Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Mea schreef:Hallo allemaal,
Vandaag weer een naar verhaal gehoord. Een vriendin van mij zat op debok bij iemand van haar stal. Het paard schrok en sprong zo het kanaal in. Ze hebben hem niet kunnen redden, het paard is verdronken!
Nu men ik ook sinds kort en staat mijn pony ook op een stal langs datzelfde kanaal. Nu heb ik altijd een scherp mes mee, maar ik vroeg mij af wat moet ik doorsnijden zodat ie zo snel mogelijk los komt van de kar?
Ik dacht zelf aan beide singels en de halsriem van het borsttuig?? Klopt dit?
Wat zouden jullie doen?
tummy schreef:Mea schreef:Hallo allemaal,
Vandaag weer een naar verhaal gehoord. Een vriendin van mij zat op debok bij iemand van haar stal. Het paard schrok en sprong zo het kanaal in. Ze hebben hem niet kunnen redden, het paard is verdronken!
Nu men ik ook sinds kort en staat mijn pony ook op een stal langs datzelfde kanaal. Nu heb ik altijd een scherp mes mee, maar ik vroeg mij af wat moet ik doorsnijden zodat ie zo snel mogelijk los komt van de kar?
Ik dacht zelf aan beide singels en de halsriem van het borsttuig?? Klopt dit?
Wat zouden jullie doen?
mijn lesgever heeft mij geleerd om de halsriem en inderdaad de singels door te snijden, want als je de halsriem doorsnijd zingd het borstuig waardoor de pony naar voren kan en door de singels los te snijden kun je in een keer het schoftje en broekriem enzo erafhalen.
kas_flower schreef:Jeetje, het zal je maar gebeuren! Toch maar goed als je een mes meeneemt, maar of je die zo snel tevoorschijn kan toveren?
Mag ik vragen welk paard dit was met welke menner? Ik ken er namelijk veel in omgeving Schalkhaar..
palousa_boy schreef:maar je zal net zien ( tot nu toe al 2 keer gehad) als je iemand nodig hebt, is er niemand.
Citaat:Ik ga toch maar weer voor mijn veiligheidsgespen
Panieksluitingen ga je ook echt niet los krijgen als er spanning op staat, dat is dus schijnveiligheid.