[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Mastrootje

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:13

Pff, sorry voor de ego posts hoor!

Donderdag gaan we hem ophalen! het is een 10 jarige haflinger, die hoest. We konden hem voor een zeer klein prijsje mee krijgen, maarja, hij is ook ziek. Hij zou naar de slacht gaan, maar we zien allemaal wel iets meer in hem, volgens mij komt hij er met de juiste omgeving (nat hooi, vlas, buitenlucht) er al een heeeeel stuk meer bovenop.

Het vlas staat al klaar, we hebben een mooi stalletje voor hem, buitenbox met overdag paddock. Hooi staat er woensdag al dus dan moeten we er even heen om het alvast te laten weken. En donderdag morgen gaan we hem ophalen!! Hij is nog nooit geladen, dus dat word nog wat... Maar we willen hem zo snel mogelijk ophalen, hij staat nu in niet zo een goede plek... Binnenstal, muffig, droog hooi, stro (al, het stro wat er ligt dan, hij staat praktisch op beton) en 2 uurtjes weidegang per dag. Tja...

Heel spannend, ik hou jullie op de hoogte!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:14

Naaltje dat zou super zijn toch.'
Tine gelukkig maar dat je gevoel weer een beetje terug is.
VHU je mag op een roze wolk zitten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:31

@Milanka: hoestcompositum paardendrogist alvast aanschaffen, is superspul. Spannend hoor jullie aankoop. Even goed DA erbij denk ik om even te laten luisteren hoe het dan met die longen zit. Hoesten kan ook heel goed in keel/luchtpijp zitten trouwens en kan met goede huisvesting plus wat ondersteuning enorm verbeteren/compleet opknappen maar kan ook gewoon echt heel erg zijn natuurlijk. Hoop voor je dat het het 1e is natuurlijk.

Citaat:
Ik moet bekennen dat dit gister was die foto's en dat was pas de derde keer voor de wagen sinds dat ze 1 november bij me is. Jullie begrijpen dat ik rond liep op stal
@Ipsilonka, jouw Bernadette is een knapperd zeg. Je begrijpt dat we enorm zitten te wachten op een topic :j ;)

Dank je Tallechie...
Als je bij Veale gaat kijken jezelf niet kwalijk nemen dat je nu even niets kunt hoor, die paarden hebben dat echt wel in de gaten, ben ik van overtuigd.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:34

Veale heeft het alleen nog niet in de gaten, is namelijk niet zo voorzichtig met me en daarom durf/ga ik eigenlijk minder naar hem toe. Zodra hij aan het werk is gaat het goed, maar ik ga hem niet 1 x in de week aan het werk zetten en daarna een paar weken niet.

Zodra het mooier weer wordt zal hij het minder erg vinden denk ik. Ik hoop dat die meiden er snel wat meer mee gaan doen.

Millanka moedige beslissing hopelijk komt het goed

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:38

Naaltje schreef:
mensen
mag ik even hyperen!? :D
Ik heb waarschijnlijk heel waarschijnlijk een stageplaats in een natuurgebied in Den Bosch gevonden! :D

Das niet waarschijnlijk, je zit er gewoon helemaal aan vast! ~~}> :+

Sorry, kon het niet laten om je berichten na te lezen! :P

En dan zal ik me hier ook maar voorstellen, ik ben Tanja, stagebegeleidster van Naalt. Dat klinkt toch hilarisch _O- En ik heb ook paarden, een zevenjarige kwpn'er, een bijna tweejarige belg (met men-ambities voor als ze later groot is, zit hier helemaal in het goede topic :)) ) en een 17jarige shet.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:41

@VHU: jij mag op roze wolk zitten hoor en ik hoop dat je daar nog heeeeeel lang zit. Maar je zat daar al met Snuit toch, zal wel heel grote wolk nu zijn dan. :D

@ Milanka: ben je niet bang dat je andere paarden ook gaan hoesten? Ik vind het heel moedig van je dat je hem nog een kans wilt geven. Quincy had chronische bronchitis. Heel veel buiten, buitenstal en stro eruit en strokorrels erin deden wonderen. Hooi natmaken maakte hier niet uit, maar door de rest aan te passen kon ik het probleem verhelpen. Heel af en toe hoestte hij nog wel. Dan gaf ik hem een boterham met honing, dat verzachtte zijn keel. We willen natuurlijk wel heel graag meeleven en dus op de hoogte blijven van hoe het allemaal gaat. Heeft hij wel iets gedaan qua werk? Kun je als het hoesten straks weg gaat (we zijn hier optimistisch) ook iets met hem doen?

