Deelnemers PrimeVal Next Driving Generation bekend
Ermelo, 15 mei 2008
Op dinsdag 29 april vond op het KNHS-centrum in Ermelo de spannende selectiedag plaats van de PrimeVal Next Driving Generation. Dertien menners in de rubrieken enkel-en tweespan paarden en pony’s en vierspan pony’s lieten hun kunsten zien in de dressuur en de vaardigheidsproef.
Zeven jonge menners werden deze dag door bondscoach Tjeerd Velstra, chef d’equipe pony’s Hans Ditzel en internationaal jurylid Peter Bonhof geselecteerd voor deelname aan het PrimeVal Next Driving Generation programma.
Velstra was zeer te spreken over de selectiedag: “De kwaliteit van de deelnemers was verrassend goed. Ik ben tevreden over de keuze die we hebben gemaakt. Alle kandidaten hebben talent, bij een aantal was het niveau zelfs al heel goed. Ik ben blij dat PrimeVal ons de kans geeft dit programma op te starten en ik hoop dat dit het begin is van een succesvolle reeks.”
Het programma start op maandag 26 mei met een training op het KNHS-centrum. Velstra legt in de trainingen de nadruk op de dressuur om het niveau van de deelnemers omhoog te brengen. Het programma wordt vervolgd met trainingen en bijeenkomsten in de maanden juni, juli en augustus.
De deelnemers aan de PrimeVal Next Driving Generation 2008:
Melanie Becker (Klaaswaal), 16 jaar, enkelspan pony
Shari Herrewijnen (Hellevoetsluis), 16 jaar, enkelspan paard
Samantha Pijl (Loosdrecht), 18 jaar, tweespan pony
Woutera Rozendaal (Ermelo), 23 jaar, tweespan pony
Robert-Roel van den Bos (Zuidlaarderveen), 25 jaar, tweespan paard
Marcel de Vries (Eygelshoven), 28 jaar, vierspan pony
Jans Manting (Meppen), 24 jaar, vierspan pony
Bron: KNHS/CVT
©Hoefnet