[AR] Beenbescherming tijdens de marathon

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ZEJA

Re: Beenbescherming tijdens de marathon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 22:56

Sjonniej schreef:
Zo te zien toch hard materiaal??

Die van ons zijn niet van een hard materiaal.

Zijn gewoon zacht.
Maar ze blijven echt super zitten in de marathon.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 23:00

Even een andere vraag...

Ik heb vanmiddag de beenbescherming van Picasso gezien, leverbaar in alle maten en kleuren!
Iemand daar ervaring mee?
Kwaliteit/pasvorm etc?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 15:19

Nouvel schreef:
Even een andere vraag...

Ik heb vanmiddag de beenbescherming van Picasso gezien, leverbaar in alle maten en kleuren!
Iemand daar ervaring mee?
Kwaliteit/pasvorm etc?

Geen ervaring mee maar ik heb ze laatst wel in handen gehad en vandaag was van Schie bij mij voor het tuig (ja ja het is er) en hij vertelde een verhaal van iemand die mee had gewerkt aan de test hoe warm worden paarden benen onder een bandage/beenbeschermer.
Die man was zo geschrokken dat ie gelijk stopte met het gebruik van beenbescherming. Tot hij de beenbeschermers van picasso in handen kreeg. Doordat hier hele kleine gaatjes in zitten ademen ze heel goed door. Dat spul zit dus ook aan mijn tuig.
De man was erg enthousiast en heeft geloof ik een setje aangesschaft.

Zelf vind ik het mooie beschermers voor een goede prijs (rond de 40 euro) en je hebt ze in allerlei kleurtjes.
het engige nadeel van die beschermers is dat ze niet echt geschikt zijn voor zanderige ondergrond omdat dan de zandkorreltjes in de gaatjes gaan zitten.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 17:39

Ik heb je tuig gezien! Haha!
Gaaf! Cool

Er zijn 2 soorten neopreen voor de beenbescherming, die met de grotere gaatjes die inderdaad niet geschikt is voor zanderige ondergrond en eentje met een fijnere structuur waar geen zand tussen kan komen te zitten...

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:02

ik heb nu voor beide norton peesbeschermers.

Maar zoek eigenlijk iets voor de voor en achterbenen. En dan het liefst in het rood.

Het gaat om welsh a pony's dus ook in een kleine maat. Ik rijd normaal alleen met peesbeschermers maar als ze straks in 2 span wedstrijden gaan lopen wil ik liever iets voor om alle benen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:36

Maisie schreef:
ik heb nu voor beide norton peesbeschermers.

Maar zoek eigenlijk iets voor de voor en achterbenen. En dan het liefst in het rood.

Het gaat om welsh a pony's dus ook in een kleine maat. Ik rijd normaal alleen met peesbeschermers maar als ze straks in 2 span wedstrijden gaan lopen wil ik liever iets voor om alle benen.

Ik begreep dat je de beenbeschermers van Picasso in alle maten en kleuren kunt bestellen en dus ook op maat kunt laten maken...

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 22:24

In de marathon heeft mijn stalhouder (waar ik meestal mee mee op wedstrijd ga) bij het tweespan (4 en 7 jaar) peesbeschermers, pijpekousen en springschoenen aan in de marathon.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 12:29

Ik rijd met eskadron allround en één van de paarden draagt springschoenen, omdat zij wel eens haar benen "suf" neerzet Haha!

Die Stoking zien er ook goed uit, sluiten die rondom en zijn ze dan van voren ook stevig?
(ivm tandemrijden)

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 21:33

Tijdens de marathon hebben de paarden altijd voor peesbeschermers om van B&R en springschoenen van Eskadron. Heb laatst eindelijk na vele jaren ook springschoenen die goed passen voor de fries gevonden van Northon. En achter niks, ze hebben het niet nodig ivm met strijken en altijd als ik wat omdoe gaat het of zakken of draaien en komt altijd zand onder. Tijdens de training hebben ze nooit wat om, omdat ik het niet goed voor de pezen vind ivm te warm worden. Dit is met de marathon ook zo, maar dan is het risico op aantikken wel heel erg groot. Maar liever rijd ik gewoon zonder.