[AR] KNHS en verbod op 'wilde wedstrijden'.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

manie

Re: KNHS en verbod op 'wilde wedstrijden'.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 12:52

Sjonniej schreef:
En uiteindelijk valt het toch allemaal wel 'mee'. Ik heb tenminste niet het gevoel dat ik heeeeeel veel geld betaal wat allemaal gebruikt wordt voor feestjes of dat soort ongein.
Vereningingen hebben het hard nodig, organisaties hebben het hard nodig. En ook de kas van de KNHS spoelt nog niet over, en ze zijn de laatste tijd hard bezig met ontwikkelingen, nieuwbouw etc. Dus ik denk dat we niet zoveel te klagen hebben, wat dat betreft. Paardensport is nu eenmaal een dure hobby en daar kies je bewust voor.

Helemaal mee eens.
Als je het allemaal te duur vind kun je misschien beter gaan dammen ofzo.
Kost ook minder tijd Knipoog

Ik wordt persoonlijk altijd een beetje moe van de kritiek die ik hier allemaal lees.
Je hebt gewoon keuzes, welke keuzes je maakt is aan jezelf.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 14:50

Sjonniej schreef:
Paardensport is nu eenmaal een dure hobby en daar kies je bewust voor.

Dat ben ik niet helemaal met je eens.
De manier waarop het nu georganiseerd is is natuurlijk een stuk professioneler dan dat het eerder was.
Natuurlijk enerzijds ook wel noodzaak maar het blijft een bureaucratisch onding. Bijna de helft van mijn afdracht naar de KNHS gaat naar mijn mendistrict. Als ik vervolgens ga kijken hoe ze mijn geld dan besteden dan zet ik daar toch vraagtekens bij. De zaken die ik graag zou weten krijg ik niet te horen en democratisch is het allerminst. Ook de hele rompslomp met startcoupons is m.i. ook niet nodig wat samengesteld betreft. Een gewoon inschrijfformulier zou toch ook volstaan. Het systeem is nog gebaseerd op het enkelspan rijden van de KNF. Voor meerspannig geld dat je toch vaker wisselt en dus weer een andere startkaart nodig hebt. Wanneer mijn paard/pony geregistreerd staat moet dit toch genoeg zijn? Ik wil dan ook pleiten om de paarden weer van de startkaart af te krijgen voor samengesteld.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 14:55

manie schreef:
Ik wordt persoonlijk altijd een beetje moe van de kritiek die ik hier allemaal lees.

Wanneer je echt wedstrijden wilt rijden heb je weinig keus, je komt altijd bij de kNHS terecht.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 16:51

BlackDevils schreef:
manie schreef:

Wanneer je echt wedstrijden wilt rijden heb je weinig keus, je komt altijd bij de kNHS terecht.

Dan is er altijd nog een keuze en dat ik geen wedstrijden rijden of indien je niks met de KNHS te maken wilt hebben 'wilde wedstrijden' rijden of een eigen bond oprichten Knipoog

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 16:59

De bedoeling achter startcoupons is prima controle op de chip, echter het in praktijk brengen duurt nog even
En extra startkaart waar gaat het over 24 euro per jaar dat is 2euro per maand...

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:46

Is er geen mogelijkheid om meerdere pony's op 1 startkaart te zetten? (Vraagt deze enkelspanrijdster) Lijkt me niet meer dan logisch eigenlijk, denkend aan de nationale 4spanners. Anders inderdaad een punt om aan te kaarten op een ledenvergadering.

Dat jij trouwens niet tevreden bent over jullie district wil niet zeggen dat het hele systeem van de KNHS niet werkt. Vanuit mijn district werkt dit namelijk erg goed. Vragen die zij niet kunnen beantwoorden worden doorgespeeld (en in een volgende vergadering besproken), beslissingen/agendapunten van 'hogere' worden medegedeeld en belangrijke punten uit onze vergadering worden doorgespeeld aan de 'hogere'. Ik ben heel tevreden over de manier waarop dat gaat. Dat jullie district niet zo goed blijkt te werken als dat van ons, is niet aan de structuur te wijten denk ik.
Startcoupons is in principe voor winstpunten registratie etc. Echter is de samengestelde mensport hier geheel onbekend mee en worden de coupons nog niet gebruikt alwaar ze voor gebruikt zouden kunnen worden. Ohz en bij d/v blijken ze juist erg handig in gebruik te zijn, dus waarom zou dat bij eht samengesteld niet kunnen?

