[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:18

heb bijgelezen, geen puf om te reageren.... sorry

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:19

Zie ik net op de startlijsten staan dat de wedstrijd door gaat.
Staat bij kleed je warm aan, skibroek is toegestaan.....
ik heb geen skibroek... en vraag me af als het paardwaardig is... nog even in overleg dus...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:29

Zo er wordt weer stevig gekletst hier.

Bianca: ik zou ook na 1e loopsheid laten castreren. Tegenwoordig kan geloof ik ook steriliseren (meestal wordt het verkeerd genoemd, maar bij honden werd eigenlijk altijd ook gecastreerd, alles werd weggehaald. Maar tegenwoordig kan het geloof ik ook anders. Voordeel daarvan is dat je minder kans hebt dat de blaas verzakt, waardoor je weer meer kans hebt op incontinentie, wat ik destijds helaas met mijn Akita had) Apart zetten is zielig, maar ook als ze steeds schijnzwanger wordt, en het komt toch regelmatig terug.

VHU: dat is schrikken als je de kosten gaat optellen, is niet leuk meer. Brandstof is momenteel waanzinnig duur.

Avaluna: verstandig je dochter thuis te houden. Heb je alweer afspraak met dok gemaakt?

Sorry voor de anderen, maar zit hier met vuurrode wangetjes achter pc. Ben helemaal stuk. Vanmiddag voor de muziekles nieuwe schaatsen voor zoon gekocht, en mijn eigen laten slijpen. Niet dat het nu flitsend gaat (ben nog steeds erg blij met onze eigen ijsbaan, niemand die mijn gestuntel ziet haha) Tijdens de muziekles alle tips gekocht om Thabor te pimpen en na de muziekles thuis het ijs op. Met stoel gaat zoon nu echt al heel goed en snel, zonder nog wel een stuk minder haha.

Morgen hebben ze van school een schaatstocht en hij wil mee doen. Zal morgen even vragen of hij stoel mee mag.

Paarden hebben zich vandaag voorbeeldig gedragen, ben dan zo blij dat ik het niet heb opgegeven, anders had Thabor dus gewoon niet meer buiten gestaan. Ik ga ze zo binnen halen, bak nog uitmesten en Thabor zijn staart uitpluizen met nieuwe spul van de action.

Dan lekker in bad en vroeg naar bed.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:47

klopt Tine eigenlijk is het castreren....maar zelfs de DA die schrijft steriliseren op zijn website..vreemd toch..

Ook hier even tankje leeg hoor.....tot volgende keer. :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:01

Tallechie: Veale is toch niet geschoren? Zou me er niet zo druk over maken hoor. Als je zorgt dat je hooinet goed gevuld is en je lauw water meeneemt, dan kan het echt wel. Zondag gaat het ook dooien. Je kan toch ook thermo-ondergoed aandoen, of 2 broeken over elkaar heen. Dat skibroek is toegestaan is naar mijn mening een beetje onzinnige opmerking. Zie je onder menschort toch niet wat iemand aan heeft???
Ik zou alleen niet wachten op prijs uitreiking (zeker als je kansen op een prijs toch niet heel groot zijn; dit is niet banketstaaf bedoelt, maar wel reeel) en niet mee doen met de vaardigheid. Als je je protocol wel wilt hebben en ze geven die niet meteen, neem dan een aan jezelf geadresseerde envelop met postzegel mee en vraag of ze je protocol willen versturen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:07

Nee veale is niet geschoren, maar daardoor dus wel bezweet. Ook na 1 proefje en maar 20 min inrijden.

Hooinet is altijd gevuld. Lauw water is goede tip, neem normaal gesproken koud mee. Wassen zie ik wel, heb warm water, maar anders doe ik het wel op een andere manier en anders maar niet.

Thermoondergoed e.d. heb ik dus niet, maar wil ik eventueel wel kopen. Mijn moeder wil er niks voor kopen. Echter zit ik wel met het probleem dat ik mijn handen niet warm houdt. Er zijn er nog maar 3 naar mij, dus in die tijd kan ik veale uitstappen, aftuigen e.d. Daar is op zich wel op te wachten. Had wel bedacht om de vaardigheid niet te rijden dan.

