[AR] nieuwe startpas

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:02

Ik rijd Janouk alleen nog onder het zadel. Maar mocht nu eindelijk de kur op muziek officieel worden, dan zullen wij Janouk weer voor de koets zetten in het enkelspan. :)ddd

Sjolvir

Re: nieuwe startpas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:10

Grootste ergernis is naast de prijs, dat er bijna geen dressuur / vaardigheids wedstrijden zijn binnen fatsoenlijke straal.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 17:45

Sjolvir schreef:
Grootste ergernis is naast de prijs, dat er bijna geen dressuur / vaardigheids wedstrijden zijn binnen fatsoenlijke straal.

en als je met meerdere pony's start je ook meer startgeld moet betalen. Dus ben je daar ook duurder uit.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:58

En kan er echt maar max. 2 meenemen! derde achter trailer gaat hem niet worden.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:02

Startgeld mag wel wat naar beneden inderdaad. Soms denk ik tweede proefje mag ook wel voor de helft van het geld ofzo. Maar dat heeft weinig met knhs te maken. Ik sta met mijn pony's op een manege waar ook knhs wedstrijden worden georganiseerd voor ohz en die zeggen ook wel eens dat ze de prijzen laag moeten houden omdat er anders geen inschrijvingen zijn.

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:28

Dan ben ik wel benieuwd wat jullie dan aan startveld betalen.
Puur uit nieuwsgierigheid, wij organiseren en dat is altijd een hele afweging tussen de kosten en de opbrengsten

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:38

Hier is het vaak 10,- per proef.
Soms ook 8,-

Vind het erg goedkoop, maarja ik kom dan ook uit het ohz circuit waar hier in de omgeving gerust 14,- per proef werd gevraagd.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 19:28

Ik ben vaak 12,50 per proef kwijt..

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 19:28

Sjolvir schreef:
En kan er echt maar max. 2 meenemen! derde achter trailer gaat hem niet worden.

is hij vast warm gelopen :D ;)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:54

Hier 9 of 10 euro per proef.
Maar dan 2 pony's 2x dressuur en 2x vaardigheid starten is ook niet echt grappig meer.

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:04

Wij zaten afgelopen zomer met onze gezamenlijke competitie dus ook op €10,- per proef.

Dat geld heb je, om een goede en mooie wedstrijd neer te zetten, ook gewoon nodig.
Gemiddeld aantal deelnemers was rondom 30.
En ik vraag me af of dat er volgend jaar meer worden, denk het niet.
Met dit aantal en dit inschrijfgeld, moet je netjes opletten om quitte te draaien als organisatie.
Nu moet ik erbij zeggen dat wij geen eigen accommodatie hebben.
Misschien dat het dan wel met minder kan.

Maar snap ook wel dat het niet goedkoop is als je met meer spannen wil rijden.
Laatst bijgewerkt door Patricia op 21-12-15 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:09

Ik zal met de licentie niet meer gaan starten. Andere spannen, maar niet meer proeven. Hooguit op een kampioenschap dat ik meer start.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:57

Hier idd 9/10 euro per proef en ik vind dat niet goedkoop.. maar snap dat het noodzakelijk is voor een goed georganiseerde wedstrijd.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:09

8,- / 10,- Duurste is 12,50 geweest.
Wedstrijd starten incl brandstof is snel tussen de 60,- / 100,-

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:24

Hier eigenlijk altijd 10 euro per proef. Alleen één wedstrijd was het 12,50 en dat vond ik echt wel té duur want de prijzen die je kon winnen waren nog geen 2 euro waard. En het gaat me écht niet om het geld hoor. Wedstrijd rijden kost gewoon geld. Maar er moet toch wel íets tegenover mijn inschrijfgeld staan.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 08:34

Vergeet niet dat het organiseren van wedstrijden niet gratis is. Ik heb zelf in organisaties gezeten en het echt schuiven met de cijfers om rond te komen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 08:53

yarrah schreef:
Vergeet niet dat het organiseren van wedstrijden niet gratis is. Ik heb zelf in organisaties gezeten en het echt schuiven met de cijfers om rond te komen.

Zo is het. En als je kleine rubrieken hebt (vooral bij de vaardigheid en tweespannen) dan moet je gewoon bijleggen.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 10:29

Nogmaals; ik vind het niet erg om te betalen voor wedstrijden. Maar als je ziet dat het bij andere organisaties wél voor 10 euro (of minder) kan, dan is het vreemd dat een organisatie meer vraagt.

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 10:42

Ik denk dat het deels ook erg afhankelijk is van het feit of zo'n organisatie een eigen accommodatie heeft of juist alles moet huren.
Dan is locatie ook nog van belang, kun je iets van een andere vereniging huren of moet je organiseren op een kaal terrein?
En als er een eigen accommodatie is, hoe vaak wordt daar dan iets georganiseerd?

