[AR] Wedstrijd 15 maart Heinkenszand

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marieke67

Re: Wedstrijd 15 maart Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 16:46

Ziezo ik ben alweer gedoucht en al en Pim staat al heerlijk in de wei.

Hoe is het bij jullie gegaan?

Mijn eerste proefje vond ik best goed gaan (de jury gaf 178...) en het tweede proefje werd beloond met 185 punten. En dat terwijl ik dat proefje veel slordiger gereden heb. daar kwam bij dat Pim echt inzakte vanwege de warmte. Hij was ook helemaal drijfnat! Al met al heb ik lekker gereden en dat is het belangrijkste uiteindelijk.
Ben benieuwd naar jullie resultaten!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 10:24

gefeliciteerd met je winstpunt !!!!

Dressuur ging met ferro niet echt super. 170 en 177 punten. maar dat was wel terrecht. vaardigheid was ik foutloos en in de barrage ook. dus mocht ferro een oranje lintje mee naar huis nemen voor de vaardigheid !!!!

Cindy heeft haar proeven netjes gedaan. ze ging zelfs achterwaarts !!! ik had 190 en 187 punten dus de eerste 2 winstpunten in het L zijn binnen !!! Vaardigheid ging ook super ook weer foutloos. dus ook 2 winstpunten erbij en een 3e plaats.

Remko had ook 2 winstpunten in de vaardigheid en een 2e plaats. in de dressuur had hij 200 !!!! punten en 192. dus niet te klagen.

Vond het een geslaagde wedstrijd al was het al 9 uur eer we op de bank zaten met een frietje.

o ja de uitslagen staan op de website van de zeeuwse menvereniging.

marieke67

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 15:09

Jullie ook gefeliciteerd!!!! Go jij! Go jij! Goed hoor, zeker die vaardigheid en dat met zo'n groene pony!
200 punten, dat is echt veel.... knap gedaan. Sjors is ook een errug leuke pony vind ik.
heb de uitslagen bekeken. Nu maar hopen dat we de volgende keer ook eens vaardigheid kunnen gaan doen.

MyGuy94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 10:10

Gefeliciteerd allemaal met de winstpunten!.

Bij mij liep het niet helemaal zoals gepland. Pony was in de eerste proef heel erg afgeleid, resultaat 174 punten Boos! Tweede proef ging zo mogelijk nog slechter, 172 punten. Ik had het idee dat My Guy niet helemaal in orde was, hij was echt niet vooruit te krijgen terwijl dat normaal geen probleem is. Ook in de vaardigheid was hij erg mat terwijl hij normaal altijd graag wil in de vaardigheid, wel foutloos dus daar kunnen we twee winstpunten voor bijschrijven.

Maar we trainen gewoon weer rustig door, volgende keer beter. Knipoog

marieke67

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 13:41

Dat is jammer van alle moeite die je toch hebt gedaan! Maar de gezondheid van je pony gaat voor toch? Hopelijk heeft ie niks onder de leden. Die van mij had het daar ook erg warm en de inrijbak lag best zwaar ook. Hij was binnen no-time drijfnat terwijl hij toch echt best een goeie conditie heeft. Zou dat niet hebben meegespeeld? Of heb je je pony geschoren? Heb jou niet zien rijden volgens mij...Nou ja, volgende keer weer beter!

MyGuy94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 17:41

Gezondheid van mijn pony gaat zeker weten voor. Ik denk dat de vrij zware inrijbak en de warmte ook wel meegespeelt hebben inderdaad. Daar komt ook nog een bij dat hij nu aan het verharen is (zoals de meeste paarden;)Nee, die van mij is niet geschoren, en hij heeft echt wel een goede conditie. Zoals ik al zei dit was niet de My Guy die ik gewend ben, maar ik hou hem in de gaten. Hopelijk was het alleen een dipje (wat ik ook wel denk)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 21:35

ja de inrijbak hadden ze natgemaakt. was best zwaar. ik heb het daar ook eens gehad dat cindy het te zwaar had. toen waren mijn punten ook om te huilen. nu hadden ze zo veel energie dat ze wel lekker liep. dat ze geschoren zijn helpt ook wel. Ze waren bij mij ook wel bezweet en cindy had het na de vaardigheid ook wel gehad.

MyGuy94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 11:02

Ja wat dat scheren betreft, ik zit er toch maar over na te denken om volgend jaar ook maar eens te gaan scheren. Maakte het bij jou pony veel verschil?

marieke67

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:30

Bij die van mij maakte het wel verschil! Die was zeker toen het vroor erg hyper....Toen ik hem 6 jaar geleden kocht was ie geschoren. Zag er wel erg chique uit. Nu twijfel ik steeds want hij staat altijd buiten en ben bang dat het dan toch te koud is. Dit jaar heb ik hem voor het eerst onder een dikke deken gehouden zodat hij niet zo'n dikke vacht kreeg. Dat is me eigenlijk prima bevallen. Volgend jaar ga ik het vanaf september weer zo aanpakken.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:48

Onze 2 shetten werden normaal gesproken ook niet geschoren, tot het moment in Oktober dat de pony';s een warmloper kregen in de marathon, teveel haar en te hoge temperatuur, dat was de nekslag, je merkt het gelijk in je snelheid.

Daarna es wat rond gevraagd en modelletjes bekeken en toch geschoren,het is echt super, ze zijn en blijven in super conditie, levendig, werklustig, voor ons geen discussie meer, alleen eerder scheren dan dit jaar(Nov)
We hebben bewust voor Bucas dekens gekozen, vanwege de temperatuurregulatie van deze dekens, van -15 tot +15 dezelfde deken op zonder wisselen, heb er nog wel een gevoerde regendeken bij om de overgang straks wat beter te kunnen maken.
Bij ons staan ze 24/7 buiten, kunnen schuilen, maar ze hebben het geen moment koud gehad, zou het je zeker aanraden, het is alleen ff wennen aan het deken gebeuren ....

ingetarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:52

sorry ikke haha was 1e in het M2:)

MyGuy94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 17:33

Die van mij staat wel onder deken nu, dus het dekengedoe ben ik wel gewend:p Ik ga er nog eens goed over nadenken misschien dat ik volgend jaar ook wel scheer (kheb nog n jaar op te verzinnen:p dus komt wel goed;)