[AR] 2 probleempjes met lemoen,,

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: 2 probleempjes met lemoen,,

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 22:03

Je kunt haar die tip geven, net als alle andere tips en het is aan haar zelf welke tips ze aanneemt.
Maar om dan elke keer er op deze manier over door te gaan, vind ik wel erg jammer.

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 00:21

Echwel schreef:
Echwel

Waarom plaats je niet gewoon joun oplossing of wat jij denkt dat er mis is ?
als je dat zelf ook niet weet, doe dan niet zo moeilijk.

ps. iik zal het hier even volgen wij hebben zelf ook dat de lamoen in de hals van de pony duwt in een (scherpe) bocht.
heb helaas geen oplossing Ach gut

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 13:54

Shanedow schreef:
Echwel schreef:
Echwel

Waarom plaats je niet gewoon joun oplossing of wat jij denkt dat er mis is ?
als je dat zelf ook niet weet, doe dan niet zo moeilijk.

ps. iik zal het hier even volgen wij hebben zelf ook dat de lamoen in de hals van de pony duwt in een (scherpe) bocht.
heb helaas geen oplossing Ach gut

het is nog altijd 'jouw' oplossing, en geen 'joun', probeer eerst maar eens fatsoenlijk nederlands te typen Knipoog

Echwel plaatst net als ik de tip om er professionele hulp bij te zoeken, andere mogelijke tips zijn ook al genoemd....
en als je eens wat verder leest, is deze tip al tientallen keren haar gegeven, TS doet daar dus verder niets mee..... en ja, zo kun je wel honderden vragen op internet gaan stellen als je zelf geen verstand hebt van hetgeen waar je mee bezig bent...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 17:00

Anke schreef:
Je kunt haar die tip geven, net als alle andere tips en het is aan haar zelf welke tips ze aanneemt.
Maar om dan elke keer er op deze manier over door te gaan, vind ik wel erg jammer.

Anke ik heb bij haar aanspannings foto's geschreven hoe het tuig zit..
Maar moeten we dan als het kalf verdronken is de put dempen.
TS is jong en onervaren, wil jij in de krant lezen dat er een ernstig ongeluk gebeurd is

Ik liever niet , vandaar, haal er volwassen hulp bij.
Bij volwassenen heb ik toch meer iets van, ja doe maar, je bent oud en wijs genoeg,,
Jonge mensen echter wil je niet dat er wat ernstigs mee gebeurt..

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 19:52

JoyCiej007 schreef:
het is nog altijd 'jouw' oplossing, en geen 'joun', probeer eerst maar eens fatsoenlijk nederlands te typen Knipoog

Mag ik dan even opmerken dat 'joun' of ook wel 'jouwn' in sommige delen van Nederland gewone normale taal is en dit totaal niets met het onderwerp te maken heeft en door veel mensen als een erg onvriendelijke opmerking wordt gezien Knipoog
Voor verdere taalkunde wil ik dan ook graag verwijzen naar het taalbloopers topic Knipoog

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 23:13

Waarom kan er op bokt NOOIT gewoon antwoord gegeven worden en moet er ALTIJD een discussie gemaakt worden die NIETS met dit topic te maken heeft! Één keer melden dat ik er een proffesioneel iemand bij moet halen is GENOEG, Voor jullie niet zo te merken, En over typ werk wat maak een type foutje nou uit,, mensen met dyslictie (of hoe je het ook schrijft) maken ook snel fouten leuk als er dan tegen je gezecht word leer normaal nederlands. Bokt valt me steeds meer tegen..

9 van de 10 reactie's heb ik totaal NIKS aan. Heb ik daarvoor dit topic geopend om te horen dat ik een professioneel iemand nodig heb, of om te horen dat iemand nederlands moet leren NEE, dat lijkt me volkomen duidelijk, Khoop dat het voor de meeste (gelukkig zitten er ook mensen bij die je helpen) zo duidelijk is..

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 10:04

TS nog even heel erg off-topic, maar ik stoor me nogal aan je houding.

_mbvd_ schreef:
Waarom kan er op bokt NOOIT gewoon antwoord gegeven worden en moet er ALTIJD een discussie gemaakt worden die NIETS met dit topic te maken heeft! Één keer melden dat ik er een proffesioneel iemand bij moet halen is GENOEG, Voor jullie niet zo te merken, En over typ werk wat maak een type foutje nou uit,, mensen met dyslictie (of hoe je het ook schrijft) maken ook snel fouten leuk als er dan tegen je gezecht word leer normaal nederlands. Bokt valt me steeds meer tegen..

9 van de 10 reactie's heb ik totaal NIKS aan. Heb ik daarvoor dit topic geopend om te horen dat ik een professioneel iemand nodig heb, of om te horen dat iemand nederlands moet leren NEE, dat lijkt me volkomen duidelijk, Khoop dat het voor de meeste (gelukkig zitten er ook mensen bij die je helpen) zo duidelijk is..

Sorry hoor, maar het ik vind het ronduit onfatsoenlijk om te verwachten van mede-bokkers dat ze een bericht vol spelfouten maar 'even' ontcijferen.
Jij wilt iets weten, zorg dan ook dat een ander je bericht kan lezen.
En aan de boodschap ik heb dyslexie hebt ik persoonlijk niks, heb zelf ook dyslexie maar DWING mezelf er toe fatsoenlijk nederlands te typen.