Nou, ik ga nog even wat dingen opzoeken voor onze zomervakantie. Wellicht waai ik nog even langs en anders welterusten.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:41

:')
jullie lezen 't meiden :P
Mijn stage staat vast :D
(@tanja; heb jij ook door dat we allebei niet eens hebben gehad over ''gaat de HAS dit goedkeuren'' ? :)) zal morgen eens mailen wie mij van school gaat begeleiden dan ;) )

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:43

Naaltje: fantastisch nieuws. Eindelijk weer iets positiefs. Het is je gegund.

WesseLady: heb je ook een foto van je puppyBelg?

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:44

Dat komt goed. Anders kunnen we de opdracht altijd nog een beetje aanpassen. Leg ze maar voor wat het plan is, dan horen we het wel. Wil wel een leuke begeleider vanuit school hoor. :P

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:46

zomervakantie?? Dat duurt nog heel lang.........

Wij gaan waarschijnlijk half juni met mijn ouders, zus en zwager en de 2 honden en de kleine naar een park in zuid nederland. Mijn zus is dan 8 maanden zwanger dus die kan dan niet zo veel. Kan ze mooi op de kleine passen en op de honden.

Ik wou dat ik dat gevoel had, op een roze wolk zitten. Dat heb ik eigenlijk nog nooit gehad. Wel met mijn vorige paard, maar niet met veale. Komt denk ik ook omdat ik veale op latere leeftijd heb gekocht. Heb ik lang neit zo'n band mee als mijn vorige paard die ik vanaf veulen zijnde had.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:48

ff bijgelezen.naaltje: toppie dat je stage vast staat!
mooie tandemfoto"s van dennis,leuke cominatie samen.
rizanta ingespannen gezien,mooi veulen van melanie.
ik ben vandaag wezen stoeien met de 2,5 jarige welsh,leren aan de longe...
tjonge wat een klus weer, deze is erg onderdanig(nee hij weet dat IK de baas ben) en loopt aan het halster achter me,tja hoe longeer je die,leek op een gegeven moment dat IK aan de longe liep....hij draaide om zijn as! :(
maar....het kwartje viel wel (hij leerd snel en ....onthoud ook dingen van de keer ervoor)
maar...na 3 rondjes draven zonder mij mee te sleuren naar de uitgang,brokje gegeven en klaar!
(kon ik ff bijkomen) :j

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:51

Jep.

Dit is Belle, als baby van een half jaar:
Afbeelding

In zomertenue, als jaarling:
Afbeelding

En hier is ze ruim 1,5.
Afbeelding

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:54

@ wesselady ahhhh die babyfoto :D

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:57

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:00

Heel spannend Naaltje! Hopelijk gaat het helemaal goed komen en heb je daar wat leuke maandjes stage :D

Happytime @ Heb je hem alleen gelongeerd, dus niet iemand erbij? Was het zijn eerste keer? Hopelijk gaat het elke keer soepeler.

Hij heeft in manege lesjes gelopen daaro, elke keer als hij er weer een beetje bovenop kwam werd hij weer in de lesjes gezet en dan ging hij weer achteruit...

ben zelf ook wel een beetje bang dat de andere gaan hoesten, daarom vroeg ik me ook af of de staleigenaar 'ons' paard wel op het terrein zou laten maar ze vind het goed, en ze is goed op de hoogte...

Ik krijg veel tips en mensen bieden hun hulp aan, daar ben ik echt ontzettend dankbaar om!! Heel leuk en lief om te zien dat iedereen zo steunt.

