Ik heb er eentje gehad, 14,5 cm voor een grote tinker, die weegde meer dan een kilo. En dat noem ik inderdaad gigantisch zwaar, vergeleken met een trensje van een paar honderd gram.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sjonniej schreef:PinkyBubble het zou aangenaam zijn als je ons niet als een stel idioten afschilderd. Bij voorbaat dank.
Beste Sabbientje. Ik wil graag snappen dat je een moeilijk paard hebt, maar juist daardoor kan je absoluut niet zomaar op de ervaringen van anderen afgaan. Sowieso is dit met bitten niet mogelijk. Mijn huidige paard loopt geweldig op een dubbel gebroken liverpool, als ik daar een ongebroken liverpool in leg is er geen land meer mee te bezeilen. Mijn vorige pony liep daarentegen juist weer het beste op een ongebroken liverpool en werd alleen maar lastiger in zijn mond wanneer je een ander soort bit erin zou leggen. De merrie daarentegen heeft weer een hele tijd op een rechte stang mét zeemleer goed gelopen. Dit zijn alle 3 dieren die geen nare ervaringen hebben, makkelijk in omgang, zelfde soort achtergrond, etc. Pony van Vickelientje hier op bokt loopt weer geweldig op een stang met tongvrijheid en was lastig in de mond met een ongebroken stang. (Ook dit paardje heeft volgens mij geen raar verleden etc.)
Moraal van het verhaal, prima dat je hier om advies vraagt, maar je hebt er 0,0 aan voor je eigen paard.
Mrietjesueel schreef:Uit je eerste post maak ik op de JIJ haar ook een stangbit ingehangen hebt, en dat ze daar haar tong overheen probeerde te leggen.
Sabbientje schreef:Wat voor bit bedoel je precies. Heb je er een voorbeeld van?
Misschien is latex ook wel iets. In ieder geval om het bit iets dikker te maken, aangezien ze een dun bit echt helemaal niet prettig vind.
Echwel schreef:Wij hebben zelf de paardentandarts laten kijken, deze heeft gezegd dat er een drai in
de tong zit, dus hij zoekt nu en passend bit.
Daarom zeg ik geen 2 paarden zijn hetzelfde