midgie schreef:Ja wat die verzekering betreft zou ik eens na moeten vragen, maar hoe je ook rijd met of zonder, een verzekering betaalt so ie so niet graag, er zijn er genoeg die met bit ook ongelukken maken denk juist merendeel, heb nog nooit over een ongeluk gehoord waar het om bitloos zou gaan, dat haalt uiteraard de krant dan wel.
Net daar ga je in de fout... Bitloos rijden is iets "nieuw" en als dusdanig "slecht". De mensen van de verzekering halen hun informatie bij de traditionele gevestigde waarden binnen het hippisch landschap, die meestal van de oude stempel zijn. En net die verklaren je gek als je een "cruciaal onderdeel" weglaat en de baan opgaat. Als er dan iets gebeurt, ben jij in de fout en schuiven ze maar al te graag de verantwoordelijkheid op jou af. En dan moet je wel heel erg sterk in je schoenen staan om tegen hen op te boksen.
Ik wil hier geen uitspraak doen over je kunde, noch over het bitloos rijden op zich, maar wel de door de verzekeringsmaatschappij gevolgde redenering aanhalen. Zo kun je je ertegen wapenen, voor mocht het nodig zijn.
En neen, leeftijd maakt niet zoveel uit; zeker niet als het paard je zo goed kent en vertrouwt. Ik heb een merrie op 6 jaar ingereden en moet ze nog eens inspannen. Ze is nu 12 jaar...
Groeten, SuSEQ