[AR] Dubieuze trainingsmethoden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Albert

Re: Dubieuze trainingsmethoden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 01:20

Vergeet de draverwereld niet!
Daar heb ik ook veel truukjes van geleerd!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 12:01

BlackDevils schreef:
Ofik wel dan niet met een tuigpaard heb gereden doet helemaal niet ter zake. Feit is dat daar de meeste problemen bij voor komen. Het heeft ongetwijfeld ook met het temperament van de dieren te maken en met de manier waarop ze gereden worden. Ze moeten toch even een trucje leren om op een dusdanige wijze gaan lopen. Dit gaat niet altijd zonder verzet van het paard!
En nu ze het toch over trucjes hebben; in weinig diciplines word zoveel gebruik gemaakt van trucjes als in de tuigpaardensport; opzetteugels, tongriempje, staartbeugel, schoenen, ringen, dubbele ijzers, gember, en ik zal de helft nog wel niet hebben...

Dit antwoord zegt al genoeg over je kennis van de aangespannen sport. Je hebt een oordeel getrokken over deze sport maar weet niet hoe het werkelijk in elkaar zit, getuige bovenstaand antwoord. Zou je graag uit willen nodigen om eens een kijkje te komen nemen op een fok en wedstrijdstal, dan zie je dat het geen trucje is dat paarden aangeleerd wordt maar dat het van nature is. Als je onze veulens, jaarlingen en twenters door het land ziet lopen zul je zien dat het natuurlijke aanleg en drang is. Niks geen trucje wat aangeleerd wordt om op dusdanige wijze te lopen. Verder worden hulpmiddelen op gepaste wijze gebruikt. Er zijn paarden die nooit in de schoenen of ringen hebben gestaan, van bovengenoemde artikelen gebruiken wij enkel de eerste 2 over het algemeen. Onze paarden hebben minder vaak in de schoenen en ringen gestaan als menig GP dressuurpaard die de passage geleerd moet worden. Tadaa, weer 2 "trucjes" die niet alleen in de tuigpaardensport gebruikt worden. Tong uitsteken

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 12:07

volgt even, snap nog niet echt waar dit over moet gaan.
Als ik iets nuttigs te zeggen heb zul je dat dan wel lezen Pling

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 12:27

Neonlight schreef:
Dit antwoord zegt al genoeg over je kennis van de aangespannen sport. Je hebt een oordeel getrokken over deze sport maar weet niet hoe het werkelijk in elkaar zit, getuige bovenstaand antwoord. Zou je graag uit willen nodigen om eens een kijkje te komen nemen op een fok en wedstrijdstal, dan zie je dat het geen trucje is dat paarden aangeleerd wordt maar dat het van nature is. Als je onze veulens, jaarlingen en twenters door het land ziet lopen zul je zien dat het natuurlijke aanleg en drang is. Niks geen trucje wat aangeleerd wordt om op dusdanige wijze te lopen. Verder worden hulpmiddelen op gepaste wijze gebruikt. Er zijn paarden die nooit in de schoenen of ringen hebben gestaan, van bovengenoemde artikelen gebruiken wij enkel de eerste 2 over het algemeen. Onze paarden hebben minder vaak in de schoenen en ringen gestaan als menig GP dressuurpaard die de passage geleerd moet worden. Tadaa, weer 2 "trucjes" die niet alleen in de tuigpaardensport gebruikt worden. Tong uitsteken

Kennis kun je nooit genoeg hebben. Leer dan ook altijd graag bij en misschien ga ik wel een keer op je uitnodiging in, lijkt me erg leuk!
Maar helemaal leek ben ik ook niet, heb verschillende dingen gezien en ervaringen gehoord. Lambertus heeft vroeger vlak bij ons gewoond, daar heb ik ook wel eens wat gezien.
In bovenstaande veroordeel ik ook niet alles. Denk dat iedereen wel gebruik maakt van foefjes, mijzelf niet uitgezonderd.

Wat ik alleen wel vindt is dat veel tuigpaarden structureel de tong word vastgebonden, is toch een vorm van onmacht. Zelfde als met opzet rijden in de proef. Als training kan het wel, doe ik ook, maar met een wedstrijd zouden ze het toch zo moeten kunnen. Daarmee toon je je vakmanschap.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 12:28

Sisco4life schreef:
volgt even, snap nog niet echt waar dit over moet gaan.
Als ik iets nuttigs te zeggen heb zul je dat dan wel lezen Pling
Waarom lezen we dit dan??? Knipoog

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 12:31

We hebbe het over dubieuze trainingspraktijken.
En ik noemde het vastknopen van de tong. Kennelijk is dit vrij normaal in de tuigpaardenwereld, terwijl het in de 'gewone' mensport niet gebruikelijk is.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 12:49

BlackDevils schreef:
Kennis kun je nooit genoeg hebben. Leer dan ook altijd graag bij en misschien ga ik wel een keer op je uitnodiging in, lijkt me erg leuk!
Maar helemaal leek ben ik ook niet, heb verschillende dingen gezien en ervaringen gehoord. Lambertus heeft vroeger vlak bij ons gewoond, daar heb ik ook wel eens wat gezien.
In bovenstaande veroordeel ik ook niet alles. Denk dat iedereen wel gebruik maakt van foefjes, mijzelf niet uitgezonderd.

Wat ik alleen wel vindt is dat veel tuigpaarden structureel de tong word vastgebonden, is toch een vorm van onmacht. Zelfde als met opzet rijden in de proef. Als training kan het wel, doe ik ook, maar met een wedstrijd zouden ze het toch zo moeten kunnen. Daarmee toon je je vakmanschap.

Nu wil ik wel zeggen, we heten niet allemaal Huckriede en met zijn trainingen wil ik niets te maken hebben. Hoe hij traint traint niet de hele tuigpaardenwereld. Knipoog
Opzet gebruiken wij niet tijdens de training, enkel tijdens de wedstrijd. Ons streven is ook dat de opzet niet nodig is, en dat hij ook loshangt tijdens de wedstrijd, en dat hij meer er is voor "het geval dat".

A10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-06 13:56

Neonlight schreef:
Beestjes zijn niet makkelijk te rijden, en dat karakter moeten ze hebben, hebben ze dat niet zijn het vaak ook geen goede.

Sorry, maar dit vind ik een kul reden. Ik men, dressuur, spring en begeef me in het verkeer met beestjes die niet makkelijk te rijden zijn. Op een normale optoming, zonder trucendoos.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 14:31

Wij gaan er ook zo het verkeer mee in, aan een normale optoming (zoals elke normale menner), kinderen van 6 jaar oud kunnen er zelfs zonder problemen mee rondsturen. Alleen als ze op een wedstrijd komen, dan slaat het o zo rustige karakter ineens om. En onze optoming op wedstrijden is ook normaal, wij gebruiken geen ongeoorloofde middelen. Tong wel of niet vastbinden maakt voor het rijden weinig uit, het scheelt alleen in een geperforeerde tong.