Ik overleg vanavond nog met instructeur en morgen nog met mijn ouders. Die moeten natuurlijk ook mee, en die moeten ook willen

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:12

@Tine: idd goed dat je hebt doorgezet met de paardjes! Fijn dat het schaatsen van je zoon ook goed gaat, ik wil ook eens een stoel mee nemen, onze meid is best voorzichtig op het ijs en zonder stoel is best lastig.

@Tallechie: ik denk ook dat het wel kan, idd flink gevuld hooinet, lauwwarm water, fijne deken.
Tip met die envelop van Tine, vind ik wel een goede!
Lees net je post, is voor je ouders idd ook koud, natuurlijk.
Ik heb heel fijne Thermo-mailloots van de Aldi en een heel fijne snowboardbroek, hier in Duitsland hebben ze nog meer lekker warm spul, merk ik.

Ik hoop morgen een ritje met de koets te kunnen maken, heb er echt zin in.
Lekker warm ingepakt.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:12

Zo aardig bijgeklets hier.

Paard wat zo afvalt gaat dierenarts bij komen. Hij valt iets teveel af naar de zin van de eigenaresse (niet 1 van "mijn' verzorgpaarden)

De een is hier de vorst zat maar vhu bv niet. Had een elfstedentocht ook wel leuk gevonden hoor ! Had er denk ik niet heen gegaan maar het is zo hollands leuk he ! Had wel heel gezellig geweest. Maar had ook niet verwacht dat het door had gegaan, de temperatuur is gewoon weer omhoog gegaan helaas voor ze.
Jammer !!

En als dat dan toch niet door kan gaan, laat dan nu de lente maar komen hahaha.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:14

Maar hoe houden jullie je handen dan warm? Dat is het voornaamste probleem. De rest kan ik mij wel op kleden.

Heb al bedacht een andere voorlezer te zoeken, kan mijn moeder in de kantine blijven :-)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:17

jullie kletsen ook gewoon maar door hier... :D

ik vind een weekje vorst niet zo heel erg, maar langer hoeft van mij niet, zeker als er sneeuw bij komt...

fijn dat er toch een dierenarts bij komt ingrid, dan weet je in ieder geval zeker wat er aan de hand is...

avaluna gaat morgen weer op de koets!

tallechie twijfelt of ze moet gaan...
iedereen goed inpakken en dan zou het wel moeten gaan, leuk is anders...

tine, sterkte...
lekker op tijd gaan slapen!

fijn dat de paarden zich gedragen!

Ik was vanmiddag op tijd thuis, heb dus even kunnen profiteren van mijn schoon geploeterde hoefslag... :D
beide paarden een 15/20 minuutjes wat over de hoefslag gestapt en gedraafd, in ieder geval weer even bewogen en wat afwiseling gehad...
verder staan ze overdags wel lekker een aantal uur in de paddock...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:19

@Tallechie: ik heb handschoenen van Roeckl, ik moet eens een foto maken, maar zien er een beetje uit als motorhandschoenen, zijn eigenlijk rijhandschoenen en ze zijn echt ontzettend fijn, heerlijk warm en ik ben heel lastig qua handen/handschoenen, maar ik kan er ook goed mee mennen :j .
Anders misschien met laagjes werken, een dun handschoentje onder je normale menhandschoenen?
Voor tussendoor als je bezig bent, misschien van die warmertjes met zo'n metalen "knikplaatje" erin mee nemen?

@VHU: wij houden niks bij, gelukkig maar, want mijn man komt in een jaar nog niet in de buurt van het bedrag dat ik per maand kwijt ben aan hobby :o :') . Ik vind het wel grappig om een beetje te rekenen, nu ze lekker alledrie aan huis staan, kijken of we wat besparen :D .
De komende jaren nog niet echt, geloof ik, als ik zie wat we allemaal geïnvesteerd hebben :D , maar we genieten met volle teugen!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:20

Fijn nouvel... scheelt al dat ze buiten komen.

