Ik ga met mn eigen shet wel alleen op pad.
Anders zou ik bijna niet kunnen mennen, heb nu wel een meisje wat ik opleid
maar die zie ik niet de kou in gaan! Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
maar die zie ik niet de kou in gaan! 
)
Stravero schreef:Ik vind het persoonlijn levensgevaarlijk. Want mensen: Het BLIJVEN dieren!!! Je kunt je paard dan wel vertrouwen, en als hij voor jou door het vuur zou gaan, vertrouwd hij jou, maar ow ow ow, als er toch eens onverwachts iets voorbij komt dat je paard nog nooit heeft gezien, en je hem geen stap verder krijgt? Dan blijf je nergens als dat ding bijv. nog gas gaat geven ook hoor!!! Ik zou het echt nooit doen. Zelfs bij menners die heel ervaren zijn, gebeuren er de grootste ongelukken!!!
Citaat:Ik heb mooi foto's op mijn hyves staan van toen we gister met de kar zijn geweest, aangezien ik nog steeds niet weet hoe ik ze op bokt moet zetten, moeten geintereseerde daar even kijken.
Adres staat in mijn profiel.

liekensancho schreef:helaas meegemaakt met enkelspan dat paard er bokkend vandoor ging in galop en de 'groom' plots linkerleidsel grijpt en heel de aanspanning zo tegen een boom kwakt... wij eruit gevlogen, paard zich losgescheurd uit tuig maar gelukkig paard heel... tuig stuk, wagen stuk, mensen 'stuk' ...
Als ik alleen had geweest had ik rechtuit blijven gaan zoveel mogelijk..
Wat wil iemand doen in zo'n situatie? al heb je 10 grooms bij je, niemand kan voor zo'n paard springen vanaf achter, want als je van de kar springt ben je niet voor bij zijn hoofd. Als je daar zo versuft ligt zijn er sneller mensen bij je vanaf de weg die 112 bellen dan dat iemand die naast je zit kan bellen.
Ik snap wel als je moet wachten ergens ofzo dat een groom handig is maar voor de rest...?
daarom ga ik nooit alleen, het is trouwens ook erg handig bij drukke wegen! Kan er altijd een op de uitkijk of even op de weg met een bordje gaan staan.
BlackDevils schreef:boeli schreef:Wie gaat dat doen als ik vragen mag?het ligt er ook aan hoe je paard is ..
ik men liever wel met iemand er bij .. maar ik ga binnnekort mijn shet laten beleren.. en dan zal ik wel vaak alleen moeten denk ik omdat er niet altijd iemand is die mee wil fietsen ....
..