[AR] Welk kunststof tuig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Re: Welk kunststof tuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 21:04

xElienx schreef:
nee, maar op de foto hier boven zie ik toch echt 2 paardjes voor de wagen lopen Knipoog

ow sorry, wist niet dat je het specifiek over die foto had... Clown

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 21:40

xElienx schreef:
daarom heb ik me uiteindelijk toch weten over te halen Knipoog ik ben opzich echt geen kunstof-fan. maar deze was zo mooi smal met kleine gespjes, soepel en zeer licht dat ik meteen om was.

er moeten wel hier en daar nog wat gaatjes bij in gemaakt worden.

Even een spijker goed heet maken en gaten boren.
Werkt het beste.

Ik vind zilco gewoon heel erg fijn tuig zou niks anders meer willen.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 22:11

xElienx schreef:
ik ben sinds vandaag in het bezit van een Zilco-tuig. het ligt erg mooi. verder heb ik er nog geen ervaring mee Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

weet iemand trouwens welk type Zilco-tuig dit is? het staat nergens op de zak of iets.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 22:21

xElienx schreef:
weet iemand trouwens welk type Zilco-tuig dit is? het staat nergens op de zak of iets.

Wel handig om te weten als je iets koopt. Tong uitsteken

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 22:25

Zelf hier nog geen kunststof in gebruik, maar als dan van Zilco!

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 22:32

BlackDevils schreef:
xElienx schreef:

Wel handig om te weten als je iets koopt. Tong uitsteken

haha, ik had mn pony's meegenomen na de leverancier en dit tuig beviel me heel goed. dat is toch belangrijker dan het type Knipoog

maar dit is toch geen nylon tuig?

edit: en het was ook het enige tuig wat hem goed pastte. hij staat namelijk niet echt in het shet-model en daar zijn alle tuigen wel naar gemaakt.

D_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 16:00

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 22:11

xElienx schreef:
haha, ik had mn pony's meegenomen na de leverancier en dit tuig beviel me heel goed. dat is toch belangrijker dan het type Knipoog

maar dit is toch geen nylon tuig?

edit: en het was ook het enige tuig wat hem goed pastte. hij staat namelijk niet echt in het shet-model en daar zijn alle tuigen wel naar gemaakt.

Ik mag toch wel aannemen wat voor tuig je koopt?
Zilco is kunststof..geen nylon! Halsters zijn van nylon...

Ik ben in het bezit van een Ideal webtech tuig (met oa Zilco hoofdstel). Maar vind het een prettig tuig, voor die keren dat ik 'm gebruikt heb. Is kennelijk ook om te bouwen naar tweespan. Eea is trouwens te koop Cool

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 22:19

ik weet inderdaad wat voor een tuig ik heb gekocht. een heel mooi en fijn tuig.
ik zit echt totaal niet in de kunstof tuigen. verstand heb ik er dus niet van. je informatie van de Zilco-site zette me alleen even aan het twijfelen

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 06:59

ik heb een op maat gemaakt kunststof tuig uit amerika, door de lage dollarkoers is het erg prijsgunstig op dit moment, hihi! tuig is handgemaakt, en voorzien van een anatomisch gevormd borsttuig en een schoftje met een speciale verende boom, ideaal!

het 'leerwerk' is allemaal mooi afgerond en de broek, borst, singel e.d. zijn voorzien van een voering die zacht en glad is, beslag is van RVS. het tuigje is onderhoudsarm (alleen afspoelen na het rijden, als het zonnig is is het tuig dan zo droog, zo niet even afdrogen) en heeft een super pasvorm. ik ben er heel tevreden over in ieder geval.

het tuig staat ook op de site in mijn onderschrift, het sporttuig is het. deze is zowel in dubbel- als in enkelspan te krijgen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 16:29

Ik heb sinds 1,5 jaar een Zilco Tedex enkelspan tuig maar X-full. Erg fijn licht tuig, geen roest ofzo. Ik heb er dacht ik zo'n 600 euro voor betaald (fijne prijs vond ik zelf Haha!)