[AR] Leidsels

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

laura2span

Re: Leidsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 15:21

Ik denk dat je voor het vermaken wel meer kwijt bent als je nu hebt uitgegeven.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 15:22

Maar dan heb je wel een goed stuur, wat tenslotte erg belangrijk is.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 15:23

Inderdaad. Nu heb ik ook een goed stuur, wat alleen iets minder lekker vasthoudt.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 08:31

knolliegirl schreef:
ik heb van paul paree ze zijn uit een stuk ( zit wel sown gespje zeg ma da je ze van elkaar kan hale;)) en zijn smal en heel fijn ik heb enkel en dubbel prijs enkel is €95,- dubbelspan is €195,- volgens mij

Ik gebruik zelf nog gewoon de leidsels die ik bij mijn tuig erbij kreeg, maar die van Paul Paree rijden egt heerlijk! Blijven altijd heel soepel en ze zijn idd niet té breed, ligt fijn in de hand. Maar anders zou je een keer langs de ruitershop met menspullen moeten gaan, eventjes kijken wat ze allemaal hebben, en wat je fijn aan vind voelen (antislip of niet, breed of smal enz) succes! Lachen

Gonzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 08:50

Ik gebruik altijd de anti slip leidsels van Ideal en dat bevalt heel erg goed ik rijd al jaren en deze bevallen me het beste Haha!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 09:28

Albert schreef:
Ik lees wel vaker dat lichte leidsels gaan klapperen bij wind.
Mijn vraag: hoe hard waait het dan als zelfs leidsels gaan klapperen in de wind?
Bovendien: zware leidsels klapperen veel meer met de beweging van het paard.
Voordeel van lichte leidsels is dat het contact met de mond ook subtieler wordt en dus beter.
Ik rij regelmatig tandem en het voorpaard is echt beter te rijden naar mate de leidsels lichter zijn, bij die lengten maakt gewicht echt verschil, bij enkelspan is dat natuurlijk minder.
Het fijnst vind ik leer in de hand en kunststof naar het paard met losse leidselstoten, omdat die hard slijten door het speeksel van het paard.

Helaas helemaal niet zo heel hard, maar ik vind het nogal irritant dat mijn lijnen bol gaan staan van de wind.
Als je veel druk heb het je hier weinig tot geen last van, maar met een mooie lichte aanleuning vind ik het erg hinderlijk.
Daarom mooie leren leidsels die 'dansen' op de rug van het paard Lachen