[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 23:00

@ Marjola ik ken het gevoel van een nieuwe wagen !
( heb hetzelfde gehad met mijn rooie wagentje) zat 400 euro verschil tussen de 2de hands en de nieuwe wagen
@ Batlow sorry voor mijn misschien aso opmerking. Maar ik zou beide wagens laten staan. Wij noemen dat soort karretjes hier nekbrekers. Je kunt beter doorsparen voor een goede wagen dan een karretje zoals deze 2 .
@ VHU geniet van het feestje ! en dat het mooi weer is voor het goede humeur die dag .
@ Rianne1994 hoe klein is klein ? ik heb zelf een shet van 85 cm voor de wagen gehad. Dus t moet kunnen 
@ Baudyh mooi tuig !
@ Akshay volgens mij zit dat gek doen en uitglijden in het weer. Hier zijn de paarden ook al als een stel idioten door de bak gecrost & mijn shetties gingen buikschuiven :P

hier lekker druk dagje gehad. heb de pony's en de paarden hun oren weer uitgeschoren & de sokken netjes recht geknipt. die zijn weer klaar voor de winter. de shetten staan weer netjes in de vlechten en de kar heb ik maar even laten staan vandaag. de pony's waren zo idioot druk aan het doen dat ik dacht laten we maar even niet gaan rijden :D

ook hebben we vandaag mijn trekkertje eindelijk weer aan de praat gekregen ! :D *zo blij als een klein kind* (hij deed het sinds juni niet meer en alles stond vast geroest)

annemie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 08:19

Wat gaan jullie ontzettend hard zeg! Heb alles wel bijgelezen, zelf niet zoveel nieuws aan het front.
Lees over een nieuwe wagen bij Kraaij voor Marjola; ben echt jaloers..
Aks met mooie nieuwe schoenen en een gekke Dids, ha ha, zal wel aan het weer liggen. Gaat het al weer beter met je rug?
Mooi tuig hoor voor DB.
Filmpje met de hussen is echt te gek.
Hoe is het met de hond tine? En met jou?
VHU heerlijk met de pony's bezig geweest en een feestje. Veel plezier!
Batlow opzoek naar een tweewieler; Zou ook even doorsparen.
Rianne1994; welkom
Scc lekker druk dagje gehad; oren uitscheren? Neem aan dat je bedoelt netjes bijscheren?
Avaluna ook al lekker druk geweest; ik koop dus heel veel schoenen.... vandaag nog een nieuw paar laarzen gekocht. Echt super mooie lange laarzen afgeprijsd van €290 naar €80,-. Kon ze niet laten staan......zucht en probeert gat in d'r hand te dichten..
Jenkins heeft dezelfde schoenen als Aks.
Royaltje niet zo fit? beterschap
Ips lekker aan het genieten op vakantie!
Misterylady heeft mp weer aangevuld.
Ollie weer rechtgezet en gaat ook al iets beter met manlief las ik. Veel sterkte en hopelijk niet al te slecht nieuws wat morgen een vervolg krijgt?

Voor iedereen die ik vergeten ben, sorry en Y;(
Het gaat hier weer even wat minder. erg veel last van een slijmbeursontsteking in mijn schouder dus kan niet veel doen. Wilde proberen vandaag weer op de bok te klimmen maar werd wakker met erg veel last dus lijkt me niet verstandig. Paard heeft gisteren eventingwedstrijd gelopen dus manlief kan haar ook wel even een rondje stappen buiten. Fijne dag allemaal!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 08:38

Jemig, wat gaan jullie snel :list:

ik lees zoveel mogelijk mee, maar hier is het druk druk druk

even voor iedereen die het nodig heeft, eeeeeeeeeeeeen heeeeeeeeeeeeeeele dikke knuffel :(:)

We gaan zo naar de Veluwe even de beentjes strekken met Janouk; Lunteren gaan we eens onderzoeken.

Afbeelding

Ik heb de competition gisteren binnengekregen. Prima service van http://www.paardendrogist.nl ; ik kreeg zowel de Cob als de Full om uit te proberen. En de Full zit het beste.

Ik heb hem aangeschaft omdat Janouk last heeft van de aangezichtszenuw en dit hoofdstel omzeilt alle irritatie plekken. Gisteren voor het eerst mee gereden en so far so good. Ze was prima te rijden op dit hoofdstel.

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 09:03

apart hoofdstel janouk. Lijkt wat op die rambo micklem (of is dat deze?)

