Ik dacht dat de mendurance daar op de zaterdag was en de endurance op zondag maar jij heb het vast al in je agenda staan Nu nog wachten op een organisatorenbijeenkomst en de evaluatie reglement. Ik zal Arjan van de knhs een mailen
Vandaag even snel een ritje gereden van 3 kwartier voor donker werd. Zou eigenlijk om half 3 al gaan. Had eerst afgesproken te helpen met de koeien en dit zou om half 3 al klaar zijn komt er een voorlichter onverwachts langs pfff voor dat die weg was, was het al 3 uur. Ze zeggen dat vrouwen zo kunnen kletsen maar die mannen bleven kletsen haha. Hopelijk morgen meer kans op langere rit.
Zo, wij zijn weer thuis na een lange dag paard en koets. Zowel ik als vriendlief hebben genoten en ons vergaapt aan de meest prachtige wagens. Ook nog een prijsvraag ingevuld waarbij je kans maakt op een gratis ruiterbewijs... dat is voor beide erg welkom vandaar dat we allebei meegedaan hebben. Maar ach, winnen doen we toch nooit Iedereen heel veel plezier morgen!
L_Rivaldo
Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-14 22:48
leuk linsa! Wij gaan morgen. Ik heb zelf vorige maand mijn ruiterbewijs opgezegd. 10 jaar gehad maar vind het echt weggegooid geld.
LinSa
Geplaatst: 01-11-14 22:54
L_Rivaldo schreef:
leuk linsa! Wij gaan morgen. Ik heb zelf vorige maand mijn ruiterbewijs opgezegd. 10 jaar gehad maar vind het echt weggegooid geld.
Ja, daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Het is bij ons meer zo dat we ervaring missen, en die zouden we graag onder begeleiding willen op doen.
Ik had ook graag gewild maar vind het erg ver (ermelo ligt niet op de hoek)
Tuig voor Polly is binnen en past.We hebben haar ook gelijk betuigd, ze snapt in de bak heel goed wat we bedoelen alleen het erf af is moeilijk. Gelukkig krijgen we les
NdV74
Geplaatst: 02-11-14 20:59
Leuk dagje gehad op Paard&Koets. Laura nog gezien Ik weet waar ik voor ga sparen (maar eerst een ander zadel) Ook erg leuke clinics gezien. Vooral de clinics van Gerard Leijten vind ik altijd erg leerzaam. Hij legt alles zo duidelijk uit, is voor iedereen begrijpelijk. Een menles van Gerard staat dan ook hoog op mijn verlanglijstje. Van de clinic "een menpaard trainen onder zadel" vond ik leuk, hoewel ik daar wel iets meer van verwacht had. Ook Boyd Exell aan het werk gezien, ook altijd geweldig om te zien.
Paard en koets was dus geslaagd voor iedereen! Ik ben uiteindelijk niet meer gegaan, had geen zin meer en heb een rondje door het bos gereden met mijn eigen paard. Wat een heerlijk weer en het bos is momenteel zo mooi met al die bladeren.
De datum voor de Mendurance in Hellendoorn is nog niet helemaal zeker, ik wacht nog op een go van de accommodatie. Ik hou jullie op de hoogte!
Fijn dat jullie het ook naar de zin gehad hebben. Ik vond vooral het longeren op de menmanier interessant. Voor ons is het ook niet om de hoek helaas, 150km enkele reis.
Ik heb deze en volgende week tentamens dus zal er van trainen niet veel terecht komen ben ik bang.
Hier een leuk dagje paard en koets gehad, veel staan kwijlen bij een wagen had hem bijna besteld. Maar ik wil eerst zieb wat de toekomst brengt qua werk, klussen en inrichting van ons huisje volgend jaar.
Vond het erg jammer dat er zo weinig tribune plekken waren om de clinics te bekijken heb met moeite enkel de rassen race gezien. Verder paar dingen gekocht, 2 rode halstertouwen, 2 longeerlijnen en een menzweep.
@LinSa: succes met je tentamens @Blingh: fijn dat je een passend tuig voor Polly hebt gevonden. @Bibismurf: hopelijk snel die GO van je accomodatie
Dat was gisteren inderdaad erg jammer, weinig tribunes en dus veel mensen die geen clinics konden zien. Gelukkig heb ik wel alles kunnen zien wat ik wilde zien. Wij hebben nog een tijd aan de overkant van de tribune gestaan, bij de bakrand. Toen zag je ook goed dat er best nog wel plaats was op de tribune maar dat was aan het begin van de tribune niet zichtbaar. Iedereen bleef daar op een kluitje bijeen staan en niemand liep er door. Verder heb ik me ingehouden met shoppen, was deze keer geen probleem, weinig naar mn zin gezien en weinig echte beursaanbiedingen. Ik heb wel een heel leerzaam boek gekocht over aanleuning. En ik heb hele fijne zachte leidsels gezien, speciaal voor menner met kleine handen. Moet nu mijn eigen leidsels opmeten en dan kan ik ze bestellen in de gewenste lengte.
Wij hebben uiteindelijk niets gekocht. Had niet echt iets nodig, dus dan spaar ik liever verder. Wat ik wel aan wil schaffen is een dubbele longeerlijk. Heb die clinic gezien en het lijkt me best handig om zo Sabrina wat sterker te krijgen.
Ik heb eigenlijk alles gekocht wat ik moest hebben, rode halstertouwen niet perse nodig maar zo heb ik mijn mendurance setje compleet hihi. Ook een doos zelfklevende tape mee genomen, dit gebruikt mijm vriend altjjd bij de voeten van de koeien. Was een mooie aanbieding.
Het is hier inderdaad ook echt herfst nu en dat terwijl het gister nog zulk heerlijk weer was!
Barney1978
Geplaatst: 03-11-14 20:00
Vandaag met Barney op pad geweest in regen en wind, ik vind het zelf altijd erg leuk en weer wat anders. Morgenavond met Pip in het donker de weg op, dat is een leuke uitdaging met hem. Storm of narde wind is meestal geen probleem met ze buiten, ik ga dan ook gewoon de weg op. Behalve als het gevaarlijk wordt met vallende takken etc.
Er was gisteren inderdaad veel wind, ik reed van mijn ouders naar huis over de a2 en wat was het moeilijk om de auto binnen de lijnen te houden, helemaal in combinatie als ik een vrachtwagen inhaalde. Had de caddy mee en die vangt toch net wat meer wind, niet snel bang maar was toch wel blij dat ik goed aankwam.
Jamilla ben benieuwd heb je een foto? Je ging voor een a/b pony toch?
Lekker gereden zo te lezen tijnie! Ik wil vandaag als het kan ook een ritje maken, is kijken of het gaat lukken .
Hier ook nog erg een discussie over de zondagen, mijn vriend vind om de week echt de max gezien dat dat ons enige vrije dag is. Maarja hoe kan ik dit het beste zeggen? Morgen een meeloop dag en denk dat als we het gaan hebben over het contract (mochten hun tevreden zijn) dat ik het dan maar moet zeggen, maar toch lastig hoe begin je ermee?