Dat er meerdere zijn.
En ik vind 2 handig het vriendelijkst omdat je ze dan beter kan begeleiden.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ardo_iggy schreef:Met het achenbach is het de bedoeling dat je de buitenleidsel geeft dus dat een paard in principe door een bocht heen valt want je begeid hem niet maar laat hem in principe vallen.
Heb je nu druk op beide leidsels en je vraagt wat op de binnenleidsel komen ze mooi in stelling door een bocht heen zonder te vallen.
daniella74 schreef:Ik zal het zondag tegen Hans Zumbrink zeggen dat hij er geen reet verstand van heeft dat hij dat verkondigd
daniella74 schreef:Ik zal het zondag tegen Hans Zumbrink zeggen dat hij er geen reet verstand van heeft dat hij dat verkondigd
ardo_iggy schreef:daniella74 schreef:Elk systeem is zo vriendelijk als de menner zacht is in de handen maar Achenbach is echt het meest vriendelijke systeem door de manier van inzetten van de wendingen.
Met het achenbach is het de bedoeling dat je de buitenleidsel geeft dus dat een paard in principe door een bocht heen valt want je begeid hem niet maar laat hem in principe vallen.
Heb je nu druk op beide leidsels en je vraagt wat op de binnenleidsel komen ze mooi in stelling door een bocht heen zonder te vallen.
ardo_iggy schreef:daniella74 schreef:Elk systeem is zo vriendelijk als de menner zacht is in de handen maar Achenbach is echt het meest vriendelijke systeem door de manier van inzetten van de wendingen.
Met het achenbach is het de bedoeling dat je de buitenleidsel geeft dus dat een paard in principe door een bocht heen valt want je begeid hem niet maar laat hem in principe vallen.
Pas wel diverse principes van het Achenbach toe, maar dan op m'n eigen manier. Ken wel de dressuurhouding, kan ook leidsels in één hand overpakken, maar 'met twee handen' vind ik ook inderdaad fijner rijden.

Echwel schreef:Het is me nogal een verschil of je met cursuspaarden of wedstrijdpaarden ment zeg.