@annemie; sterkte met zere schouder :(:) Gelukkig een manlief die paardje ook even kan losstappen :)

@SCC; hier ook een :oo wbt oren uitscheren.. Of alleen de plukjes aan de buitenkant getrimd?
Mijn rug gaat weer iets beter, ik heb nu door hoe ik er ''omheen'' moet bewegen dus dat scheelt ook :)
Zometeen naar stal, de wagen er nog 's achter knopen voor een ritje genieten in het bos :)
Morgenavond osteo dus de rest van de week wordt het lekker wat wandelen :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 09:04

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 09:09

:)) :D
Stalgenootje op vorige stal had ook zo'n hoofdstel voor haar paard. Vond het er heel slim uitzien :j Wel even een ''wennen'' momentje omdat je zo gewend bent hoe de bakstukken en neusriem/sperriem altijd lopen :))

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 10:02

Mooi hoofdstel janouk!! Volgens mij zijn dat hele fijne dingen.

Oren uitscheren hoop ik idd niet. Ken niemand die dat nog doet.

Zo maar eens een rondje dubbelspannen. Gisteren waren ze een beetje stout. Robijn
probeerde ferro onder een auto te duwen en ferro ging alleen maar heel hard lopen.
Leuk rijden dan ze waren allebei zeiknat.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 10:30

Oeps da's niet zo prettig Maisie.... even orde op zaken stellen dan vandaag }>
En enorme samenvattingen waar ik me graag bij aansluit _/-\o_
Mooi hoofdstel Janouk, hoop dat het helpt zou wel superfijn zijn. Wat een service altijd he, de paardendrogist. Ook een van mijn favoriete leveranciers.

't Ruikt hier naar stokbrood en straks lasagna :9

Ollie heeft altijd wat oorsmeer aan haar oorharen hangen, heb het bij andere paarden nog nooit zo duidelijk gezien, advies van DA was oren dus nooit en nooit uit te scheren en zelfs niet kort bij te knippen omdat ze anders gegarandeerd oorontstekingen zou krijgen. Nu is het zo dat alle paarden via die haren oorsmeer kwijtraken en dat het beschermt tegen alles wat van buiten naar binnen wil, maar bij Ol is het dus wat extreem. Tegenwoordig zie je dat toch eigenlijk nooit meer die uitgeschoren oren? Net als de tastharen scheren, volgens mij valt dat tegenwoordig officieel onder mishandeling. 'In mijn wedstrijdtijd' gebeurde dat bijna bij iedereen, sterker nog ze werden afgeschroeid :oo

Heb overigens nog nooit een paard gezien / meegemaakt in die tijd die ontstekingen had / kreeg of er ongelukkiger uitzag door minder haar maar goed :7

Nou iedereen fijne dag. Volgens buienradar blijft het droog, betekent dat kinderen van het bezoek lekker buiten kunnen spelen, betekent voor ons veeeeeel minder stress :#

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 11:22

vhu afschroeien gebeurt volgens mij nog steeds, iig in de show wereld. Fijne dag vandaag!

Maisie, owow stoute ponys haha

Janouk, prachtig hoofdstel, zou er ook graag een voor sil willen, maarja ik rij er niet op hahaha

annemie77, sterkte!

ht, sun ook lekker kaal en band opbouwen met de meisjes gaat goed!

Aks, owow die dids, buikglijer? :P wbt die schoenen, ik zit altijd te k.tten om die veters goed te krijgen en ze gaan om de 10 minuten los hahaha.

baudyh, staat hem goed dat tuig!!

Zo ik heb niet eens gebruik kunnen maken van het tuig wat HT me geleend heeft want mijn eigen tuig was gister al klaar :D
Beetje jammer alleen dat hij mijn bruine tuig met zwarte stiksels heeft gemaakt :? Nja zo van ver zie je het niet.
Gister toch maar weer naar menles gegaan en ging super <3 niet omdat de les nou zo geweldig was hoor, maar Sil was gewoon enorm voorwaarts dus heb gewoon lekker kunnen lessen ipv steeds vooruit te vragen.
Sinds een tijdje doet Sil heel raar als je je rechter leidsel erbij pakt na bijvoorbeeld een wending, lijkt alsof hij boos word.. Moet maar even de tandarts erbij halen. Instructeur zei ook dat het een aanwensel kan zijn, maar even het zekere voor het onzekere nemen.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 11:43

