Echwel schreef:Dennis schreef:Tandem moet ook naar de 125 cm.
De 110cm geld echt alleen voor enkelspan helaas. Is voor mij wel een rede dat mijn tandem ambities waarschijnlijk overboord gaan.
Het argument van te zwaar is ook onzin, wij merken dat je jusit door een iets zwaardere wagen stabieler bent en meer kunt...Maar het is echt tegen de muur kletsen wat hier gebeurd jullie voelen je minder dan een ander, maar niemand dwingt om edstrijden te rijden, dat is eigen keus..
Net zoasl ohz regels zijn dat je niet met westernzadel dressuur mag rijden is dit ook gewoon een regel
Je hebt zelf duidelijk geen kleine pony. Ik had voor mijn pony van 1.14 een heel leuk wagentje, gekocht als zijnde een wagentje van 125 kg. Pony bleef echt aan het trekken, kon geen fatsoenlijke dressuurproef voor elkaar krijgen. Wagen bleek na wegen 220 kg te wegen. En dus veel te zwaar voor een pony die zelf nog geen 200 kg weegt. Nu een lichtere wagen van 150 kg en geen enkel probleem meer.
Dat een zwaardere wagen stabieler KAN liggen, is meer van toepassing op een paard die het geheel toch al wel met gemak van zijn plaats krijgt.
De mensen die hier reageren dat het allemaal maar onzin is dat wij het met de aanpassing niet eens zijn, hebben duidelijk zelf geen kleine pony bij huis/stal. Blijft een feit dat het een aanpassing is die niets te maken heeft met veiligheid. Is gewoon niet goed over nagedacht en men wil geen gezichtsverlies, dus wordt het niet bijgesteld.
Ik voel me helemaal niet minder dan een ander, maar ik zie wel dat het voor zo'n kleine pony heel belangrijk is om een wagen te trekken die niet te zwaar is. Als je zoals ik gaat zoeken naar een wagen die qua gewicht te trekken is, maar ook een spoorbreedte moet hebben van 1.25, dan zeggen alle wagenmakers (geloof me, ik heb er 15 benaderd!!), dat een gewicht onder de 200 kg eigenlijk niet bestaat. Omdat niet alleen de assen maar de hele wagen breder is, gaat er veel meer gewicht in zitten. Dat scheelt echt niet maar 10 of 20 kg. Dan deden we namelijk niet zo moeilijk.