Hindo2 schreef:Nouvel schreef:[Zo'n riempje zou inderdaad ook nog een idee kunnen zijn, kun je die ook bij zo'n bit ergens aan vast maken?
ben niet zo thuis in die dingen...
Volgens mij kan je m gewoon vastmaken aan de ring van het bit, zouden we even moeten kijken.. heb volgens mij ook nog wel een paar kinketting onderleggers liggen (1 met gel en 1 rubbere) die mag je ook wel eens proberen. King kon slecht tegen de rubbere, hij kreeg er smet plekjes van...
Oke, thanx, ga ik even onthouden!
Hindo2 schreef:Hoofdzaak is dat als we wat vragen dat we dan gelijk reactie moeten krijgen dus stelling vragen, los laten en weer aannemen.
Deze hulpen worden best vrij fors uitgevoerd maar het doel is straks de hulpen weer te kunnen verfijnen.
Eerst moeten ze weten hoe het werkt en soms moet je daar even fors voor ingrijpen..Belangrijk is wel om altijd direct na een ingreep weer los te zijn..
Daar komt het inderdaad heel kort gezegd wel een beetje op neer, je hebt 'm begrepen!
Gerard lost problemen het liefst met zijn handen op, omdat je als menner geen been te gebruiken hebt en veel hetere paarden te scherp op de zweephulpen reageren (en hij werkt vooral met hetere paarden).
Hij werkt inderdaad met duidelijke korte ophoudingen en vervolgens gelijk weer los laten, en dan eigenlijk net zoals we onder het zadel dressuurrijden, aanleuning op je buitenhand en stelling vragen met je binnenhand.
In het begin als een paard nog niet fijntjes reageert geeft hij heel duidelijke teugelhulpen (ophoudingen), als het paard na een paar keer deze hulpen door heeft en er op de juiste manier op reageert gaat hij onmiddellijk over naar kleinere en fijnere, tot bijna onzichtbare, hulpen.
Het is inderdaad lastig zo even uit te leggen en het wordt al snel een warrig onduidelijk verhaal, maar ik moet zeggen dat ik hem met veel verschillende soorten paarden heb zien rijden en ik heb zelf met 2 heel verschillende paarden bij hem gelest, en mijn vriend lest nu weer met een heel ander type diertje bij hem, en zijn manier van rijden werkt bij praktisch alle paarden. Ze hebben het snel door, worden er niet vervelend of vluchterig op en ze verbeteren snel.
Wat voor ons een groot nadeel is dat we 2 uur met de trailer moeten rijden om er heen te kunnen, en dat de lessen vrij kostbaar zijn, dus dat het aantal lessen wat we (kunnen) nemen jammer genoeg beperkt is...
Wat mijn bitvraag van dit topic betreft, om weer even on-topic te komen
, die neem ik ook zeker mee als we met de paasdagen een paar dagen naar de Blakheide toe gaan om te rijden.Afgelopen zaterdag ben ik er nog niet aan toe gekomen om dit te vragen, omdat hij erg druk was en ik het beeld op de foto's nog niet had gezien...

is dit normaal zo'n prijsverschil? op die website kost hetzelfde bit meer dan 100 euro!