[AR] Kkkkoud op de kar!! Wat doen jullie om warm te blijven ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ehona

Re: Kkkkoud op de kar!! Wat doen jullie om warm te blijven ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 22:24

Ook al is het koud, dan kun je er nog steeds goed uit zien hoor Knipoog

Een lekkere dikke majo/panty aan onder je (rij)broek en skisokken (laatst bij de Hema ontzettend fijne, warme sokken gekocht) helpen al een hoop.
Mocht je gauw last hebben van koude billen, doe dan gewoon twee onderbroeken over elkaar aan.
Verder heb ik vaak een spaghettihemdje aan, daarover een nauw sluitend shirt met lange mouwen (H&M), die zit dan in mijn (rij)broek. Daarover een polo met lange mouwen (HH), en dan ligt het er aan of het écht koud is of niet. Er kan namelijk gerust nog een trui over, daarover een dunne bodywarmer en daarover mijn jas met fleecevoering. Maar nu doe ik vaak alleen mijn jas er over, dat volstaat nu nog wel en anders heb ik het in de echte winter koud.
Vergeet ook niet om een pet o.i.d. op te zetten: meer dan de helft van je lichaamswarmte verlies je via je hoofd!

Marmot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 20:46

In de laatste ANWB kampioen staan handschoenen met batterijtjes!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 09:38

Nu bij de LIDLE allemaal soorten thermokleding.

*gaat vandaag of morgen even shoppen*

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:21

ik doe meestal snowboots aan met thermosokken een gewone spijkerbroek en daar over heen de deken van me pony lekker voor verwarmd. een t-shirt daarover twee dunne truien en me jas alleen als het heel koud is een dikke trui van brunottie handschoenen en een warme muts meestal vergeet ik de sjaal moet ik toch maar op stal laten liggen Knipoog

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:27

Wij wisselen af en toe en dan sjouwen we even een stukje naast de kar. Ben je zo weer warm.

Als jij last hebt van je gewrichten is het misschien een idee om een verwarmd bokkussen te kopen? Ik zag ze laatst in de mensport staan.

Ook kune je thermo ondergoed nemen. Of verwarmde sokken en broeken. Werken op batterijen. Staat regelmatig in de mensport.

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 23:42

Citaat:
...ben benieuwd hoe jullie er uit zien!

Afbeelding Zo dus Haha!

Mijn skibroek en rijthermobroek (voor ohz) zijn toch echt de beste aankoop sinds jaren. Geen last meer van koude benen en bevroren, stijve armen.
Verder daarbij mijn BR winterjas. Ook een heerlijk ding. Warm als het koud is, maar niet te warm als je in zonnig vriesweer rijdt met de zon vol op je rug.
Naar gelang de temperatuur gaat er onder die jas en broek nog van alles. Van normale kleren tot thermo-ondergoed en extra trui, vest of sjaal.
Mutsen hou ik niet van, dus die heb ik meestal niet op.
Verder vaak thermosokken en mijn bergschoenen. Alleen aan mijn handschoenen kan op dit moment nog wat verbeterd worden, maar daarvoor heb ik vaak zo'n warmtekussentje mee Haha!
Met deze kleding kan ik meestal een rit van de vereniging goed volhouden. Dat is meestal een hele morgen rijden en daarna nog weer het ritje terug naar huis. (We gaan meestal aangespannen naar het startpunt.)

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:33

Nog een tipje van mij:
Tegen koude tenen gebruik ik altijd in iedere paardenschoen een druppeltje gemberolie. Dat verwarmt namelijk super. Gebruik het dit jaar voor het eerst, en ik ben toch wel de grootste koukleum die op stal rondloopt, maar ik heb geen koude voeten meer!

Voor de koude handen op de wagen, gebruik ik eigenlijk hetzelfde. Ik smeer mn handen dunnetjes in met die olie, en doe er een stel oude handschoenen overheen. Heb geen koude handen meer!

