Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
mriekie schreef:Met mijn oude pony durfde ik prima alleen op pad. Met mijn nieuwe pony durf ik dat zeker niet.
JoyCiej007 schreef:In mijn ogen kun je vanaf je 16e prima alleen rijden, maar het is wel zo verstandig om dit pas te doen als je érg goed kan mennen, je pony door en door kent, en geen constante klierpony voor de wagen hebt:)
Paulusjuh schreef:JoyCiej007 schreef:In mijn ogen kun je vanaf je 16e prima alleen rijden, maar het is wel zo verstandig om dit pas te doen als je érg goed kan mennen, je pony door en door kent, en geen constante klierpony voor de wagen hebt:)
Ik ben 19...dus dat qua 'verantwoordelijkheid' wel goed.
Daarnaast heb ik ook al bijna een jaar mijn (auto)rijbewijs, wat dus betekend dat ik ook goed op de hoogte ben van de verkeersregels en dus als deelnemer in het verkeer
smaos schreef:Ik rij weleens alleen, maar wel altijd met een tweewieler, dan kan er zoweinig mogelijk gebeuren.
Paulusjuh schreef:Ohhh dat is idd mooi..maar die zijn natuurlijk niet bij je als je gaat mennen denk ik
En in watvoor omgeving rijd jij meestal?
Ik had vandaag iets...ik ging eerst met 2 kleinzoons een klein stukje en weer terug. Waren we terug bij stal...en madam ging niet meer hoor. Ze bleef stokstijf staan!
Na doorzetten hebik het overigens wel gewonnen en heb ik nog een ritje gemaakt met zijn dochters.
sammykuh schreef:en een shet is iets beter onder controle te houden dan een groot paard. (alhoewel shetten ook lekker dwars kunnen zijn)
Lintjuuuh schreef:sammykuh schreef:en een shet is iets beter onder controle te houden dan een groot paard. (alhoewel shetten ook lekker dwars kunnen zijn)
Hier ben ik het niet mee eens ik heb het een keer goed fout zien gaan met een shetlander en heb het ook goed gevoeld. Pony was supermak, die reed wekelijks in de lessen en buitenrijden ging ook steeds beter. De pony was de hele rit buiten heel erg braaf, maar op een gegeven moment schrikt hij ergens van en gaat aan de kletter. Kar gaat scharen en pony trekt zichzelf met lamoen los van de kar.
Door deze ervaring weet ik echt zeker dat ik nooit alleen buiten zal mennen, ook al is het 'maar' een shet. Geen partner? Dan maar niet mennen denk ik. Deze pony was namelijk ook echt super te vertrouwen en is ook gewoon niet goed gegaan. Gelukkig waren we met zijn tweeen maar als ik daar in mijn eentje had gestaan dan weet ik niet wat ik zou moeten doen.
Sjonniej schreef:Ik men nooit alleen. Ik heb sowieso een groom nodig om het erf op en af te kunnen ivm. een hek. Maar daarnaast is het zonder groom in het verkeer ook nog wel eens erg lastig. Denk aan onoverzichtelijk kruispunten. En wat als je paard ergens niet langs wil, je kan er niet even afstappen. Nog simpeler voorbeeld: Hoe ga je het regelen als je zweep op de grond valt of in een boom blijft hangen?
Nee, ik ga niet zonder groom. Ik wil het risico niet nemen dat het fout gaat. Liever een keer minder rijden, dan dat risico nemen. Ligt misschien ook aan de omgeving, de wegen zijn hier nogal druk bevolkt.