden geloof ik :=

Ik ben een beetje in dubio. Er zijn een paar D&V wedstrijden kort op elkaar in de regio en daarna een gat. Ik twijfel of ik ga inschrijven want doordat het kort op elkaar zit oefen ik tussendoor eigenlijk te weinig naar m'n zin. Het zou dan eigenlijk puur wat proeven rijden zijn en winstpunten verzamelen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 21:25

21.30 1e proef, 21.50 2e proef.
Voordat alles opgeladen is is het zo 22.30. Was wel de een na laatste dus prijsuitreiking was wel snel gelukkig.
Pony's aan huis dus hoppa, paddock in, wagen van t frame, trailer er af en klaar. Tuig enzo in de auto laten liggen en vanmiddag pas opgeruimd.

Ik had afgelopen winter wel geoefend, instructeurs opleiding op de zelfde locatie. Meestal tegen 23.00 klaar. Toen met andermans pony's heen, dus dan moest ik nog pony wegbrengen, spullen opruimen enzo. Dat was wekelijks afzien.

Ze hebben daar vaker avond wedstrijd, maar vaak beginnen ze al eerder. Weet niet waarom het nu zo laat begon, misschien omdat de jury niet eerder kom.

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 09:11

LinSa schreef:
Wat bijzonder, wedstrijden doordeweeks in de avond. Om 21:30 starten zou ik wel pittig vinden geloof ik :=

Ik ben een beetje in dubio. Er zijn een paar D&V wedstrijden kort op elkaar in de regio en daarna een gat. Ik twijfel of ik ga inschrijven want doordat het kort op elkaar zit oefen ik tussendoor eigenlijk te weinig naar m'n zin. Het zou dan eigenlijk puur wat proeven rijden zijn en winstpunten verzamelen.

Heb ik ook hoor. We zitten op dit moment even in een klein dipje, waardoor thuis door trainen misschien fijner zou zijn. Maar dan zijn er straks weer geen wedstrijden meer :Y) aangezien we toch maar B starten besloten wel te gaan.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 22:48

Spaikey schreef:
Ik ga de 22ste weer eens starten.
Hopelijk de komende maanden weer wat meer wedstrijden!

Ik ga de 21e eerst naar Putten, een stamboek-sportdag van het Gelders paard. Lijkt me leuk om met alleen maar Geldersen te rijden. Het wordt een druk weekend, want de dag erop (de 22ste) ook voor Someren ingeschreven, maar zonder vaardigheid ben ik ook weer zo klaar.
En dan Leende begin juni, dressuur en minimarathon.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 10:18

Ik ga ook naar Someren.
Hopelijk laatste keer M. Alleen dressuur geen vaardigheid.
Daarna is het plan 4 juni naar Leende te gaan

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 16:17

Toen ik zelf nog startte zag ik de wedstrijdring altijd als een mooie ring om in te rijden :') . Dus als het thuis niet zo fantastisch ging, dan ging ik toch op wedstrijd, want dan kon ik tenminste in een mooie vlakke grote bak rijden.
Zeker in de B zou ik dat ook gewoon doen hoor.

Wij waren dit weekend in Kronenberg. Derde SMW met deze pony en eerste van het seizoen.
Het is allemaal nog wat groen en er moet nog wat afgestemd worden, maar wow... wat een pony zeg <3 . Zo relaxed tijdens het wandelen en grazen aan de hand tussendoor. Met stappen naar de dressuur en vaardigheid viel hij haast in slaap. Maar zodra je dan op het veld bent gaat ie 'aan'. Het mag allemaal nog een stuk netter afgewerkt worden in de dressuur, maar helemaal niet ontevreden.

Ik mocht in de marathon achterop en ook daar ging hij aan <3 . Op de pinken te sturen, dat was hard werken voor de menner (en voor mij achterop :') ). En hij bleef er zó goed aan trekken. Echt top.
Ik vind heuvels doodeng, en hindernis 6 in Kronenberg is de heuvel. Toen we al glijdend door poortje A gingen wist ik zeker dat ik doodging. Maar... ik heb niet gegild, dat vond ik best knap van mezelf :+ .

De sfeer op wedstrijd was weer heerlijk. 3 nachtjes kamperen, barbecuen en kletsen.

