Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Melanie_ schreef:Bij onze Dribbel hoef ik niet met een menzweep aan te komen, die loopt uit zichzelf al hard zat..
Nado schreef:Maar Manie, weet je dan niet dat je onder het zadel ook alleen met zweep rijdt om je slome paard vooruit te slaan ? Waarom zou dat met mennen dan anders zijn ?![]()
Ibalia schreef:Nado schreef:Maar Manie, weet je dan niet dat je onder het zadel ook alleen met zweep rijdt om je slome paard vooruit te slaan ? Waarom zou dat met mennen dan anders zijn ?![]()
Omdat je met mennen geen benen hebt waarmee je het paard voorwaarts kunt rijden.
Je slaat met het mennen ook niet maar je gebruikt een drijvende hulp. Dus voor het corrigeren zoals je het been gebruikt als je op het paard zit.
De straffende zweephulp wordt nagenoeg niet gebruikt. Als ik dat bij mijn pony zou gebruiken ben ik bang dat ik een lel terug zou krijgen![]()
Je doet net of wij menners een lange zweep hebben om ons paard eens lekker af te rossen.
lolaaatjuhh schreef:Als je die menzweep wilt gebruiken kam je die van 1.60 ook een stukje verder dan het handvat vasthouden
Citaat:Omdat je met mennen geen benen hebt waarmee je het paard voorwaarts kunt rijden.
Je slaat met het mennen ook niet maar je gebruikt een drijvende hulp. Dus voor het corrigeren zoals je het been gebruikt als je op het paard zit.
De straffende zweephulp wordt nagenoeg niet gebruikt. Als ik dat bij mijn pony zou gebruiken ben ik bang dat ik een lel terug zou krijgen![]()
Je doet net of wij menners een lange zweep hebben om ons paard eens lekker af te rossen.
Citaat:die zweep is een verlengstuk van je arm om aanwijzingen te geven
ardo_iggy schreef:Citaat:Omdat je met mennen geen benen hebt waarmee je het paard voorwaarts kunt rijden.
Je doet net of wij menners een lange zweep hebben om ons paard eens lekker af te rossen.Citaat:die zweep is een verlengstuk van je arm om aanwijzingen te geven
Ibalia schreef:Nado schreef:Maar Manie, weet je dan niet dat je onder het zadel ook alleen met zweep rijdt om je slome paard vooruit te slaan ? Waarom zou dat met mennen dan anders zijn ?![]()
Omdat je met mennen geen benen hebt waarmee je het paard voorwaarts kunt rijden.
Isapaardje schreef:Maar juist die tikken van mij, waren vaak niet meer dan een zachte aai. En dat moest ik even onder de knie krijgen ... daar ging dit topic over
Melanie_ schreef:Bij onze Dribbel hoef ik niet met een menzweep aan te komen, die loopt uit zichzelf al hard zat..
manie schreef:Is het tegen een blikje mikken al gelukt Isapaardje?
Isapaardje schreef:manie schreef:Is het tegen een blikje mikken al gelukt Isapaardje?
Dat lijkt simpeler dan het is.
Maar met die lichtgewicht zweep lukt het me beter dan met mijn "oude" zwaardere menzweep.
Niettemin zit hij ook nog regelmatig tegen het paaltje onder het blikje
Sjonniej schreef:Weet je dat zeker mjet??