[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 21:59

askazita, volgens mij zijn die er alleen in het zwart, stoffen zijn er wel in meerdere kleuren, maar voor drukverdeling zou ik toch voor die stevige gaan...

tallechie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:00

Ik heb ook gewoon zwart, je kunt eventueel zelf er ook een stoffen lap om heen doen

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:00

Het heeft hier trouwens de hele dag nog niet geregend zelfs af en toe een zonnetje !!!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:02

Dan heb je mazzel. Ik heb de hele dag regen gehad, eerst richting zuiden wat droger, maar hier in het noorden heeft het alleen maar geregend

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:02

dan heb je zeker mazzel, het is hier de hele dag geen seconde droog geweest... :+

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 22:06

@ maisie en waar is hier? wij hebben de hele dag regen gehad en hebben met 2 jassen, een regenbroek en de capuchons over onze caps heen de marathon gestart en het arme peerd had aan het eind van de rit 10 kilo modder meer mee te sjouwen... we hebben ter plekke de kar afgespoten zo smerig dat me moeder de kar niet in de vrachtwagen wou hebben

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:07

Maisie had last van plaatselijke bui zonneschijn ??? Wow, goeie contacten met de weergoden :D
Hier hele dag aanhoudende grijsheid/miezerige nattigheid... maar vanmiddag op stal tot mijn verbazing ook redelijk droog (niet zonnig - toen wij er waren althans)

Morgen weer naar de tandarts, maar nu geen akelig gevoel bij, alleen maar polijsten tandjes/kiezen... *D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:10

succes morgen bij de tandarts!

hier heeft het toch echt flink doorgeregend de hele dag, het was koud en nat met die wind erbij...
paarden vonden het niks buiten, hebben vanmorgen even in de paddock gestaan en vanavond weer even...
hopen maar dat het morgen beter is!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:11

@Tallechie je hebt er inderdaad 2 nodig. Omdat ik voor de wagen van Bente er twee nodig had en voor de wagen van Snuit kon ik die van mij helaas niet aan je meegegeven. Bij de Divoza hier in Zoetermeer weten ze ook niets van mennen :+

Maisie aan de kots/poep opruim %) , onze kat kotst momenteel ook heel veel, vreet ook veel te veel brokjes en te snel en kotst ze vervolgens weer uit, ik doe altijd maar net of ik er niet vies van ben maar als je er erg naar kijkt ga je wel zowat over je nek :r

Ik wil eigenlijk deze week nog heel graag mennen maar heb geen tijd want we gaan woensdag op vakantie, morgen ga ik met zoonlief en de oppas (die er mee ophoudt) naar Blijdorp, dinsdag is instructeur er niet en dan is het woensdag. Nu hoop ik eigenlijk dat manlief beetje sloom is met inpakken en dat ik woensdag toch nog kan mennen, slecht he :x

Hier in Rotjeknor heeft het nog ongelovelijk geregend en vooral toen ik de hond uitliet >;)
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 24-07-11 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:11

Sonjim heeft gisteren met alle pony’s gelopen. Beter kan niet toch? Goed voor de pony’s, maar ook voor jezelf. 8-)

Kleine boef van Naaltje brak de stal bijna af. Mooie grote stal trouwens.

Oh, Ollie, wat super zeg! Ondanks jullie ongelukje toch weer de uitdaging aangedurft. +:)+

Mooie laatste foto, VHU. Fijn dat je er een goed gevoel over hebt, dat is toch wel één van de belangrijkste dingen.

Tallechie, veel plezier met je nieuwe kanjer.

PrinsjeH heeft lekker gemend. Zulke ritjes zijn altijd goed. *\o/*

En weer een goede prestatie neergezet, Maisie. Gefeliciteerd met je tweede plek.

Lanouska had ook een goede wedstrijddag ondanks de regen. Stoere foto's. *-:)

Hier een rustige dag gehad. Even naar stal geweest, wat stallen gedaan en daarmee hield het ook wel op.
Mag van mij wel weer wat beter weer worden. Dit vind ik maar niks. ^)

Ga nu m'n mandje opzoeken, morgen weer een dagje werken.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:17

In het altijd zonnige zeeland woon ik. We hebben echt veel geluk gehad er was zelfs nog behoorlijk wat publiek.

Nou ik ga ook naar bed.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:17

@nouvel: thanks !
@vhu: klein rondje voor de hond geworden :(:) Leuk, Blijdorp, alvast heel veel plezier!!! En balen van de oppas... moet je op zoek naar nieuwe??? Hopelijk zit woensdag er nog even uurtje paardjes spelen voor je in !!!
@poeltje: heerlijk, rustig zondagje... met dit weer verder lekker binnen, heeft ook wel weer wat gezelligs 's avonds... ^)

Alvast welterusten allemaal, wij gaan een mystiekje drinken

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:19

Maisie schreef:
In het altijd zonnige zeeland woon ik. We hebben echt veel geluk gehad er was zelfs nog behoorlijk wat publiek.

