[AR] Oplossing gezocht bitloos met oogkleppen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancaa

Re: Oplossing gezocht bitloos met oogkleppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 14:34

Je kan ook kijken op www.bitloosrijden.nl daar verkopen ze ook menhoofdstellen zonder bit en met oogkleppen. Dit is inderdaad de Dr cook verzie. Ik rij nu bitloos en heb totaal geen bit in huis (nu nog zonder kar hoor) en dit gaat met dit hoofdstel super! Ik zou wel eerst in de bak proberen met er achter lopen. sommige paarden lopen er zo mee weg (zoals die van mij) en anderen moeten er eerst aan wennen. Succes in ieder geval met alles!

pluisbeer

Re: Oplossing gezocht bitloos met oogkleppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 20:51

IK geloof dat je het heel doordacht aan wil pakken. Op Paard en Koets heb ik het bitloze menhoofdstel(inderdaad aleeen neusriem) gezien. Vond het verassend omdat een groot deel van de menwereld erg conservatief is. Mijn idee is dat je je paard ook veilig kan rijden en/of mennen met een bitloze optoming. Deze versie geeft druk op de neus, oachter de oren en onder het hoofd. Voor 25 eruo kun je toch mooi al proberen met rijdne hoe ze erop reageert. Sommige paarden reageren veel beter op zo'n optoming.
Succes.