Op naar de volgende. Want dit smaakt wel naar meer.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 18:18

Ik zou ook geen geschikte groom zijn, ik vind achterop staan best spannend. Als menner heb ik nog het gevoel een beetje overzicht en controle te hebben :D

In de B werk je toch ook naar de volgende klasse toe? We gaan best rap qua winstpunten maar ik vind ons helemaal niet L-waardig nog :7 . Stelling en buiging is een groot werkpunt evenals stabiele aanleuning. Volte halsstrekken is ook standaard een 4 omdat ze de hand niet volgt. Ik zou het zo jammer vinden dat we straks over moeten terwijl we nog niet klaar zijn. Ik moet eigenlijk eens opzoeken bij hoeveel winstpunten dat is want ik heb geen idee eigenlijk hoe dat precies in elkaar steekt :=

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 19:06

Ik heb geen echt geschikte groom voor swm. Daarom maar dressuur/vaardigheid.
Ik train wel vaker hindernissen zo gaaf om te doen.

Ik was vrijdag in Kronenberg even bij de dressuur geweest kijken. Rest van het weekend was ik niet thuis.
Kronenberg ligt hier om de hoek

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 19:14

een 4 bij die volte halsstrekken heb je nog geluk mee.. ik heb er nou al 2x een 2 voor gekregen. Mijne vind het ook nog heel moeilijk om te zakken of te strekken en sowieso een volte is al lastig om mooi rond te krijgen (dat ligt aan mij) maar met langere teugels is het bijna ondoenlijk. De laatste keer had ik er een mooi ovaal gefabriceerd en mijn paard wou wel wat zakken met zijn hoofd: dat leverde weer een 2. Ik ga er geen moeite meer voor doen. Wij hebben ook ng wat moeite met die middendraf ik denk dat daar meer eer aan te behalen is.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 19:19

Je móet bij 30 over geloof ik. Maar dat weet Dennis/Ciska beter dan ik denk ik. Die had het er laatst over dat ze over móet.

Halsstrekken is ook best lastig. Ik trainde het altijd door een kneepje links, een kneepje rechts en daarna handen iets naar voren zodat ze volgen. En dat dan uitbouwen. Niet meteen die leidsels losgooien, maar het in training langzaam opbouwen zodat ze je hand echt meenemen naar voren. Mooie oefening om te controleren of ze niet in een valse krul lopen.

Wat heerlijk dat Kronenberg om de hoek ligt. Mag je daar ook gewoon "zo" trainen?

Ik ben verder best een goede groom hoor (al zeg ik het zelf :') := ).
Die heuvels groom ik ook prima aan de goede kant, maar na mijn eigen menongeluk 6 jaar geleden vind ik ze gewoon spannend.
Ik groom bij meerdere menners. En één van hen vindt heuvels net zo spannend als ik. Met haar gaan we dus mooi kalm of rechtuit over heuvels. Dat past mij prima :D
De menner van afgelopen weekend zegt altijd: "ja ik weet dat je het spannend vindt dus we doen rustig aan op de heuvel". Om vervolgens gewoon keihard vol gas eroverheen te knallen >;) :)) :)) . Maar goed.. hij weet dat ik altijd goed zit en ik weet dat hij altijd verantwoord rijdt. Dus dat kan prima.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 19:33

Bij 10 mag je over bij 30 moet je over. Tenminste bij dressuur/ vaardigheid

Nee gewoon zo trainen mag je daar niet. Al worden er soms wel trainingen gegeven.

Mij us geleerd dat de ponys / paarden leren zakken op de zweephulp, klein tikje op de binnenkant. Weerstand bieden en zodra ze loslaten hand laten volgen

Hier geen moeite met halsstrekken, zelfs een keer een 9 voor gehad.
Jammer vanaf het M niet meer in de proef.

Ik wil deze pony nog een paar keer Z starten en dan met mijn nieuwe ponyaan de gang gaan.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 19:43

Bij 10 punten mag je over en bij 30 moet je.
Ik had er 32 in de L :') , dus moest echt. 28 bij het starten van de laatste wedstrijd in de L, en er toen dus 4 gereden.

Ik mis het halsstrekken in de M echt enorm, ik scoorde er met Ebje bijna altijd 8en voor, en ik vind het een belangrijke oefening!

