Heb nog eens over knhs verhaal nagedacht. Als ik bij moet betalen, zullen toch echt wel meer meer menners dat moeten. Het is dan leuk, dat als je paard met pensioen moet of verkocht dat je dan een andere mag inzetten zonder extra kosten. Maar er zijn er genoeg die maar gewoon 1 paard hebben. Als die niet met pensioen hoeft of niet wordt verkocht heb je gewoon extra kosten.
Tja .... wat wordt er niet duurder? Ik woon aan de veluwezoom. Moet je een jaarvergunning hebben om daar de mogen rijden. Kostte ooit 10 euro, 3 jaar geleden kostte dat opeens 15 euro. Mn moeder heeft van de week de vergunning voor volgend jaar gekocht. ... 25 euro! Is nog niet duur voor een heel jaar... maar Is toch van de zotte dat er zo 10 euro bijkomt.
Mag ik vragen wat Is (gebeurt ), ava? Iig fijn dat je even naar buiten kon.
Ahh... mooi klote... kan me voorstellen dat het erg lang duurt.
Gem
Geplaatst: 06-11-15 10:16
Voor menners met handelspaarden lijkt het me wel een fijne optie. Zo kun je een paard wedstrijdervaring op laten doen en na verkoop direct het volgende paard inzetten op dezelfde startkaart. Ik verkocht in december 2012 mijn pony: weg startkaart! Zou fijn geweest zijn als ik met de nieuwe gewoon op dezelfde (of aangepaste) startkaart door had kunnen rijden.
tine10
Geplaatst: 06-11-15 10:17
Ava
Zoonlief heeft morgen menwedstrijd (wellicht zijn laatste dus....) Ik zit nu te bedenken hoe ik kar en pony schoon moet krijgen met gekneusde ribben. Tuig is me gelukt, heb ik opgehangen zodat ik niet hoefde te bukken. Maar ik heb niets om kar of pony op te hangen Manlief is vanavond pas laat thuis en moet morgen al weer heel vroeg naar de manege, dus die zal ik er maar niet mee lastig vallen en zoonlief zal de kar nog wel lukken misschien, maar ja, moet ik nog steeds helpen wat eigenlijk niet kan maar die pony.... Had ik maar een vosje ipv schimmel
Patrick zal zijn moeder heus wel helpen hoor alleen moet Tine altijd een beetje begeleiden (en doet dan waarschijnlijk te veel wat dan niet goed voor haar is)
Keet
Geplaatst: 06-11-15 12:49
kwita schreef:
tine, je zoontje moet je gewoon helpen.uit! het is zijn wedstrijd en jij kan niet!
Nou nou beetje minder kan toch ook wel? Waar staat dat hij niets doet? Volgens mij helpt Tine haar zoon al regelmatig met van alles rondom de paardjes.
tine10
Geplaatst: 06-11-15 13:05
Hihi lief hoe zoonlief wordt verdedigd.Hij helpt heel veel hoor. Maar het blijft een ventje van 9.dus hij kan nog niet alles. Hogedrukreiniger lukt wel maar niet alleen
Biancacoo
Geplaatst: 06-11-15 13:49
Pony&carriage wasstraat... Komt vast goed Tine...
Vanmorgen boodschappen gedaan..hondjes uitlaten..spelen ravotten.en huisdingen en tekenen. ..ochtend weer om.. Te warm om te trainen met ze..
Fijne dag allemaal. .
assie
Geplaatst: 06-11-15 14:03
Succes met poetsen Tine. Ik ga dadelijk aan de poets voor diezelfde wedstrijd. En volgens mij zit de kar nog vol met modder van vorige week dusse .
Wat betreft de startkaart: ik zou het eerlijk vinden als ze de menners de keuze bieden. Een 'single'-startkaart voor menners met één paard tegen het oude tarief en een 'mix'-startkaart voor mensen die meerdere paarden willen starten. Veel gemeentes werken ook zo met hondenbelasting. De 1e hond 80 euro, de 2e hond 60 en als je meer dan 3 honden hebt kun je een soort kennelbelasting van 150 euro betalen. Op die manier bied je mensen de keuze en is het niet oneerlijk voor één van beide partijen.
Zoals ze het nu doen wordt het een verhoging van bijna 200%. Echt abssurd om dat in één jaar te doen. Hoe verantwoorden ze dat? Wat krijg ik als menner voor die verhoging? Lager startgeld? Minder afdracht? Nóg een kopie van dat flutblad P&S? Zolang er niets fatsoenlijks tegenover die verhoging staat, ben ik het er echt zó niet mee eens.
Biancacoo wat een drukke dag zeg!
Ips, wat een rare reactie van die tuig-meneer. Vraag je dan echt zoveel teveel?
Ava een knuffel.
tine10
Geplaatst: 06-11-15 14:12
Assie, ik kan het natuurlijk nog niet echt beoordelen, heb de brief nog niet. Maar vrees dat voor jou hetzelfde geldt als voor mij. Jij hebt er ook maar 1. Gezellig dat je er morgen ook bent!
Nou, kar is soort van toonbaar . Die mag zoonlief straks nog op de trailer zetten. Morgenochtend de pony dan nog. Eens zien wie het meest gesopt wordt, pony of zoon hahaha
Bianca, inderdaad veel te warm voor jou.
Springles van vanmiddag gaat helaas niet door. Nieuwe juf moest afzeggen, wordt nu maandag. Dan straks zelf maar wat dressuurmatig laten rijden.