Even oppassen: pure gemberolie is niet geschikt voor op de huid. (en ook niet voor je schoenen!) ik gebruik daarom 2 druppels gemberolie op 20ml vette plantenolie (maakt niet zoveel uit welke) en gebruik uit dat flesje de bovengenoemde hoeveelheden.
Gebruik oude handschoenen, want de olie vlekt op je kleding!

Groetjes, Lacuna

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 20:37

Dat is een goede tipi Lacuna, die ga ik zeker uitproberen!

Patricia, zo raar ziet dat er niet uit toch ? Lekker ingepakt Knipoog

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:41

Laatst had ik 3 dekens over mij heen, 2 broeken aan, een dikke jas (+dikke trui eronder) en een hele dikke sjaal..
En ik had het NOG koud!!!
Dus ik ga dit topic eens doorlezen Nagelbijten / Gniffelen (niet dat ik vaak met de kar weg ga)

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 21:35

C'est moi in winter-kerst-stijl;

Muts, sjaal, dikke jas, thermobooties, handschoentjes... kan me niet meer herrinneren of ik het hier koud had Knipoog
Afbeelding

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 12:56

Nou, hier dan mijn uitdossing:

Afbeelding

U ziet hier over mijn gebruikelijke laag kleren en thermo ondergoed een grote dikke jas van mountainhorse (anders passen al mijn truien er niet onder) en een skibroek, bergschoenen en handschoenen en een lekkere warme bontmuts (schaap) en een das en nog had ik het koud getuige mijn rode neus Knipoog

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 20:42

Aline4... ik kan alleen maar zeggen : wauw.... Voor zo'n ritje zou ik best wel even willen koukleumen ! Haha!

joke136

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:30

aline4 wat een prachtig plaatje zeg!!! wow!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:33

@Aline4 wat een mooi plaatje!

overigens nog een tip uit de oude doos: kranten onder je kleren! helpt super.

John_1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 13:51

Ik ga tegenwoordig met een waxjas en een leren hoed op. Onder de waxjas een dikke trui of een jas, een lekkere skibroek aan en een paar dikke handschoenen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 15:02

Zojuist een mooi thermoshirtje (grijs/roze Lachen ) gekocht, was in de aanbieding bij de Aldi. Ook van daar nog een thermobroek. Heb ook nog zelf een 'ski-legging' en een ski-broek, die gebruik ik ook wel eens.
Verder had ik eerder voor mezelf 2 aan elkaar gestikte fleece-plaids, die ik helemaal om mijn schoot heen wikkelde (deed ook af en toe dienst als 'noodzweetdeken' voor de pony) heb er nu zelfs 2, maar die zijn dan bedoeld voor de groom/passagier, aangezien ik nu in bezit ben van een wind- en waterdicht menschort, fleece aan de binnenkant, en skaileder aan de buitenkant. Verder draag ik vaak een petje of hoed, heb het niet zo op mutsen.

Moet nog wel goede menhandschoenen voor de winter kopen (zag bij letty hele mooie all-weater, wel prijzig, maar goede investering)

Ik ben swinters gewoon erg goed aangekleed met thermokleding en fleece-vesten e.d. 3 paar kousen over elkaar en dan in de thermoboots (die ik dus speciaal ook 2 maten te groot heb gekocht om meerdere sokken te kunnen dragen).

En op buitenrit gaat dan vaak nog een thermosfles met thee, warme choco of evt. gluhwein mee Lachen

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 15:04

tijdens de menles heb ik trouwens vaak gewoon mijn jas, menhandschoenen, klompen aan met de fleece deken van mijn mini over mijn benen Pling

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 15:06

goed winddicht en waterdicht menschort..
lekkere dikke muts, reuze sjaal...
super warme jas, majo of legging onder m'n broek..
handschoenen, extra paarde dekens..
en nog een koetsier!!
als de een bevroren vingers krijgt
wissellen met de ander.. en handenwarmer
(zo'n heerlijke ouderwetse op kooltjes!!!) mee...
en weer opwarmen...
brrrrrr

