Marjolein_18 schreef:Ik ga niet aan bitloos beginnen.
Heeeel verstandig en veel succes met je mooie fries

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marjolein_18 schreef:Ik ga niet aan bitloos beginnen.
arans schreef:Tot het wel gebeurt en dan heb je niets in handensrry maar ik heb haar in 2 jaar tijd er nog nooit vandoor zien gaan, en ja we rijden haar zowel bitloos al op een enkel gebroken trensEn nee het is nog nooit fout gegaan.
arans schreef:Polly mennen we op een enkel gebroken trensje
arans schreef:Polly mennen we bitloos op een stalhalster
arans schreef:Polly mennen we op een enkel gebroken trensje
Echwel schreef:Jpocie een 13 jarig kun je niet behandelen als een volwassene.
Ook als je ze tegenkomt moet je netjes en geduldig uitleggen dat het heel gevaarlijk is omdat je geen enkele rem hebt
Niet met bit en niet met bilooshoofdstel dat druk op de neus geeft bij gevaar..
Je kunt een kind niet ald een volwassene aanspreken, jij als net volwassene zult dat toch moeten begrijpenarans schreef:Tot het wel gebeurt en dan heb je niets in handensrry maar ik heb haar in 2 jaar tijd er nog nooit vandoor zien gaan, en ja we rijden haar zowel bitloos al op een enkel gebroken trensEn nee het is nog nooit fout gegaan.
Geloof ons nou maar, en koop eventueel een biloos hoofdstel.
Je ouders zouden dit nooit mogen goedkeuren.
arans schreef:Ik heb meerdere bitloose hoofdstellen uitgetest, en Polly doet het het best op ene simpel stalhalster
En jullie hoeven niet het alarmnummer te gaan bellen ik ga naar buiten met een trensje
@Napie: Ik hoef niet heel Bokt over me heen te hebben
Echwel schreef:Pfffieuw dan snappen we elkaar tenminste..
Als de rest van de wereld nou ook de gevaren gaan snappen zijn wij hier overbodig![]()
Marjolein_18 schreef:Maakt verder ook niet uit. Dit hoeft geen reltopic te worden. Ik denk dat ik haar maar gewoon moet proberen op een liverpool. We hebben ook nog een bokkenbitje liggen op stal zag ik! Morgen even proberen. Ik begin nog niet met het mennen, werk eerst aan de lange lijnen.
arans schreef:Polly mennen we bitloos op een stalhalster
arans schreef:srry maar ik heb haar in 2 jaar tijd er nog nooit vandoor zien gaan, en ja we rijden haar zowel bitloos al op een enkel gebroken trensEn nee het is nog nooit fout gegaan.
Marjolein_18 schreef:Klopt. Niet dat het bit zo strak hangt dat ze echt glimlachen.
Ik heb er zo'n zin aan he!![]()
Heb nog niet zo vaak met haar gemend, het is nu een jaar geleden. Ze is wel zo makkelijk dat je haar er gelijk weer voor de kar zet, maar wil toch geen onnodige risico's nemen en werk toch maar aan de lange lijnen. Oh ja en ben ook bezig met slepen. Ze werkt nu nog met een oud boerentuig om het weer 'aan te wennen'. Binnenkort komt mijn eigen tuig.
Marjolein_18 schreef:Als ze niet beleerd voor de wagen was, had ik ook niet met haar gesleept. Heb wel vaker gezien dat het op de kop verkeerd ging, dus dat hoef ik zelf niet mee te maken.
@ Eline: Haha en dan hopen dat het paard hetzelfde denkt als je hé.
JoyCiej007 schreef:arans schreef:Polly mennen we bitloos op een stalhalster
Bitloos met een bitloos hoofdstel kan ik nog inkomen....
maar bitloos op een STALHALSTER?![]()
Sorry hoor maar dan ben je wel érg onverstandig en onveilig bezig lijkt mij zo; je hebt dan hélemaal niets te vertellen....
JoyCiej007 schreef:Echwel schreef:En ohz wel een bit in??
staat in je profiel, ook dat je nog erg jong bent.
Neem dan van wat oudere ervaren mensen aan dat met stalhalster mennen zeer zeer gevaarlijk is.
Je mag dat nooit en te nimmer doen, denk zelfs dat de bitloosfanatici hier op bokt zeggen dat je minimaal een bitloos hoofdstel zou moeten gebruiken..
Omdat je zo jong bent blijf ik aardig en geduldig, maar zou je ouder zijn zou hier hele andere taal staan
Zou ik iemand in real life tegenkomen die op die manier bezig is, met een 'normaal' halster, nou sorry, maar dan zou ik me niet in kunnen houden en zo wat op ontploffen staan, zacht gezegd....
JoyCiej007 schreef:Bovendien zou ik je eventjes op een topic willen wijzen........ Ik bedoel er verder niets mee, íedere menner kan dit overkomen, maar neem maar eens een kijkje, dan besef je dat er wel degelijk gevaar zit aan het mennen. Dit meisje mende al jaren met een goed beleerd paard, op een bitloos hoofdstel, nog niet eens op een halster...
Lees hier wat er op een kwade dag gebeurde, misschien opent dit je ogen eens:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=151&t=739217&hilit=