Ben al een week niet bij de paarden geweest, zal morgen even heen om te kijken en te longeren.
Mocht ik wel mee doen kan veale morgen en vrijdag nog aan het werk zetten. Maar zal dan eerst warme kleding kopen :-)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:22

@Tallechie: van lekker warme kleding ga je heel veel plezier hebben :j .

Wie had hier ook alweer zo'n warme caphoes-muts-sjaal?
Ik ben er ook over aan het denken...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:27

Sjaal kan ik wel om doen met cap. En oren heb ik niet zo snel last van.

Ik zal even kijken wat voor handschoenen dat zijn avaluna. Ik men nu met gewone dunne rij handschoenen

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:28

Dennis heeft die avaluna.. Welk type zijn die handschoenen? Ben wel benieuwd eigenlijk.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:47

Ik heb gewoon dikke winterhandschoenen van Mountain Horse, zijn eigenlijk om te rijden en redelijk winddicht en waterafstotend.
Zijn echt heerlijke handschoenen en ik kan er zowaar ook aardig fijn mee rijden en mennen!
Je handen blijven er echt warm in!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:58

Dan toch maar even naar divoza op de paardendrogist gaan om te kijken

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:01

Hihi, envelop meenemen voor je coupon is niet nodig hoor Tallechie!! Die hebben we niet meer _O- Oude gewoontes slijten niet snel he Tine ;)

Het lijkt me voor Veale zondag qua temperaturen niet echt een probleem, maar als je nu al een week niks met de paarden hebt gedaan, vind ik het niet echt eerlijk om dan zondag een proef te verwachten.

Hier vanavond lekker stoofpeertjes op! En nog genoeg over :9

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:07

Frensie je krijgt wel een protocol mee hoor, Ik wil wel graag mijn bewijs van eventuele winstpunten hebben.

Veale kan dit wel aan.. hij komt alle dagen buiten, heeft al vaker een week stil gestaan en toch op wedstrijd gegaan, verwacht geen punten, rijd gewoon op een andere plek voor de ervaring. Goede
ervaring mee hierin dus waarom niet. Een proef is minder zwaar dan een training bij mij, dus zie geen probleem

Krijgt dan donderdag en vrijdag nog training en dan zondag een lichte training voor zijn spieren.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:18

Ik zat ook te twijfelen of ik deze maand weer eens een wedstrijd op zou geven, maar met dit weer ben ik toch blij dat ik het niet heb gedaan...
Niet vanwege de kou op wedstrijd, maar meer vanwege de voorbereiding...
Als ik 2 weken niks heb kunnen doen vind ik het niet eerlijk om haar mee te nemen op wedstrijd...

maar goed, het is nu nog geen 2 weken en het zal ook per paard verschillen...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:21

Ik heb hem dinsdag nog gemend, verder is hij nog twee keer gelongeerd, heeft gemiddeld van 7 tot 16 buiten gestaan en wordt elke dag in de binnenbak losgegooid. Verder is het 'maar' een L wedstrijd waar geen moeilijke oefeningen in voor komen.

Maar ga het nog overleggen voordat ik de uiteindelijke beslissing neem, maar zo heeft ieder zijn eigen manier. Elk paard reageert hier ook anders op.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:26

Frensie: ik schreef protocollen hoor. Die wil je toch wel graag terug ivm commentaar. Dus wel meenemen.

Tallechie: je hebt pb. Maar als je die kleren nu nog niet hebt, hoe heb je dan de afgelopen weken overleefd met mennen? Ik ben echt een kneusje, ik leef nu echt in skibroek en thermospul. Mijn oren bevriezen ook heel snel, vandaar dat ik momenteel men met muts op ipv cap. Cap past niet over mijn muts heen helaas en kans dat er met Amerigo of Rembrand iets geks gebeurt in de bak, is vele malen kleiner dan bevroren oren.
O, lees net dat je al een week niet bij de paarden geweest bent. Is het dan wel verstandig om naar een wedstrijd te gaan, dat kost je dan alleen maar heel veel tijd, je paard zal nooit een heel goede proef kunnen neerzetten.
Edit:
Huh, eerst schrijf je ben een week niet op stal geweest, en nu dat je gister nog gemend hebt. Ikke niet meer snappe niet :D Maar goed, jij kent je paard het beste. :j

Nouvel: je moeite is dus niet voor niets geweest.

