Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Echwel schreef:Je moet je leidsels in je linkerhand houden
en dan met je rechterhand de zweep dan kun je hem hiermee bijsturen..
Alles in 1 hand hoeft alleen met groeten
dom da's waar ook
Echwel schreef:Omdat ik te vaak zie dat mensen dus geen zweep gebruiken
Als je paard uitwijkt moet je de zweep aanleggen om hem weer recht te krijgen..
Belonen doe je door zacht met de top van de zweep over zijn kont te wrijven.
Zweer aanleggen in de dressuur op de plaats waar normaal je been ligt, door zachte aanraking, hoeft echt geen slaan te zijn
Echter luistert je paard niet hetzij op de weg of ergens anders moet je er niet mee aaien maar
hem ermee straffen, je kunt niet je benen in zijn buik porren zeg maar
Ook recreatief heb je je zweep nodig als je wordt ingehaald door een auto en hij heeft neiging om daar naartoe te vallen, gebruik je dus
je zweep om hem recht te houden
-zijn!)JoyCiej007 schreef:Er zijn hier al zoveel topics over geweest... Een zweep is niet enkel als 'bestraffend' middel.
Echwel schreef:Yep als de paarden bij ons een goede proef hebben afgelegd of goede marathon kun je ze niet op de hals kloppen![]()
Dan gebruik je de zweep om ze over de kont te aaien en daarbij uitdrukkelijk met stemhulp te belonen
Edit, vandaar dat ik zeg dat er tegenwoordig veel ongelukken gebeuren door onjuist zweep gebruike of geen zweepgebruik
Zweep is niet iets zieligs maar iets nuttigs en hard nodig..
En of een paard geschikt is vor de wagen, daarbij zeg ik dus als hij bang is voor de zweep niet nee