We gaan ons best doen om uit te zoeken wat er met hem aan de hand is, kijken waar hij van opknapt en ik ga zeker de tips gebruiken die mensen ons sturen :D

hoestcompositum, waar is dit te verkrijgen? ik heb gekeken op internet maar er is weinig over te vinden, ik zal even rond vragen :)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:02

@Wesselady, welkom en natuurlijk zijn we benieuwd naar foto's
@Milanka, wat fijn dat je hem nog een 2de kans gunt. Hopelijk een 'beter' stalklimaat zal zeker schelen, hopelijk is het niet chronisch. Ik heb vroeger nl. ook zo'n paard gehad en dat was en bleef een zorgenkindje.
@Tallechie, wij hebben ook zomervakantie geboekt en we blijven dit jaar ivm ernstige ziekte van een naast familielid ook in Nederland maarrrrr.... we nemen wel onze pony's en hond mee en gaan lekker 2 weken naar Ermelo, kamperen in een geheel goed verzorgde boerderij ( := . De menkar gaat mee en ik heb vernomen dat je daar heerlijk kunt mennen (met GPS tegen het verdwalen :o )
Afbeelding

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:04

Paard mag ik vast niet meenemen. Vaders en zus vinden het super, moeders zou het leuk vinden maar de beide mannen niet. En mijn vriend is ontzettend allerigisch dus ga het niet eens vragen :-)
Honden gaan mee omdat mijn zus niets kan en omdat zij onze oppas is en wij de hare.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:07

:wave:
Pff, heb bijgelezen, deels onthouden... :o

Naaltje: super, gefeliciteerd!! Eindelijk een stageplaats wat jij wilde.
Marianne: welkom terug. Jammer dat je met de shetten bent gestopt, maar zo te lezen krijg je er heel wat leuks voor terug. Wat voor cob is het?? (afstamming enzo?)
Melanie: tis een leukerd dat veulen van je :D Als ik nou es plek/tijd/geld had......
VHU: Wát heb jij et getroffen zeg met Rizanta. Echt superleuk, kan me voorstellen dat je op een roze wolk leeft. Nou, blijf nog maar lekker ff zitten :D
Martine: travers in galop is ook niet simpel! Ik doe ook veel schoudervoor/schouderbinnenwaarts in galop, en daarin schakelen in tempo. Worden ze ook sterk van :D Succes!
Zag allemaal topics voorbij vliegen, die ga ik zo bekijken.

Ik had een druk werkdagje. Na et eten ff naar stal, Vief gelongeerd. Die had gelukkig geen spierpijn en toen et begon te hozen zijn we ook maar gestopt. Die vorst was niks, maar die regen ben ik ook snel zat zeg, bluh.
Nou, morgen ff rijden, iig Viva en als et niet al te vies weer is Charmer ook ff.

*edit*
Stoere Belg!! Wij hebben er ook 2 op stal, in oh zadel en 1 aangespannen :D Heullll stoer om mee op pad te gaan, al heb ik wel vreselijk ontzag voor ze.
En op vakantie met paard... hoe super! Ik ben met mijn vorige paard 2wk naar Terschelling geweest, menpony ook mee toen. Héél gaaf en voor herhaling vatbaar. Dit jaar ga ik met Viva naar Dwingeloo, 4daagse rijden :D
En Millanka heeft een haf gekocht. Spannend, een project. Kan heel goed uitpakken! Wij hadden vorig jaar een gratenpakhuis, meer dood dan levend. Ze ging naar de slacht maar wij mochten et nog wel proberen. Nu een jaar later is ze opgeknapt, oh zadel en gaat deze zomer naar de keuring!
Laatst bijgewerkt door AnneloesF op 17-01-11 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:09

Ik viel ook bijna van mijn stoel toen manlief opperde om de hele beestenboel mee te nemen :oo . Toen ik hem leerde kennen was hij zo allergisch als wat voor dieren (en zeker ook voor paarden), maar door een overdosis van mijn kant is hij er overheen gegroeid en dat is weer ideaal voor het binnen-en buitenzetten .. voor als ik aan het werk ben _/-\o_ ;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:15

We zijn aan het kijken voor een vakantie in Engeland. Omdat het tijdens de schoolvakantie moet, moeten we wel op tijd boeken. Dieren gaan niet mee deze keer.