De shet is 83cm en best wel bol.
Heb al wel gekeken maar meeste waren te groot

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 12:13

Foei stoute pony's Maisie!
Oren uitscheren gebeurd hier nog wel voor de keuringen. Ik doe het zelf niet, maar alles wat uitsteekt gaat er wel af. Haarvaten net zo, die scheer ik allemaal op gelijke lengte van zo'n 3cm.
Fijn dat Sil lekker liep Jenkins.
Paardendrogist is idd super qua service. Alleen scheelt dat ik nooit bestel, ik ga gewoon ff langs :D

Ik heb zonet weer heel fijn gereden. Ik durf het haast niet te zeggen maar het lijkt wel alsof paard en ik de stijgende lijn weer te pakken hebben. Hoop zo dat we dit nu kunnen vasthouden!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 14:18

je scheert de haarvaten royaltjuh? :))
Of maakt je telefoon dat van tastharen? :P

@Jenkins; fijn dat je tuig klaar is, wel jammer van die zwarte stiksels..

@maisie; en zijn de heren weer on speaking terms?

Zo, Dids gisteren een buikschuiver...
Ik vandaag :+
Ben lekker gaan wandelen met 'm. Had gewoon géén zin om de wagen erachter te hangen := Dus lekker te voet het bos in gegaan :) Kleine charmeur heeft lekker met wat kinderen geknuffeld, zo leuk altijd! :)
Maargoed, ik ging dus plat op mijn snufferd omdat m'n been niet meer wilde, uiteraard recht voor een paar mensen, en mijn paard stond me compleet >;) aan te kijken :P

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 15:34

Welkom Rianne

VHU: aaah die Hero, begint het al aardig te snappen en de baas te herkennen :D En veel plezier vandaag, feest ze!
Baudyh: mooi tuig hoor.
Aks: oeps, Dids aan het buikschuiven (en jij vandaag)
Avaluna: druk druk druk
SCC: druk zijn hangt in de lucht geloof ik, die ken ik er meer.
Annemie: beterschap! Zelf geen ervaring met slijmbeursontsteking maar manlief wel. Dus ik kan me er wel iets bij voorstellen.
Janouk: is dat pas iets nieuws dat hoofdstel? Ik zie het ineens bij meerdere opduiken. Ben wel benieuwd of het inderdaad zo goed werkt.
Maisie: ook jouw paardjes stout gisteren.
Jenkins: idd, keertje laten controleren door de tandarts kan nooit geen kwaad.
Royaltjuh: fijn gevoel is dat he. Hoop voor jullie dat het idd doorzet, die stijgende lijn.

Degenen die mij goed kennen, weten dat ik -sinds ik kinderen heb- echt een schijterd ben met paardrijden. Ik heb er hard aan gewerkt om die angst te overwinnen (paardrijden was toch te leuk om mee te stoppen). Vjell heeft mij vanaf het begin heel veel vertrouwen gegeven en zolang er maar iemand bij was, durfde ik ook gewoon lekker met hem naar buiten (ohz). Mijn zelfvertrouwen groeide en groeide en ik zag mezelf al over een jaartje gewoon zelf naar het bos gaan. Helaas heeft mijn vertrouwen gisteren een flinke deuk opgelopen. Hij was me toch een partij lastig, eerste stuk was hij gewoon braaf en ineens begon het. Neus aan de grond en kont in de lucht. De eerste keer werd ik nog boos en is mijn man ernaast blijven lopen. Vjell lichtelijk opgefokt over het ruiterpad maar goed, hij liep redelijk. Op een gegeven moment werd het pad ietsje breder, moest mijn man even terug omdat zoonlief niet bij kon houden en ja hoor, daar gingen we weer, kop aan de grond en maar bokken. Doodeng vond ik het en ik wilde maar 1 ding, eraf en wel meteen. Manlief paard vast en ik eraf. Toen maar gaan lopen (was goed voor de knikkende knietjes) en ook toen liep hij nog wat te klieren. Vooraan straat staat een bankje, via dat bankje weer terug er op en zo terug naar stal. "Gelukkig" hoorde ik 's-avonds dat veel paarden er momenteel last van hebben, dus ik hoop dat het echt aan het weer licht. Maar voorlopig durf ik niet meer naar buiten. Dus dat wordt in de bak aan de slag.

