Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
git schreef:Een kennis van mij leert heel veel paarden in, en die zegt altijd, als het een keer goed fout is gegaan, is het verprutst. Ik zou je niet adviseren om Felix dus weer in te spannen, zeker niet zolang je niet weet waarom hij er toen met de sleep twee keer vandoor is gegaan. Toen hebben jullie het er ternauwernood levend vanaf gebracht. Wil je dit werkelijk nog een keer op gaan zoeken ?
Napie schreef:Ik weet niet of dat familie is. Hamink van de Dalenk in Loenen. Is/ was ook hoefsmid
Maar vragen kan natuurlijk altijd. Grobegni schreef:Vippie schreef:Niet alle paarden raken in paniek hoor in hun eentje. Die van mij is ook gewoon in dr up beleerd en dat ging super.
En als het echt goed fout gaat in een 2-span dan kan het andere paard ook getraumatiseerd raken en dan is ze verder van huis.
Maar het lijkt me aan de beleerder om te kijken of hun een geschikt paard hebben staan. Danno zou ik er in eerste instantie nog niet naast zetten.
Maar dit gaat om een paard dat heeft bewezen in zijn eentje juist in paniek te raken. Waarom moet hij dan juist alleen kunnen? In het diepe gooien van een trauma-paard geeft vaak juist een averechts effect. Ze wil graag tweespan gaan rijden, dan zou ik me daar ook op richten. Ze leren van een makkelijk kalm paard naast zich meer dan van in hun eentje voor het blok gezet te worden!
JoyCiej007 schreef:Napie schreef:Hammink uit Loenen is een beleerder met veel ervaring die ook veel met haflingers werkt (rijd/reed met vierspan haffen)
Doel je hier op Marijke Hammink, of die fam. daarvan? Die rijd toch alleen met een 4span shetten?
Napie schreef:Hammink uit Loenen is een beleerder met veel ervaring die ook veel met haflingers werkt (rijd/reed met vierspan haffen)

Jes_sica schreef:gwon in het 2 span zette liverpool stang er in hange op lette dat ie nie zo tong er over doet teugel in het 2e gat en als ie aan de kletter wil hem op de plaats houden.
k denk dat je zelf nie zo heldhaftig bent breng hem naar iemand die het wel kan
Jes_sica schreef:gwon in het 2 span zette liverpool stang er in hange op lette dat ie nie zo tong er over doet teugel in het 2e gat en als ie aan de kletter wil hem op de plaats houden.
garny95 schreef:Jes_sica schreef:gwon in het 2 span zette liverpool stang er in hange op lette dat ie nie zo tong er over doet teugel in het 2e gat en als ie aan de kletter wil hem op de plaats houden.
wel grappig, ik kom niet meer bij, deze tip maakt mijn dag weer goed
Robijntjah schreef:Ik ga hier even meelezen, ben met wagen zonder paard over de kop gegaan, en sinds zit ik te twijfelen of ik er weer aan zal beginnen! (was 3e keer voor de wagen).
springer4095 schreef:breng hem naar een goede trainer pm maar ik weet nog wel iemand

Citaat:gwon in het 2 span zette liverpool stang er in hange op lette dat ie nie zo tong er over doet teugel in het 2e gat en als ie aan de kletter wil hem op de plaats houden.
. 
ardo_iggy schreef:springer4095 schreef:breng hem naar een goede trainer pm maar ik weet nog wel iemand
Zeker iemand die hem in de onderste gleuf doet.
En als hij aan de kletter wil op zijn plaats houden.![]()
![]()
![]()
![]()