Ik heb wel eens minimarathon gegroomd, en 2x een marathon. Maar een vlootje als ik die liever zelf aan het stuur zit heb je niet zo veel aan :j .

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 20:04

Ik ga het halsstrekken ook missen in het M. Had daar ook altijd 8 en zelfs 9ens voor gehad.

Ik vind het groomen juist leuker dan het mennen zelf in het tweespan. Wij gaan deze zomer een beetje de marathons proeven, maar vind het kijken en genieten van mijn pony nog leuker dan het meerijden.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 20:41

Ik ben ook een betere groom dan menner. Niet dat ik niet kan mennen maar het ondersteunen (stal, paard, voorwerk en nawerk), voorwaarden scheppen om een ander te kunnen laten presteren, motiveren, focus bewaren achterop, de papierwinkel en de menner scherp houden liggen mij beter dan zelf de stress ondergaan.

Halsstrekken (lees: in en uit elkaar kunnen schuiven en het verlengen van de bovenlijn) vind ik ontzettend belangrijk, maar van mij hoeft het niet perse in een proef gevraagd te worden. Wanneer een paard goed over de rug gereden wordt, is dat door een vakkundig jury ook te zien in het ondertreden bij het uitstrekken of verzamelen. (ja ... vakkundig :P )

Poldermenner

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 21:35

Ik meld mij hier ook weer voorzichtig. Nadat het in het indoor seizoen steeds slechter ging gestopt met de wedstrijden binnen. Daarna alleen nog maar in de buitenbak getraind en dat gaat een stuk beter.

Nu doen we voor de lol mee met de onderlinge vaardigheidswedstrijden van de vereniging en dat gaat wonderwel heel goed. Spanning kunnen goed af laten vloeien, dus misschien dit jaar nog een marathon wedstrijd voor de fun meepakken.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 21:44

Nou daarom dus een beetje. We kunnen wel de B doorknallen maar de basis is gewoon nog niet op orde en dan komen we een klasse of 2 later alsnog in de knel. Pony heeft niet het makkelijkste lijf en ik ben ook nog onervaren. We hebben geen haast gelukkig.

Ik meen ergens gelezen te hebben dat je in de B bij 5 punten al over mocht, maar dat klopt dan dus niet. Nou aan die 10 zitten we ook nog niet. Als ik me niet vergis zijn we nu B+6.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 22:14

Vroeger mocht je van de B naar de L al bij 5 en moest je bij 20, de rest was toen al wel 10 en 30.
Maar dat is al de nodige jaren geleden.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 22:01

Goedenavond, we hebben CH Joure overleefd, zo voelde het ook echt :') Wat een weer zeg.. echt smerig en na verloop van tijd ijzig koud omdat we tot onze onderbroeken toe nat waren. Zelfs paardlief stond te bibberen.

Maar.. ze bleef lopen, ondanks het snertweer en ze deed echt haar best! Moeten werken aan het stapgedeelte, dat gaat nog niet goed genoeg. Lees: stappen doet ze mondjesmaat, ze draaft liever aan of gaat stil staan. Niet zo handig, maar er wordt aan gewerkt!

1e proef was op zich prima, hadden daar 187 punten. Tweede proef meer ontspanning en naar mijn mening echt fijne stukken, daar kregen we 169 punten voor. Huuhh? Wij, ik en de mensen om mij heen, begrepen daar oprecht niks van. Maar goed, het blijft een jurysport he. Dus het kan wel eens zo gaan.

Vaardigheid ging goed tot de laatste hindernis en toen wist ik het niet meer :') was ik dat laatste poortje gewoon kwijt! Was wel goed gedraaid, maar daarna zag ik em simpelweg over het hoofd. Stom, maar al doende leert men :) paard vond het wel leuk, maar ook vreemd en een beetje spannend. Ze verloor hier en daar go en sprong een keer recht naar voren. Dat doet ze alleen als er druk op zit en ze het even niet weet. Net als ik kennelijk :')

Verder ben ik tevreden. Het was niet onze beste wedstrijd. Op naar de volgende op Hemelvaartsdag!

Edit: de organisatie had het uitermate goed voor elkaar. Veel ruimte voor los rijden en parkeren. Prima bodem, vriendelijke mensen, een recept voor een fijn concours!