En zoonlief is eind september begonnen met typcursus bij de LOI en heeft vandaag al zijn 9e toets afgelegd. Zijn 20 toetsen in totaal (20 lesweken), maar hij heeft het tempo dus wat hoger liggen dan 5 lessen per week. De uitslover typt al 118 aanslagen per minuut met maar 2% fout (de norm nu is 60 aanslagen per minuut en 8%). Maar hij heeft er nu al zoveel profijt van met huiswerk. Ben erg blij dat we dit hebben gedaan. En hij is super gemotiveerd. Hij wil cursus Engels gaan doen als deze cursus klaar is.
tine10
Geplaatst: 06-11-15 15:42
VHU: succes vandaag!
VanHuisUit
Geplaatst: 06-11-15 16:03
Dank je! Nou het is echt een heel gebeuren. Vanochtend stonden ze al om 07.00 uur op de stoep terwijl we dus toch echt 09.00 uur hadden afgesproken nu moet je onze straat voorstellen, dat is eenrichtingsverkeer, met daaraan 3 scholen. Met elk zo'n 250 kinderen. Die komen dus elke ochtend die straat in. Veel met auto. Oftewel: het was een verkeerschaos. Daarom wilden we dus ook om 9.00 uur pas beginnen Manlief en ik hadden zoiets van we hadden het goed afgesproken we zien wel kunnen er ook niets meer aan doen. Maar wonderwel viel de reacties van de mensen nog mee (hier en daar een krijsende moeder of zwaar toeterende vader ) maar goed. Ze hebben tot een uur of 13.00 ingepakt. Ik ondertussen schoonmaken, manlief moest nog een stelling uit elkaar halen en nog wat dingen inpakken (tja die 2 uur misten we dus). Nu is manlief met de verhuiswagen naar het nieuwe adres. Ik heb daar ook even gekeken maar ze waren toen ik er was nog met de verhuislift aan het manoeuvreren, kon toch niets doen, dus ben maar weer naar oude huis gegaan om schoonmaak af te maken. Dat is nu gelukkig soort van klaar Ondertussen honden uitlaten en mijn auto stond ook nog bij de garage (zo handig altijd alles tegelijk). Die stonk opeens heel erg eergisteren. Bleken verstuivers kapot. Was nog duur grapje maar de garage had per ongeluk ook een beurt gegeven en een APK. Ze hadden de bonnen door elkaar gehaald. Kreeg die van mij ook nog een steekproef. De helft van de kosten van de beurt en de hele APK heb ik gratis van ze gekregen, want ik had er geen opdracht voor gegeven. APK hoefde pas in maart. Beurt vond ik niet zo erg want die moest toch over een paar weken alweer. Hoe dan ook, auto rijdt weer als een zonnetje en heeft APK t/m november volgend jaar Grappig de honden vinden het niet eens zo raar zo'n leeg huis, die hebben hun manden hier nog staan en hun dekens. Maar de katten zijn zwaar beledigd en lopen grommend rond met dikke staarten De honden nemen we vanavond mee, de katten morgen. Als alles beetje op zijn plek staat.
Wij gaan in ieder geval de komende 15 jaar niet meer verhuizen Nou doei!
Doe maar voorzichtig met je ribben Tine. Ik voel ze nu dus ook behoorlijk na al dat schoonmaken en sjouwen. Vervelende is dat je ze pas voelt als je al veel te ver bent gegaan en dat het dan heel lang 'na-ettert' ...
Vind verhuizen dus ook vreselijk, maar fijn dat het zover goed verlopen is . Sterkte met je lijf; is dan idd al gauw te veel, maar wat wil je tijdens een verhuizing; knuffel.
janouk
Geplaatst: 06-11-15 16:47
Mooi, vhu, dat alle spullen over zijn. Morgen de beestjes en dan lekker uitpakken in een nieuw huis. Heel spannend.
hier weer te crea geweest ik word soms bang van mezelf zo crea. Zo'n hekel als ik er vroeger aan had om crea te zijn, zo leuk vind ik het nu. Even lekker prutselen. Helemaal leuk. Morgen tekenworkshop bij Realisme in Portret. Zo veel zin in
tine10
Geplaatst: 06-11-15 16:49
Haha, jij bent er in ieder geval op tijd bij . Ik kan dat soort dingen dus echt helemaal niet he
janouk
Geplaatst: 06-11-15 16:52
Dit is echt te simpel Vorig jaar zag ik het op instagram: niet verkrijgbaar in Europa, tsja als je het dan toch wilt hebben, moet je zelf wat knutselen.
Paardenhoofd getekend op krantenpapier, uitgeknipt en stuk kippengaas erop: uitgeknipt. Coniferen langs de randen van het hoofd vastgezet met ijzerdraad (geknipt uit het kippengaas, want ik had geen zin naar de doe-het-zelf te rijden) en dan opvullen met coniferen en ijzerdraad. Echt zo simpel.
Wel handschoenen aandoen, want die coniferen irriteren je huid. Daar kwam ik vorig jaar later achter.
Biancacoo
Geplaatst: 06-11-15 16:57
Vhu, pffffff heel werk idd verhuizen, fijn dat alles over is !! Morgen katten en honden ook, en dan...bijkomen... komt helemaal goed in jullie mooie nieuwe huis ! janouk, dat is vast supergaaf realisme in portret !! Veel plezier alvast, moooooie "krans" heb je al gemaakt, knap ! assie moet ook poetsen..
ik had geen drukke dag...hondjes is altijd wel tijdrovend, maar relaxend, vriendin kwam een mooie pot met hyacinten brengen, erg lief !
tine10
Geplaatst: 06-11-15 18:17
Haha nou stap 1 is al een uitdaging: paardenhoofd tekenen . Maar goed, dat zou je ook nog kunnen printen ofzo. Ik zal eens gaan kijken wat mogelijk is, want is wel erg leuk