[AR] Horse Driving Bussloo 31-8-'08, wie doet er mee?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Re: Horse Driving Bussloo 31-8-'08, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 19:23

Ik heb verder geen info meer gekregen. Ik heb begrepen via de mail dat de boekjes pas 'tijdens de wedstrijd' werden uitgedeeld? Vind dat beetje jammer....
Vorig jaar had ik ze in iedergeval al de dag van te voren, tijdens het verkennen.

Zijn er trouwens meer mensen die hun wagen daar alvast neer zetten de dag van te voren? Misschien moet ik die Manege Voorst maar even bellen of ik daar zolang even mijn wagen kan stallen; we wonen relatief dichtbij en het is zonde om zondag zo vroeg 2x heen en weer te rijden, eerst met trailer en dan nog met aanhanger en wagen....

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 19:24

Op startlijsten.nl staat een lijst, die wijkt qua tijd (voor ons teminste) iets af van de lijst die per mail werd verstuurd. Bij plaatsnaam even zoeken onder Wilp.

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:55

Ik moet als allereerste starten Lachen Dus om 9 uur dressuur en om 10.15 marathon Ja
Wij brengen waarschijnlijk 's ochtends de vrachtwagen erheen, en gaan er dan rijdend met de pony's naartoe.

bontegevaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 16:28

startlijst per mail klopte volgens mij ook niet helemaal. Ze starte steeds om de 2 dan 4 dan 6 min... en dan weer 2 dan 4 enz...

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 16:37

Bij de startlijst via de mail stond ook VOORLOPIGE startlijst, inmiddels is deze dus via startlijsten.nl aangepast. Ik denk dat we zaterdag de definitieve startlijst krijgen.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 12:12

And the winner is?!?!?!
Geen idee, ik ben inmiddels al weer thuis en kan als eerste een berichtje plaatsen terwijl jullie nog aan het zweten zijn in de marathon Haha!.
Voor ons geen marathon, we hebben de komende 4 weekeinden een wedstrijd, en 2 er van zijn "wild", zoals Bussloo dus. Daar rijden we alleen D/V, om te oefenen. En dat is weer mooi gelukt. De dressuur viel zwaar tegen, althans, de eerste helft van de proef. Ik hield te veel vast, wat stuitte op verzet. De tweede helft verliep naar mijn idee netjes, toen ik meer durfde los te laten.
De vaardigheid ging als een raket, en dat was ook het plan. In Wierden waren we te langzaam, dus we konden hier mooi op snelheid oefenen. Door een grove stuurfout een balletje op 4, maar wel een hele snelle tijd, 115 sec.
Voor het eerst met kalkoenen, dus we hebben mooi kunnen galopperen zonder dat we gingen glijden. Iets wat de wagen trouwens wel deed, ik vond het gras ook aardig lang.
Geen klassering, maar het idee om mooi te oefenen is zeker gelukt. Op naar Markelo, volgend weekend.

Hoe hebben jullie gereden?

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:00

Ik ben wezen kijken vanmiddag, heerlijk in het zonnetje voornamelijk bij de waterbak gekeken. Heb ook ontzettend veel fotoos gemaakt, maar heb natuurlijk geen idee wie wie is en of ik misschien toevallig wel fotoos heb gemaakt van iemand hier in het topic Clown

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 20:16

Wij zijn in elk geval geen winnaar...

In de dressuur zat heel veel spanning (niet heel verassend als de vaardigheid en A-traject zo dicht langs de dressuurbaan lopen) pony heeft nog veel moeite met de prikkels uit de omgeving.

En de vaardigheid, tja... in de vaardigheid zijn we tussen 15 en de finish op de kant gegaan. Het is gewoon pech. Wij hebben wat spierpijn, pony heeft wat schaafwonden op het been en de wagen die valt wel te repareren.

Maar wij zijn dus (helaas) niet meer gestart in de marathon.

Conclusie: we zijn weer een ervaring rijker...

Hoe hebben jullie het gedaan?

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:24

wat vervelend marieke!! ik had het een en ander meegekregen. jullie stonden volgens mij 2 trailers verder dan ons.
sterkte er mee!

wij zijn als 2de geeindigd! Lachen (2-span pony)
210 in de dressuur, 113 foutloos in de vaardigheid (snelste foutloze algemeen, heb jij ook een beetje een indruk van je tijd Divine. snel dus Knipoog ) marathon hadden we ik meende 65 strafpunten. wegtraject ging perfect, maar in de hindernissen vielen we behoorlijk stil. de pony's bleven liever nog wat langer in de waterbak Clown

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:25

xElienx heb ff in je profiel gekeken, van jou heb ik fotoos in de waterbak Ja

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:26

haha, daar ging het niet zo best Clown

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 08:19

Jee, Marieke, wat een ellende allemaal, heb net ook je PM even gelezen, straks een uitgebreidere reactie. Ik moet zeggen dat wij ook bijna om gingen in de vaardigheid, maar dan van poort 12 naar 13A. Ook een bocht naar rechts, met de groom op het linkerspatbord. Volgende keer ook het dressuurzitje er op, zeker weten!
Elien, jullie hebben dus ook een hele snelle vaardigheid gereden. Ik had al zo'n idee dat 115 sec snel was. Wij reden alleen bijna verkeerd, ik mistte bijna poort 4, die lag toch iets verder naar links dan ik gedacht had. Daarom kwamen we stil te staan, achteruit, en moesten we via een rare manoeuvre door 4 en dat kostte gewoon een balletje. Maar goed hoor, een 2e plaats!

