[AR] welk maat tuig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BlackDevils

Re: welk maat tuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 20:28

Knijp je handjes maar dicht!
Heb er ooit een prijsopgave gevraagd voor een tweespan tuig. Voor dat geld heb ik 3 ideal tuigen...

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 22:34

Malenka schreef:
Nou bedenk ik net dat een tweedehandstuig misschien ook wel een optie is. Wat raden jullie me aan, een goedkoop nieuw tuig of een goedkoop tweedehandstuig?

Met goedkoop bedoel ik rond de 150 euro.

Op zadelmarkt.nl heb je supper tuig. is volgen mij alleen leder maar is echt geweldig tuig.
het is goedkoop maar gaat echt heel lang mee en rijd echt lekker voor de pony en ik voel ook een verschil.

een tweedehands tuig is wel handig leuk en goedkoop, maar test het goed.
kijk goed naar naadjes
er moet geen roest op of aan gespen zitten (slecht voor het tuig breekt het sneller e.d.)
en passen en aanpassen is altijd een optie.
tuig zit bijna nooit in 1× goed helemaal niet op de wat smallere en kleinere pony's.
een paar gaatjes erbij is meestal al een oplossing.
ik wens je nog heel veel succes! Ach gut Haha!

Marmot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 23:11

Helaas kunnen niet alle tuigen aangepast worden, dat is nu net het probleem met de goedkopere tuigen, lees hiervoor andere topics over dit onderwerp. Eerst even navragen dus bij een tuigmaker voordat je het koopt, anders ben je nog duur uit.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 23:16

heel erg bedankt voor jullie reacties!

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 23:35

Shanedow schreef:
Op zadelmarkt.nl heb je supper tuig. is volgen mij alleen leder maar is echt geweldig tuig.
het is goedkoop maar gaat echt heel lang mee en rijd echt lekker voor de pony en ik voel ook een verschil.

De manier waarop het lamoen hangt, touwen aan de strengen en loshangende kinketting zegt mij genoeg...
Afbeelding

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 23:42

Malenka schreef:
dendrofleur,
Tot wanneer hebben ze daar uitverkoop?
Ik ben binnenkort weer in noord holland. Dus dan zou ik even langs kunnen. En direct daarna gaan ze over op mensport?

Anke,
die van jou hebben dus tuigjes waarvan je normaal zou zeggen dat ze te klein zouden zijn.
Dank je dat je dat even gepost hebt.

Weet niet, ben er afgelopen weekend geweest. Ze hebben ook wel tweedehands tuig en komen het voor je aanmeten.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 12:52

Dat zal nu erg lastig worden, aangezien ik tegenwoordig in de provincie zeeland woon (alhoewel je het hier nog eerder brabant kunt noemen).

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 12:59

nickyu hier komt uit zeeland, heeft ook kleine tuigjes

linlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 13:06

Wij hebben op stal een pony van 1.30 en die heeft maat shet. Dat is gewoon een erg smal ponytje.
Mijn dartmoors van 1.18 hebben een ponymaat, ook in hoofdstel, maar die zijn gewoon veel steviger.

Dan hebben we nog een span van 1.25, ook slanke welshjes, die hebben tuig maat pony en hoofdstel maat shet.

Zo zie je dus wat het kan schelen.

Ik ben zelf ook begonnen met een goedkoop tuigje, ook een tweedehansje, gewoon omdat ik niet wist of ik mennen wel leuk vond. Daarna een goed tuig gekocht, maar als je dat andere tuigje ziet... Hele dunne riempjes en allemaal vrij smal.
Net als dat tuig van de zadelmarkt, valt niet echt veilig te noemen. Dan beter een tweedehands zoeken, want die smalle riempjes zijn echt flut.

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 14:00

BlackDevils schreef:
Knijp je handjes maar dicht!
Heb er ooit een prijsopgave gevraagd voor een tweespan tuig. Voor dat geld heb ik 3 ideal tuigen...

Dat doe ik ook zeker Ja Ik wilde laatst mijn wagentje verkopen (wil graag een andere)
Toen belde er iemand of het tuig ook te koop was, nou nee, dat dus niet Haha!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 14:27

Evelli schreef:
nickyu hier komt uit zeeland, heeft ook kleine tuigjes

idd, haar kun je ook altijd vragen Pling