[AR] rem op een sulky???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wie

Re: rem op een sulky???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 11:43

een rem is om de wagen mee af te remmen en niet je pony/paard. dus als je gewoon met een broek rijd heb je bij een lichte sulky echt geen rem nodig. je paard wordt dan als hij zo licht is in de mond niet zwaarder van het remmen, tenminste als je zelf de hulpen correct geeft. verder als je paard aan de kletter gaat heeft een rem ook weinig nut en kun je daar zelfs beter van afblijven omdat de wielen dan snel blokkeren en door dat geluid en die vergroote weerstand zal je paard juist meer schrikken.

Arretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 11:46

Zelfs zonder broek is geen probleem (als je stophaken hebt).

bontegevaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 09:17

Ik zou persoonlijk nooit een rem op je voorwielen zetten zonder een rem op achter.
[bij een marathon wagen] Je krijgt een compleet 'kiep'-effect en volgens mij kan je
pony dan nog draaien. Ik heb een sulky met rem, zo gekocht. Het is handig voor
overgangen en afremmen in heuvelachtigbos. Ben bang dat het niet helpt bij problemen
als omdraaien. Ik ben het wel eens met: als je paard wil gaan, dan houd je er weinig
aan. Toch is een rem in sommige gevallen erg handig.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 16:58

bontegevaar schreef:
Ik zou persoonlijk nooit een rem op je voorwielen zetten zonder een rem op achter.
[bij een marathon wagen] Je krijgt een compleet 'kiep'-effect en volgens mij kan je
pony dan nog draaien. Ik heb een sulky met rem, zo gekocht. Het is handig voor
overgangen en afremmen in heuvelachtigbos. Ben bang dat het niet helpt bij problemen
als omdraaien. Ik ben het wel eens met: als je paard wil gaan, dan houd je er weinig
aan. Toch is een rem in sommige gevallen erg handig.

op mijn maratohn wagen heb ik remmen op de achter wielen. was er alleen over aan het nadenken of het een optie zou zijn ze ook aan de voorkant te hebben. dit met de bedoeling dat hij dan niet meer om kan draaien en dat is juist het punt ik weet niet of ze daarvoor helpen. maar het gaat nu allemaal prima. en rij toch voorlopig alleen met de sulky op de wei dus heb nog nergens last van.