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 14:17

Ben 1e geworden met 2 span pony's Haha! Haha!
203 punten in de dressuur, foutloze vaardigheid en goede marathon Lachen

Weet niet of je ook foto's van ons hebt Divine? We waren de allereerste in de marathon (nummer 1599)
& volgende week zijn we weer van de partij in Markelo Lachen

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 14:22

haha, ik bedacht me achteraf pas dat jij van ons had gewonnen Clown ik had tijdens de prijsuitrijking ook helemaal niet meegekregen wie er eerst was, aangezien ik na voren moest komen bij de 2de plaats Vork . nu heb ik alles weer op een rijtje, want jij rijd toch met de pony's van Pol? ik ben echt helemaal weg van dat span.
om daarvan te verliezen vind ik geen ramp Knipoog

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 14:25

Jaa ik rij met zijn pony's Lachen We doen om en om wedstrijden Haha! Dit is mijn 2e seizoen dat ik officieel wedstrijden rij Lachen En het is nu al 2 jaar geleden dat ik voor het eerst ben begonnen met wedstrijden rijden Knipoog
Ik heb jou helaas niet gezien, maar vind jou gestippelde beestjes ook erg mooi!! Lovers

MoonLight01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 14:27

Ik heb niet mee gedaan.. men zelf ook niet, maar ik heb wel vol op genoten, zowel van het zonnetje als van de mooie paardjes daar Haha!

GaitMonster.. Gefeliciteerd!! Haha!

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 14:28

Dankjewel Lachen mijn echte naam is Marieke Clown even btw Tong uitsteken

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 17:45

Marieke, gefeliciteerd met je eerste prijs

Elien gefeliciteerd met je 2e prijs!! volgens mij stonden wij idd vlakbij jullie.

volgens mijn groom stond er 95 seconde op het bord toen wij door poortje 15 gingen, dus vermoedelijk zijn pony en wagen rond de 100 seconde door de finish gegaan en groom en ik er daarna rennend achteraan Clown

Verder gaat het met ons (pony, groom en menner) naar omstandigheden goed. We hebben wat spierpijn en wondjes van de pony zien er keurig uit... gelukkig valt het allemaal mee!!!

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 18:09

GaitMonster schreef:
Weet niet of je ook foto's van ons hebt Divine? We waren de allereerste in de marathon (nummer 1599)
& volgende week zijn we weer van de partij in Markelo Lachen

Ik heb geen foto's gemaakt, dat is _sas_, wij hebben zelf alleen D/V gereden. Volgende week voor ons ook Markelo, daarom hebben we nu ook geen marathon gereden. Markelo is trouwens onze thuisclub, en mocht je vorig jaar daar ook hebben gereden: ik kan je verzekeren dat de waterbak dit jaar helemaal vernieuwd is Haha!.

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 21:31

nee, dit is de eerste x dat wij daarheen gaan Lachen

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 13:17

Ah, oke! Vorig jaar bestond ie nog uit een grasbodem en een helling, maar dat was ivm de weersomstandigheden in de voorafgaande week, geen succes. Wij startten destijds als eerste combi, maar toen was de waterbak al zwaar. Kun je nagaan hoe ie er aan het einde van de dag aan toe was. Dit jaar geheel vernieuwd, ik ben er zelf in ieder geval erg benieuwd naar.

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 13:19

Jaa Lachen We zullen zien Knipoog Er doen er niet zoveel mee..

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:20

GaitMonster schreef:
Jaa Lachen We zullen zien Knipoog Er doen er niet zoveel mee..

Nee, dat klopt. Of dat alleen ligt aan het WK in Beesd weet ik niet, maar we zitten in ieder geval nog niet vol. Jammer, want voorgaande jaren zaten we bij het bekend worden van de kalender eigenlijk altijd direct vol...
Persoonlijk vind ik een wedstrijd met een wat kleiner deelnemersveld wel prettig.

irisjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 19:23

mriekie schreef:
Marieke, gefeliciteerd met je eerste prijs

Elien gefeliciteerd met je 2e prijs!! volgens mij stonden wij idd vlakbij jullie.

volgens mijn groom stond er 95 seconde op het bord toen wij door poortje 15 gingen, dus vermoedelijk zijn pony en wagen rond de 100 seconde door de finish gegaan en groom en ik er daarna rennend achteraan Clown

Verder gaat het met ons (pony, groom en menner) naar omstandigheden goed. We hebben wat spierpijn en wondjes van de pony zien er keurig uit... gelukkig valt het allemaal mee!!!

schrok dr van dat die pony van jouw dr een keer van door ging Bloos!
ik zo tegen mart kyk daar gaat de pony van Marieke!!!
maar gaat alles veder wel goed met je? van de schrik bekomen?