Marmot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 23:13

JoyCiej007 schreef:
Zojuist een mooi thermoshirtje (grijs/roze Lachen ) gekocht, was in de aanbieding bij de Aldi. Ook van daar nog een thermobroek. Heb ook nog zelf een 'ski-legging' en een ski-broek, die gebruik ik ook wel eens.
Verder had ik eerder voor mezelf 2 aan elkaar gestikte fleece-plaids, die ik helemaal om mijn schoot heen wikkelde (deed ook af en toe dienst als 'noodzweetdeken' voor de pony) heb er nu zelfs 2, maar die zijn dan bedoeld voor de groom/passagier, aangezien ik nu in bezit ben van een wind- en waterdicht menschort, fleece aan de binnenkant, en skaileder aan de buitenkant. Verder draag ik vaak een petje of hoed, heb het niet zo op mutsen.

Moet nog wel goede menhandschoenen voor de winter kopen (zag bij letty hele mooie all-weater, wel prijzig, maar goede investering)

Ik ben swinters gewoon erg goed aangekleed met thermokleding en fleece-vesten e.d. 3 paar kousen over elkaar en dan in de thermoboots (die ik dus speciaal ook 2 maten te groot heb gekocht om meerdere sokken te kunnen dragen).

En op buitenrit gaat dan vaak nog een thermosfles met thee, warme choco of evt. gluhwein mee Lachen

[quote]

Hier wil ik toch wel erg graag een foto van zien !! Haha! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 23:20

Goh... ik val dus nog best mee... Clown Haha! Als ik dat hier zo eens lees.

Ik heb eerst m'n gewone sportsokken aan, dan daarover geitewollensokken van pa. En dan m'n werkschoenen. Verder m'n gewone kleding en een dikke jas (winterjas van Pavo). Doe nog een menschort om. En dan dunne handschoentjes, maar heb er ook een hekel aan, met hou je zo weinig gevoel over aan je leidsels, en zonder hou je geen gevoel in je handen over Zij zijn groot en ik is klein! Denk wel dat ik m'n muts ga opzoeken, of gewoon een pet opzet.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 23:20

Ik zit er misschien wat anders en wat minder lang op dan jullie, maar wij doen gewoon gevoerde overallen aan... Er zijn ook speciale uitrij-overallen te koop in de drafsport. Heerlijk warm en nog waterafstotend ook.
Ik heb ooit thermo-handschoenen gekocht en ik doe vaak( verschrikkelijk a-sexy) een 'orenpetje' op, die gaat over je oren met klittenband dicht onder je kin... Blijven je oren zo lekker warm Clown

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 15:39

Waar blijven alle elegante fotosessies? Haha!

wednesdayamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 11:03

als het koud is

ja ik als echte kou kleum trek een vis pak aan
waterdicht en kou aftotend en laat geen wind door
in het begin had ik ook een ski broek maar mijn vispak is echt ideaal
je kunt hem gewoon kopen bij dierenwinkels en kost veel minder dan al ie thermokleding en het werkt het zelfde.
ook een voordeel als je helemaal vies bent kan je hem gewoon afspuiten net als je pony
echt ideaal.
ook heb ik thermo laarzen aan lekker warmen voor je handen ja daar is niet echt een oplossing voor alleen wachten tot j weer thuis bent haha

erikfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 15:11

Schrobbelèr drinken Lachen

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 22:14

Schapenvachtje op de bok; In mijn thermolaarzen bontzooltjes, HEMA wandelsokken, motorbroek.
Hemdje dat lang genoeg is dat het in mijn broek blijft zitten en er niet steeds uitwipt. T-shirt, fleecetrui, hoge sjaal tot aan kin, winterjas van Bandiri. Deken over de knieën (Als het kan gaan regenen, een picknickkleed met skai aan de ene en fleece aan de andere kant)en leren handschoenen. Een houthakkerspet, niet charmant, maar wel comfortabel.