ik ben marouschka
word in oktober 19 jaartjes
heb een welsh a merrie voor de kar staan.....WINOA
winoa heb ik al sinds ze 8,5 maand was maar ken der al sinds ze 3 maanden oud was.....
toen ze 4 maanden oud was kreeg ik der te verzorgen(ze werd aangekocht)
toen ze 6 maanden oud was kreeg ik te horen dat ze weer verkocht werd...vond ik erg jammer maar helaas
ze was op dat moment niet goed genoeg voor de fokkerij
gelukkig heb ik een hele lieve vader en die heeft haar stiekem gekocht....
toen winoa 13 maanden oud was(net 1 jaar dus) ging ze mee naar de keuring waar we als 7e binnekwamen van de 8 en na slechts enkele rondjes 2e werden geplaatst met een 1e premie
ik was heel trots...
toen winoa 2,5 jaar oud was was ze al zo erg volwassen dat ik langzaam aan begonnen ben met longeren....1 x per week eerst maar stappen en toen opgebouwd.....na een maand luisterde ze perfect naar mijn stem commando,s.....toen heb ik der laten wennen aan het tuig....wat laten slepen en toen zijn we tijdelijk gestopt....
dit hebben we het voorjaar dat ze 3 jaar werd weer opgepakt en na slecht 3 keer slepen met zware gewichten hebben we haar voor de kar gezet met longeerlijn eraan voor de veiligheid...
op goede 3 jarige leeftijd zag het er zo uit...

we zijn helaas nog niet serieus bezig(gebrek aan tijd) maar zo nu en dan spannen we har wel eens in
ze heeft er zoveel plezier in...als ik het tuig tevoorschijn haal dan staat ze al aan het hek te rennen en te hinniken.....en als ik de kar uit de schuur haal dan flipt ze al helemaal.....kan der zo inspannen zonder problemen...zelfs als ze er al tijden niet meer voor gestaan heeft dan is ze heel rustig...
kan dus wel zeggen dat ik een gouden pony heb samen met mijn pa die altijd mee gaat mennen