phoenix4ever schreef:Ik vind het wel vreemd dat je zomaar monty's broer gelooft en monty als een leugenaar ziet.
Wat zijn verleden betrefd weet ik het niet. Wel weet ik dat hij veel goede dingen heeft gedaan. Al die verhalen kun je geloven of als leugens beschouwen, maar er word altijd gel*lt.
Het is niet alleen Monty's broer. Als Monty een beetje artistieke vrijheid had gebruikt bij het schrijven van zijn boek had niemand daarover gevallen. Hij beweert dingen en beschrijft situaties die nooit zo kunnen zijn voorgevallen. Ik heb het boek, als je de engelse taal machtig bent wil ik het je wel uitlenen. Mits ik het terugkrijg.
Ik bekijk dingen graag van twee kanten. Ik heb Monty's levensverhaal gelezen zoals hij dat vanuit zijn perspectief heeft bekeken, en nu de andere kant ook bekeken. En het resultaat is wel dat die man van een heel groot voetstuk is afgevallen. Wat hij met de paarden doet is niet nieuw. Dat zie je bij Pat Parelli en Ray Hunt en Tom Dorrance ook. Bestempel het dan niet als jouw methode, en als jouw uitvinding...omdat je vader zogenaamd een moordenaar was en erg ruw met zijn paarden omging. Zijn vader kan zich namelijk niet meer verdedigen....