[AR] Meest vriendelijke menbit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

klien

Re: Meest vriendelijke menbit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 13:06

WenK schreef:
Trouwens, volgens de Wiki is de Utrechtse stang een andere dan de Bstang?

Sorry hoor, maar ben echt een leek op het gebied van menbitten.

Je hebt gelijk WenK, daar maken meer mensen fouten in.

Utrechtse stang of bokkebitje
Een stang met lichte inwerking. Als de leidsels in de bovenste leidselgaten worden gegespt, niet scherper dan bij een trens. De ringen lijken op een iets vervormde 8 en een stuk kleiner dan de B van de B-stang.

B-stang is dus iets anders Lachen

Overigens denk ik dat dit paard meer last heeft van de liverpoolstang door de omvang van de stang dan dat de menster een te harde inwerk hand heeft.
In dat geval zou ik overgaan op een B-stang.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 15:41

Ik rijd met een Happy Mouth Liverpool.
Dit lijkt voor haar het beste bit te zijn op dit moment, omdat ze nog wel eens schieterig kan reageren en op het moment dat ze dan tegen het bit aan loopt schrikt ze daar weer van, kunststof veert wat mee, dus dan krijgt ze geen klap in haar mond zeg maar en ik kan ik wat constanter inwerken.

Als ik dressuur rijd rijd ik meestal in de bril en ga ik echt een stuk over de weg door het verkeer rijd ik voor de zekerheid in het bovenste gat.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 16:07

Zijn die happy mouth flexibel of is niet felxibel.

Mijn bokkebit begint behoorlijk te roesten en mijn kinketting ook.
En ben dus aan het denken of ik zo'n bokkebit van Happy Mouth zal nemen. Ik wil niet bitloos maar zo'n stuk ijzer in de mond trekt me na een bepaald topic hier op bokt ook niet meer zo(ben geen trekken ofzo hoor...misschien zit het tussen mijn oren Haha! )

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 16:08

Je kan prima een ander bit proberen. Een B-stang/bokkebitje, vierringstrens, gewone trens. Maar doe dit wel onder prof. begeleiding en ga niet zomaar zelf wat aanprutsen. Daar verpest je over het algemeen meer mee dan dat je er goed aan doet.

(Taaltip:
A is beter DAN B
A is net zo goed ALS B)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 17:05

Mijn Happy Mouth is hetzelfde als de ongebroken HM trensjes die je voor het rijden onder het zadel kunt krijgen, flexibel mondstuk dus.

Bij Letty kun je duurdere HM Liverpool stangen kopen, die zijn volgens mij iets minder flexibel.
Maar het blijft beide echte kunststof, dus altijd meer flexibel dan metaal.

Je moet wel een paard hebben wat er fijn op loopt, er zijn ook zat paarden die er te sterk op worden of op gaan hangen...