Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ukkiee schreef:Als de honden echt agressief zijn, heeft een tik geen nut. Dan zien ze dat alleen maar als een aanval en zullen ze juist heftiger reageren. Ik denk inderdaad dat een supersoker meer effect heeft. Mochten ze daar niet op reageren, dan kun je ook iets lekkers of leuks meenemen (bijv. brokjes, tennisbal) en dit ver achter de kar gooien, in de hoop dat ze daar dan achteraan gaan en jou en de paarden met rust laten.
maar dan nog, ik heb het er laatst met een politieagent over gehad, die zei, je moet wel eerst schudden, ja, ik kan niet zeggen, wacht even hoor! even mijn pepperspray schudden
) lisjolienbob schreef:Kun je de eigenaar van de honden niet waarschuwen dat je die zweep niet voor niks bij je hebt? Ik ga met mijn shetlander NOOIT zonder zweep buitenrijden. Ze heeft al een keer een hond in dr achterbeen gehad doordat er een hond losliep.
Ze heeft niet geschopt, daar is ze te lief voor. Kun je nagaan!
GEBRUIK DIE ZWEEP, maar waarschuw van tevoren...
MenFreak schreef:Ik pak toch echt niet graag bijtgrage honden aan hing ketting of halsband...,
dees_daan schreef:pepperspray is niet legaalmaar dan nog, ik heb het er laatst met een politieagent over gehad, die zei, je moet wel eerst schudden, ja, ik kan niet zeggen, wacht even hoor! even mijn pepperspray schudden

nikolletje schreef:dees_daan schreef:pepperspray is niet legaalmaar dan nog, ik heb het er laatst met een politieagent over gehad, die zei, je moet wel eerst schudden, ja, ik kan niet zeggen, wacht even hoor! even mijn pepperspray schudden
je kan ook busje haarlak of deo meenemen. Heeft redelijk hetzelfde effect, en is legaal. Deze tip heb ik ooit eens van een agent gekregen. Wie weet heb je er wel wat aan.
ik krijg binnenkort van iemand een flesje pepperspray, dus dan kan ik die meenemen
BlackDevils schreef:Vraag me toch af wat je met pepperspray begint tegen een hond die om je paard loopt te draaien.
Volgens mij kun je dat nooit op 2 meter goed richten en met een beetje pech krijg je het zelf terug door de wind...
Met het busje zelf gooien zal dan nog misschien het beste werken...
dat vind ik sneu, ik ben van mening dat het baasje schuld heeft, die moet zijn dieren beter opvoeden, of niet los laten..