@ WesseLady: wat een geweldig paard. * kwijlkwijlkwijl *

En numoet ik echt naar bed. :Z :Z

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:18

@WesseLady, wat een leuke foto's vooral de 1e... <3 en wat is het een bonk van een paard geworden zeg in 1 jaar tijd :D .
@Tine10, lijkt me geen goed plan om ze over te varen.... dan krijgen we 'zeepaardjes' :=

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 00:05

melanie: oehhh wat een heerlijk veulen!! ik hou je op de hoogte wij gaan zelf ook ( met mijn groom en vriendin van mijn beleerpony's met haar vriend) Wordt erg gezellig

Marjo: ik rijd niet mee maar ga zeker kijken voor de nuttige tips en gezellige avond

Marrianne: Ik dacht altijd dat ze van jou waren, moeilijk besluit pb staat altijd open

VHU: knapperd heb je toch!! ga je topic snel bekijken

Millanka: fijn dat je het diertje een 2de kans wilt geven ik zal voor jullie duimen!!

Naaltje: zie dat je een lekker ritje hebt gemaakt?

Tine: ik zou ook zo terug willen naar engeland, heb mij daar erg goed kunnen vermaken.

Wesselady: wat een heerlijk paardje heb je die eerste foto <3

Ik heb vandaag gesprongen met rivaldo hij was zo fel maar echt heel top bezig. Daarna de mannen nog in de bak laten rennen en rollen. Helaas is het rijden in mijn rug niet zo goed bevallen lig nu plat. Denk dat ik maar echt afscheid moet gaan nemen ervan :(

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 00:07

@WesseLady gaaf jouw belg!
Citaat:
@VHU: jij mag op roze wolk zitten hoor en ik hoop dat je daar nog heeeeeel lang zit. Maar je zat daar al met Snuit toch, zal wel heel grote wolk nu zijn dan.
Al mijn beestenspul zit in de wolken, 't is druk hier :+

Wij hadden leuke vakantieplannen, naar Frankrijk weer een keer sinds eeeeeeuwen, omdat we daar wat mensen kunnen ontmoeten bij een vlieg-evenement (=Barts hobby :+ )....maar kunnen de hond niet kwijt bij het pension. Kun je nagaan, is nu allemaal al bezet. Dus hond moet mee...nu is dat niet zo'n probleem, hond is OK in auto etc. alleen doordat we naar een vlieg-evenement gaan moeten er allerlie vlieg-modellen mee, dat is heel veel ruimte en dan past die hond er niet meer bij.

Lang verhaal kort: ik moet nu zoeken naar een busje om te huren of zoiets 8-)

Nou ga maar naar bed...zo vaak dat topic bekeken van Rizanta krijg zowat een muis-arm :o ;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 08:40

Goedemorgen

@ VHU: het is dat je zo ver weg woont, anders kon je hond wel hier logeren. Krijg hier geregeld logees. t Kan natuurlijk nog wel, maar dan moet je wel een eind rijden om de hond te brengen en halen.
@ Rivaldo: ik zou het rijden niet gelijk helemaal gaan stoppen hoor. Probeer het eerst eens zonder het springen. dat is veel meer belasting voor je rug dan gewoon rijden.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 08:49

@VHU; oeps :)) 't is dat we geen plek ervoor hebben anders had ik 'm wel willen opvangen je hondje.. d'r zit hier wel een heel fijn pension, bij Etten-Leur, maarja, dan word je wel echt zuiderling he, als je ook hier je hondje nog achterlaat met vakantie :P

zo, ik heb lang geslapen, en nu keelpijn enzo, dus volgens mij ben ik ook gewoon ziek aan het worden ofzo...
Ga vandaag nog wat knallen op stage, gauw de boel afronden daar en dan aan een andere stage beginnen :)