Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
laura2span schreef:Sappos, ik heb zelf ook marathons gereden met shetten dus ik weet heus wat een shet conditioneel aan kan.
Na een les van een uur, waren mijn pony's meer vermoeid dan na een marathon. Netjes dressuur rijden is toch net iets anders dan rond galopperen.
Ik ga met Sjonniej mee dat het gewoon te veel is. Na de les hoor je uit te stappen en dan uit te spannen. Als ze op de heen weg als een half uur doet over 3,5 km ben je op de terug weg een uur bezig.
Ik vind dat je eerlijk moet zijn tegen over je pony. Anders zegt hij over een half jaar 'doe het zelf maar'. Geloof me, er zijn zat pony's die dat doen nadat de menner gewoonweg teveel van ze heeft ze gevraagd. Zonde van je pony!
Echwel schreef:Omdat je pony hard gewerkt heeft, je al aan het eind van de les stapt, en dan mag hij nog eens terug rijden.
Zou kunnen als het schuin aan de overkant is, maar zo een eind nog extra, nee niet echt vriendelijk.
Arnoud schreef:Ach, wat is te veel. In de mendurance trekken de paarden ook 100 km lang een wagen voort.
LADPR schreef:Echwel: Je oordeelt over mij zonder te weten hoe of wat.
Jij gaat er dus vanuit dat ik maar gewoon zonder nadenken een sulky achter mijn pony knoop en daar maar gewoon mee ga mennen zonder verder ergens over na gedacht te hebben.
Vind dat behoorlijk onbeschoft.
Daarnaast kijk eerst even naar je eigen span. Het gewicht van de wagen + tuig + de twee man zit je rond het eigen gewicht van je pony.
Ik weeg met sulky en tuig nog niet eens 1 x het eigen gewicht van mijn pony.
Als je verder wil discuseren doe je dat maar lekker even ergens anders.