Dat zijn allemaal dingen die het duurder, of juist goedkoper kunnen maken voor een organisatie.

Tel daarbij het aantal deelnemers en je kunt redelijk na gaan of het startgeld hoger of lager kan uitvallen.
Wedstrijden met meer deelnemers zouden in principe sneller uit de kosten moeten zijn.

Ik gok dat daar de grootste verschillen vandaan komen...

Ik zal overigens niet zeggen dat men niet wil betalen.
Mijn vraag was puur uit nieuwsgierigheid.
Eens kijken hoe het geregeld is in andere delen van het land.
Zowel qua kosten als hoe zo'n wedstrijd er dan uit ziet.
Wij rijden zelf voornamelijk samengesteld en als we eens dv starten, dan in de buurt.
Dus weinig vergelijk met andere wedstrijden.

We organiseren omdat er leden zijn die dat graag willen en om een competitie met verschillende andere wedstrijden te kunnen hebben. Zo is er meer gelegenheid om te starten in de buurt.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:47

Vind 10 euro netjes hoor, zoveel houdt een vereniging er niet aan over, als ze al wat over houden.
Wat mij betreft mogen ze bv lintjes en prijzen wel afschaffen, leuk, maar extra kosten.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:07

Mijn dochter is dolgelukkig als we een prijsje krijgen.
Zeker omdat de wedstrijden ver weg zijn. Is ze jarenlang mee op pad geweest. Tussen de 10 en 18 uur van huis. Gelukkig won ik vaak wel een prijs. Dat maakte voor de kleine uk veel goed.
Kadobon van ruitersportzaak kon ik alleen als aandenken bewaren. Aangezien alles boven de 100 km enkele reis was/is.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 11:24

Helaas.... ik ben niet sterk :oo ik heb net mijn startlicentie aangevraagd voor 2016. Sorry allemaal. Maar wedstrijden mennen is gewoon veel te leuk. En nu ik een mentrailer heb aangeschaft nog veel leuker.

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 11:57

Sjolvir schreef:
Hmm, kan natuurlijk andere menner mijn paard laten uitbrengen....
Wie heeft er nog een startpas.. en is voor alles Z startgerechtigd... en wil keer Toobs de baan rond sturen?? Kom hem wel brengen op locatie van wedstrijd hier in de buurt, wil hem nog inspannen ook.

(Hij is geen Z hoor.. maar zou leuk zijn)

Goed.. plan was ergens volgend jaar als mevr. Hepsie beleerd zou zijn daar ook startpas aan te plakken, tegen die tijd kan ik hem eventueel wel weer activeren, want dan heb ik er 2 op 1 startpas en kan ik ook nog volledig idioot doen en Sjol nog een keer starten gewoon voor de fun...
Heb ik 3 enkelspannen op 1 kaart..
(Mag je überhaupt paarden en pony's op de zelfde startkaart hebben staan als aanspanning?)

Ik wil wel hoor. Mag met alles Z starten :)

Ook ik heb mijn startpas niet opgezegd. Vind het wedstrijdrijden veel te leuk :) Misschien dat ik voor de lol mijn 2 pony's eens naast elkaar ga zetten. Weet iemand of ik dan gewoon in de B of L mag beginnen? Mijn oude pony liep ZZ dressuur en de jonge pony loopt Z dressuur

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 12:56

Als jijzelf nog niet geklasseerd bent met een dubbelspan en het dubbelspan is niet als span geklasseerd moet je zelfs B starten, want dubbelspan is een hele andere discipline als enkelspan (heeft iemand van de KNHS mij uitgelegd :)).
Andersom, als dubbelspanmenner enkelspan starten is (natuurlijk) een heel ander verhaal is mij door iemand anders van de KNHS uitgelegd.
Als geklasseerd enkelspanmenner pony's uit een geklasseerd dubbelspan halen en enkelspan starten is heeelemaal een ander verhaal, daar zijn verschillende variaties in uitleg van, dat is gewoon proberen en zien waar het schip strand, wat de ene keer mag, mag de andere keer niet.
De ene keer mocht ik met een pony uit een M dubbelspan geen L starten moest het B en met de andere pony uit hetzelfde M dubbelspan moest ik L starten, mocht geen B.
Door deze actie van de KNHS(en een beetje door de pony en mijzelf) ben ik trouwens met die ene pony in de B wel noordelijk kampioen geworden, dus het was toch nog ergens goed voor.
De KNHS stuurt wel een brief als ze het niet goed vinden, is mijn ervaring.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 13:03

Staat gewoon inschaling tabel in reglementen onderaan waar je kan vinden wat je mag of moet starten.
En soms kijken naar als je bijvoorbeeld klasse 3 of 4 hebt gereden dan mag je bijvoorbeeld geen B dressuur meer starten of L vaardigheid.