Ik ben het met Manie eens dat je zelf de keuze houdt om wel of niet wedstrijden te starten. Alles heeft zijn voor- en nadelen. En gelukkig is er niets wat alleen maar voordelen heeft, dat zou toch wat zijn.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 18:10

Sjonnie je kunt op een tweespan startkaart 2 pony's zetten 4 span 4
Maar je kunt bv als je er 4 hebt ook 2 2spankaarten aanvragen, dan mag je de pony's onderling uitwisselen
Hetzelfde dus bij 4span

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 18:14

Sjonniej schreef:
Dat jij trouwens niet tevreden bent over jullie district wil niet zeggen dat het hele systeem van de KNHS niet werkt. Vanuit mijn district werkt dit namelijk erg goed. Vragen die zij niet kunnen beantwoorden worden doorgespeeld (en in een volgende vergadering besproken), beslissingen/agendapunten van 'hogere' worden medegedeeld en belangrijke punten uit onze vergadering worden doorgespeeld aan de 'hogere'. Ik ben heel tevreden over de manier waarop dat gaat. Dat jullie district niet zo goed blijkt te werken als dat van ons, is niet aan de structuur te wijten denk ik.

Zou jij dat jouw district dan een willen vragen om het de onze uit te leggen? Vork
We hebben het al diverse malen geprobeerd maar helaas geen succes... Verdrietig

Marmot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 18:38

Echwel schreef:
Sjonnie je kunt op een tweespan startkaart 2 pony's zetten 4 span 4
Maar je kunt bv als je er 4 hebt ook 2 2spankaarten aanvragen, dan mag je de pony's onderling uitwisselen
Hetzelfde dus bij 4span

En voor een tweespan met reserve krijg je dus een tweespan startkaart met twee paarden én een enkelspan startkaart met de derde Knipoog

Maar los hiervan: ik ben het er wel mee eens dat we eens moeten stoppen met mopperen op de KNHS, ze kunnen weinig goeds doen. Los van de betaalde banen zijn er heel veel mensen vrijwillig in touw om ons te kunnen laten rijden, die vormen allemaal samen ook de KNHS. Vraag rijders om mee te denken/praten en er is weinig animo. Zie nu ook weer de BVM, de 4-span pony's, notabene de grootste groep van de ponyrijders, krijgt het niet eens voor elkaar om een vertegenwoordiger te vinden! Mopperen mag van mij, maar als je zelf niets wilt doen vind ik dat je weinig recht van spreken hebt.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 18:42

Marmot schreef:
En voor een tweespan met reserve krijg je dus een tweespan startkaart met twee paarden én een enkelspan startkaart met de derde Knipoog
Fout!
De derde pony krijgt ook gewoon een tweespanstartkaart waar deze alleen op staat.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 18:44

Marmot schreef:
! Mopperen mag van mij, maar als je zelf niets wilt doen vind ik dat je weinig recht van spreken hebt.

ROFL ROFL ROFL

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 08:23

Dat van die startkaarten is inderdaad een vreemd verhaal, wist niet dat dat zo was.

Haha, ik zal het doorgeven aan mijn district; Ja heel fijn hoor dat jullie het zo goed doen, maar zorg er aub ook even voor dat Oost net zo goed werkt. Knipoog

Marmot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 22:34

BlackDevils schreef:
Marmot schreef:
Fout!
De derde pony krijgt ook gewoon een tweespanstartkaart waar deze alleen op staat.

Wij dus niet ...

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:25

Om nog even terug te komen op de "wilde" wedstrijden, Kûbaard is bij ons in de regio een heel populaire wedstrijd waar ook alle knhs wedstrijdmenners uit de buurt aan mee doen. En er heeft volgens mij nog nooit iemand problemen mee gehad. In ieder geval niet de mensen die ik ken. Of het veilig is of niet, wil ik geen oordeel over geven, daarvoor heb ik er niet genoeg verstand van.