Nou ik ga ook naar bed.

Ik hoor het al, allemaal verhuizen naar Zeeland! :D

Ach, als ik de weersvoorspellingen zie, wordt het vanaf morgen beter weer.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:21

Poeltje dat is inderdaad goed voor mij, dat lopen. Nu heb ik aan lopen geen gebrek met 2 honden en 4 wandel pony's.

Ollie weer op pad geweest super.

Lanouska klinkt luxe die combi voor op wedstrijd, maar daarnaast ook een leuke wedstrijd ondanks de regen en ik zou ook denken better safe than sorry.

Prinsje is het kwartje bij Har dan misschien toch gevallen ik duim ervoor.

Tallechie nu heb je 2 kanjers op stal staan.

Naaltje is Jokertje op het werk klinkt wel grappig.

Ik moet morgen voor een afspraak naar lelystad, dus dadelijk vroeg naar bed en dan vroeg op pad. Als ik nog een beetje op tijd thuis ben dan kan ik s'avonds nog wat met de pony's doen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:22

Morgen een drukke dag, dus van mij mag het wel regenen, dinsdag mag het wel weer droog zijn.

Morgenvroeg huisarts bellen, vriend moet naar de masseur, ik heb een sollicitatiegesprek, vriend moet weer weg, en 's avonds naar stal. Het is dus wisseling van de wacht morgen

o ja het huishouden moet ook nog gedaan worden en moet nog leren voor woensdag.

Nu ga ik ook naar bed, want zoonlief slaapt ook net

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:35

@poeltje; is een hele grote stal :j maar er staan ook 3 ponys in. 3 ijsco's. Het zijn 2 boxen aan elkaar, stalhouder heeft gewoon de tussenmuur ertussenuit gehaald :)) Ik dacht dat dids dat nog wel trok, maar zelfs dat maakte de hooligan in hem wakker ;)

@tallechie; hopelijk valt het mee met je hand.

@maisie; goed bezig geweest

fantastische fotos van lanouska! :D

zo, net film gekeken. Sekretariat. Over een renpaard. Was wel een leuke film :) En nu ga ik ook mijn bedje maar bezoeken. Heb net m'n wekker op 06:00 gezet >;) als ik er dan om half 7 uit ben (of kwart voor 7) dan heb ik tijd zat om om kwart over 7 de auto in te duffen :') Ik ben namelijk zo'n ukkel die veel te ver gaat rijden voor d'r werk :')

Het werk is trouwens inderdaad afwisselender dan de hele dag auto's wassen. Al vind ik dat ook altijd wel fijn, want dan kan ik voor mezelf een planning maken en die afwerken. Door de week ben ik afhankelijk van collega's en moet ik hen vaak vragen ''wat nu te doen'' daar ben ik niet zo sterk in, mik mij maar met werkzaamheden voor heel de dag in een hoekje, dan zie je me savonds wel weer. Maar aan de andere kant, kan er goed van leren ;) En ik vind het geweldig leuk vooral :))

Edit:
nog een bewerkte foto van de vakantie
Afbeelding
Coleville sur mer, Amerikaanse begraafplaats. Onwijs groot, allemaal helden die hun leven hebben gegeven in WOII bijvoorbeeld op Dday

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:45

Laatst bijgewerkt door askazita op 24-07-11 22:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:47

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:49

Laatst bijgewerkt door askazita op 24-07-11 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:50

die is veel zachter, verdeelt dus minder de druk dan een stevigere...

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:51

oke. ik ga eens kijken naar zo'n stevige.
weet je een site waar die evt. te koop zijn.
(was ook een bokker die ze had uit het topic maar weet even niet meer wie)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:53

tja, da's een goeie vraag...
even googlen misschien?

ik weet dat v. Schie mensport in Zwaanshoek ze heeft, ze stuur ze ook wel op, maar die heeft geen webshop (wel een site)...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 23:08

Die bokker was ik :+
Had ze toen gekocht bij Van Rijs, tuigenmaker hier in de buurt. Maar die van hem waren te kort voor het extra full tuig van Rizanta. Ik kreeg toen langere onderleggers van mijn groom. Volgens mij liggen ze nu trouwens in mijn auto, heb kast Rizanta van de week opgeruimd, daar lagen ze nog in. Ik wil morgen wel even kijken hoe lang / breed ze zijn, mocht je ze, voor klein prijsje, willen overnemen. Dan gaan groom en ik daar een keertje iets van drinken of zoiets :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 23:14

kijk, mooi opgelost! :D
moet je alleen even goed meten of ze niet veel te lang zijn...

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 23:18

wat een regen vandaag -:(- en dan horen dat zeeland droog was vandaag,waarom woon ik dan als zeeuwsmeisje in noord-holland? 8)7
als ik weet wat voor sluitingen het zijn,wil ik ze best bij van schie ophalen en toesturen hoor :j
met de paarden/ponys niets gedaan,ja naar ze gekeken hoe ze een natuurlijke wasbeurt kregen... ;)