Vanochtend hebben we hem wel lekker ingespannen, ging goed. Flinke ronde gereden. Hij heeft 1x voor de wagen gebokt (vermoedelijk toch omdat hij ergens van schrok) en verder goed zijn best gedaan. Een hoop motoren tegen gekomen en op een paar huppeltjes na, ging dat ook heel goed.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 15:53

@mist; het is wel iets typisch fjords ook vrees ik... Na een tijdje dat nieuw verworven vertrouwen eens heel goed op de proef stellen...
Hopelijk groeit dat vertrouwen snel weer aan hoor!

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 15:55

Ik hoop het ook, echt waar. Ik heb zo mn best gedaan om te komen waar ik nu ben.
Ik ga in elk geval eerst weer in de bak aan de slag. Als ik dan zou vallen, kan hij hooguit de bak uitrennen en de stal in. In het bos weet ik niet wat hij zal doen (na tien meter omdraaien en me als een schaap aanstaren of wegrennen) en dat vind ik geen prettig idee.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 15:57

Durf je wel gewoon te wandelen in 't bos? is hij dan wel gewoon gezellig en lief?
Want dat is bij mij altijd mijn backup geweest (en nog). Als ik het te spannend vond worden, dan ging ik gewoon weer een paar keer wandelend eropuit :)
En met een paard erbij, hoe is Vjell dan?

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 16:04

Toen we nog op de andere stal stonden, ging ik heel vaak met hem wandelen. Ging altijd goed.
Donderdag ben ik gaan wandelen (Manon er op) en toen was hij op de heenweg stikbraaf. Moest Manon zelfs af en toe vragen om wat been te geven. Maar ook toen op de terug allemaal drammen, hij wilde harder en sneller en dat gaat nou eenmaal niet.
Met andere paarden is hij tot nu toe altijd braaf geweest. Ben ook al vaker naar buiten geweest met hem zonder andere paarden erbij en dan iemand op de fiets mee, ging ook altijd goed.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 16:06

:o Het klinkt mij een beetje als fiks uitproberen... Hij is natuurlijk pas verhuisd, nieuwe locatie etc.. Zou heel erg op strepen gaan staan en streng zijn :o
De acties klinken me allemaal bekend uit momenten dat Dids vond dat ie wel baas kon zijn... (en die momenten heeft ie nog regelmatig..)

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 16:10

Dat zou goed kunnen. Punt is alleen dat ik dus nog niet zelfverzekerd genoeg ben om dat buiten te durven. Dus dat is een puntje om aan te werken.
Ga volgende week nog even op stal overleggen om Vjell de komende weken een paar keer te laten longeren, zodat hij -hopelijk- ook zijn energie wat meer kwijt kan.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 16:15

't komt vanzelf goed, echt :)
Maar 't blijven van die gebruiksaanwijzingsgevallen die noorse krachtpatsers :)

Ik ga mijn camera eventjes tevoorschijn halen en onderweg naar de pinautomaat een paar paddestoelen op de foto zetten :)) Kan ik meteen mijn nieuwe schoenen een beetje inlopen :)

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 16:18

Alleen jammer dat die gebruiksaanwijzing er niet bijgeleverd wordt ;)
Succes met je schoenen inlopen :D

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 17:07

Akshay schreef:
je scheert de haarvaten royaltjuh? :))
Of maakt je telefoon dat van tastharen? :P

Hihi oeps.... Idd leuke zelfdenkende telefoon. Je snapt me gelukkig :P

Misterylady balen zeg! Hopelijk is het een tijdelijk iets en kunnen mensen op stal je er doorheen helpen. Succes!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 17:45

Hallo allemaal,
Ik ben weer thuis van een weekeind op andere locatie trainen met de hondjes,..we hebben ons goed vermaakt, het was wel warm, dus erg rustig aan gedaan..en tussendoor gestopt om water te laten drinken.
het was maar 4 km, we zijn er goed doorgekomen, met 100% extra vertrouwen in mijn vier 4-voeters.
van allerlei opstakels en verschillende nagebootste situatie's meegemaakt, en alles hebben de hondjes keurig gedaan.

Bijlezen doe ik dus later, ben kapot.. !!

Grtjs..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 18:54

Even heel kort. Heel slechte internet verbinden hier. Poot van hond gaat beter, na 3 dagen lijken medicijnen aan te slaan. Zelf erg moe, slaap heel veel. Tot later

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 19:21

@tine: fijne vakantie!
Knuffel voor wie het kan gebruiken, heb zelf de multi voor de pony's, denk zo'n 5 jaar.
*sorry voor de korte reactie; dochter speelt piano naast me :') en die speelt vrij luid :') *