Ingrid: Fijn dat de arts erbij komt. Ben heel benieuwd wat die gaat zeggen. En ik ben het helemaal met je eens, als het toch niet doorgaat, dan maar door naar de lente. Wel jammer voor zoonlief, heeft hij net nieuwe schaatsen, kan hij er (met vandaag meegerekend) maar 3 dagen op schaatsen. Maar goed, is niet anders. Zijn wel schaatsen die verstelbaar zijn van maat 33 (heeft hij nu) tot 36, dus schaatsen gaan nog wel even mee.

Avaluna: zoonlief wil morgen ook de stoel mee voor de schaatstocht van school Aan de ene kant vind ik dat geweldig, want met stoel schaatst hij zo goed. Maar wil natuurlijk niet dat hij wordt uitgelachen. Maar goed, hij is ook de enige van school die met fietshelm fietst en daar wordt hij ook niet om uitgelachen (en die helm moet hij ook op bij schaatsen ;) )

Net paarden binnengehaald en Thabor zijn staart gedaan met haarserum van de action. Wat een geweldige tip. Echt superspul. voelt hetzelfde als cowboymagic, maar vele malen goedkoper :D Ik had met 10 minuten zijn (heel dikke) staart klaar en hij glom en glansde, echt geweldig.

En nu ga ik echt naar bed.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:37

Tine ik bedoelde vorige week dinsdag. :-)

Verder is het ieder zijn eigen mening, ken mijn paard, verwacht geen wereldproef, hij krijgt zijn beweging, komt buiten, heb overleg gehad met instructeur en kan hem nog twee dagen rijden. Voor de rest heeft hij gewoon vanaf vorige week dinsdag zijn beweging gehad dmv longeren en losgooien. Er doen er genoeg mee en ik weet van een aantal die ook niet getraind hebben.

ik ga huis nog opruimen en naar bed

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:41

als jij er een goed gevoel bij hebt en hij is elke dag los geweest moet je gewoon lekker gaan hoor! :j

tine, fijn dat 'ie er weer keurig uit ziet!
succes!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 23:36

Ik kom ook even :wave:

Hier wat drukkies met water, werk, schaatsen en alle overige bezigheden :):)
Vanmiddag Brutus snel ingespannen voor een rondje over de weg... sommige stukken waren écht niet leuk en ben dus weer omgekeerd en ben via de grote gestrooide wegen naar huis gekomen :o

Morgen maar even in de bak rijden bij de pensionstalling met beide heren. Voor wat betreft de Elfstedentocht vind ik het ook jammer, echter ben ik wel super blij als het weer gaat dooien, want ondanks dat ik het schaatsen best leuk vind begin ik al die extra werkzaamheden en de kou wel een beetje zat te worden :o

@Tine, dat spul van de Action heb ik ook en is super fijn
@VHU, wat vervelend dat Han zo vervelend gevallen is :(:) , super dat je oppas hebt kunnen regelen!
@Biancacoo, heeft last van opspelende hormonen bij haar hondjes :=
@Kiss en Frensie zijn weer helemaal -:) na een bezoekje KNHS-centrum
@Frensie, MMMM stoofpeertjes :9
@Avaluna, fijn dat je dochter aan de iets betere hand is +:)+ Is ze nog naar voltige geweest vanavond ?
@IngridM, fijn dat de DA erbij komt kijken en hoe was het vandaag na een dag manuele therapie ? Erg veel 'napijn'?
@Cyclo, toch wel handig dat je af en toe bijspringt om ons van medisch advies te voorzien +:)+

Verders ben ik het even kwijt :o