door_ schreef:
Bovendien wil ik even een kleine offtopic notitie maken richting jou, odje: dat wij van mening verschillen, betekent niet dat je mij persoonlijk hoeft aan te vallen....
Niet gaan janken nu hoor....
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
door_ schreef:
Bovendien wil ik even een kleine offtopic notitie maken richting jou, odje: dat wij van mening verschillen, betekent niet dat je mij persoonlijk hoeft aan te vallen....
odje schreef:door_ schreef:
Niet gaan janken nu hoor....
door_ schreef:
Ik ken jou niet, jij kent mij niet, alleen hebben wij een verschillende mening over het onderwerp.
Ik ben niet vies van een goede discussie, maar laten we wel on-topic blijven....
rensju schreef:Weetje waarom we wél rijden en de eigenaar dit ons ook laat doen?
omadt het echt heel goed ging, we hebben altijd een winterstop, dan rijden we niet aangespannen... in het voorjaar beginnen we weer heel rustig, samen met de baas erbij... langzaam opbouwen en als dit goed gaat.. blijf je neit alleen maar een beetje om sjokken.. langzamerhand ga je iets verder.. draven.. langer draven... en zolang je er een goed gevoel bij hebt dan stop je niet, of jullie wel..?
aan het berichtje van Foogul heb ik tenminste wat... ik moet hier natuurlijk van leren dit mag niet weer gebeuren... dus ik denk na... mijn fouten?
Nou ik heb een beleerd paard, waar ik super veel vertrouwen mee en van had, een goed tuig daar ligt het niet aan, er rammelt misschien wat aan de kar.. niet geschikt voor in het weiland, en al helemaal niet geschikt om een groom achterop te zetten, wou je die er actheraan laten hangen? het is geen marathonwagen... Vorige x, zijn we zo snel mogelijk weer begonnen om haar weer een goed gevoel te geven, en na een lekkere rit de winterstop in te gaan... Nu ga ik waarschijnlijk na dit ongeluk zo de stop in... Dit is een beetje jammer vind ik zelf, dit blijft ze dus onthouden...
DUS Ik wil niet weer met deze kar rijden, misschien wel helemaal niet meer.. dus klinkt dit beter?
Ik had het kunnen voorkomen, daar heb ik dus te weinig ervaring voor... Als het een maal gebeurd is kan je niks meer doen. Ik heb iets over het hoofd gezien.. dat geef ik toe, anders was het niet gebeurd...maar wát, ik weet het niet.. het ging zó snel! ik weet niet eens hoe ik ben gevallen, ik stond meteen en achter het paard aan...
FF vraagje: Leer je op een koetsiersbewijs wat je moet doen wanneer je kar kantelt?
En nog 1: hebben jullie nog tips voor het verzorgen van het paard? Ik spoel haar benen 3x per ongeveer een kwartier af.. en doe weer nieuwe acederm op de schaafwondjes... ze blijft gewoon in het weiland staan, zodat ze wat blijft bewegen...
rensju schreef:Ik ben er net geweest, het gaat verder wel goed, ze eet gewoon ondanks de snee in der tong.. voor het afspoelen was ze heel rustig, stond ze maar wat... en na het afspoelen even druk als normaal(veulen staat dan nog in de wei), ze loopt wel moeilijk, de knie is erg dik en pijnlijk..
arans schreef:het is banketstaaf. maar jij kan er niks aan doen.