In schrijftaal wel te verstaan, dus geen 'joun' of 'jouwn' dit is namelijk geen 'normaal' Nederlands, maar een dialect. Verder is het spreektaal en geen schrijftaal. Begrijp dan ook niet dat een mod dit soort opmerkingen plaatst

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 11:25

Deze mod plaatste die opmerking omdat er over de betreffende opmerking waar ik op reageerde nogal wat reacties binnen kwamen van mensen die deze opmerking dus niet kunnen waarderen en ervaarden als zeer onvriendelijk en aanvallend. Nogmaals, voor taalkunde kunnen we beter naar het taalbloopers topic gaan, natuurlijk is het niet prettig als je eerst een bericht moet ontcijferen, het zou de TS dan ook sieren eens wat beter op haar spelling te letten en indien ze echt dyslexie heeft (geen idee waar je dat dus uithaalt want dat schrijft ze helemaal niet Verward ) zou ze dat het best in haar onderschrift zetten en dan evengoed nog meer aandacht kunnen besteden aan haar spelling, dat ben ik met iedereen eens maar is het dan echt nodig om daar tot vervelens aan toe op terug te blijven komen? Op dit soort berichten kan ook gewoon getemt worden, dan gaat een mod met de schrijver van het bericht een gesprek aan over hoe, wat en waarom en dat allemaal zonder het gehak op 1 persoon want dat is toch nergens voor nodig?
Over het dialect van het joun en jouwn, dat is idd dialect, wordt op Bokt regelmatig gebruikt en in de streek waar ik woon gebruikt men dit ook op schrift. Willen we dan alle Vlamingen dan ook een cursus correct Nederlands schrijven laten volgen? Vlaams mag dan namelijk ook niet meer als we zo gaan redeneren.
Ik hoop dat dit misschien iets duidelijker maakt waarom een mod "dit soort opmerkingen" plaatst.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 11:46

geweldig we krijgen in een topic over AR nog een wijze taalles.

tip: als je een bepaalde persoon al meerdere malen dezelfde tip hebt gegeven en deze persoon doet er niets mee. Accepteer dit en ga gewoon verder en reageer dan gewoon niet meer in topics (van diegene) waar jij gefrustreerd van wordt.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:07

Het is me heulemoal kloar, vanaof vandaog schrieft we op Bokt gewoon in oes eig'n dialect. Belg of Drent wat moakt 't oet.

En em'n on-topic, ik vind dat TS ok hulp mot zueken bie ene die d'r verstaand van hef. Knipoog

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:11

Joun word idd in bv. Drenthe veel gebruikt. Haha!

Maargoed, om het even bij AR te houden, is het probleem ondertussen opgelost?
TS, als meerdere mensen de tip geven om er professionele hulp bij te halen, waarom dan nog steeds eigenwijs doen?
Een ervaren menner kan je goed vertellen wat er mis gaat bij jou lamoen, en dan kun je het ook goed oplossen.
Wel zo veilig en verandwoord.

Arretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:33

No dan sil ik dy ek noch efkes adfys jaan. Do kinst it beste dyn kret wat útbûgje oan de foarkant, dan prikt er dyn hopke net mear sa yn 'e nekke. En fierders sit dyn túch net sa as it moat. Misskien kinst do dat ris neisjèn yn 'e wiki, of op in oare internetblèdside, http://www.mencursus.com is ek wol handich yn dyn gefal. Sukses dermei!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:26

Moderatoropmerking:
Misschien niet helemaal duidelijk gezegd, maar in de regels staat duidelijk dat ABN de voertaal op bokt is. Wat Tanja bedoelde is dat het niet de bedoeling is om in een volkomen begrijpelijk bericht over 1 woordje dialect te vallen. Jullie weten dat ook verdomd goed, en dit is wel erg kinderachtig gedrag. Dus aan jullie de keuze, ABN en normaal reageren, of de consequenties aanvaarden die bij doorgaan eruit zullen vloeien.

Arretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:34

Nounou wat weer een dreigement zeg, stoer hoor...... Dat gezeur over een spelfoutje of minder correct nederlands hoeft voor mij ook niet, meestal is het mij wel duidelijk (ik snap dus prima wat er met joun bedoeld wordt). Maar het verhaal van Tanja is onzin, ABN is overal in Nederland hetzelfde, en daar komt joun of jouwn echt niet in voor. En om vlamingen te verwijten dat ze geen correct nederlands gebruiken, poeh, dat is nogal een uitspraak hoor. Haha!

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 18:47

ontopic:

het probleem is opgelost

* de lichtogen zaten te hoog
* de buitensingel te los
* broek te laag
* strengen te lang

voor de mensen die mij nuttige tips gegeven hebben BEDANKT Haha!
dankzij jullie is het opgelost Haha!
Laatst bijgewerkt door _mbvd_ op 02-01-08 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Arretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:26

Het lijkt mij sterk als je door de bovengenoemde punten je probleem hebt opgelost voor wat betreft het uit de lichtogen schuiven van je lamoen. Ik zou toch nog eens naar de lengte van je strengen kijken hoor. En je broek, heb je daar nog wat aan veranderd?

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 19:33

Arretje schreef:
Het lijkt mij sterk als je door de bovengenoemde punten je probleem hebt opgelost voor wat betreft het uit de lichtogen schuiven van je lamoen. Ik zou toch nog eens naar de lengte van je strengen kijken hoor. En je broek, heb je daar nog wat aan veranderd?

sorry klopt de broek is ook 2 gaatjes hoger gegaan + de strengen 1 gataje korter..

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:55

_mbvd_ schreef:
voor de mensen die mij nuttige tips gegeven hebben BEDANKT Haha!
dankzij jullie is het opgelost Haha!

Graag gedaan... Knipoog