ik ben het ook allemaal aan het leren, en in het weitje ga ik ook wel alleen. op de weg doen we zowiezo nog niet met de wagen. ik vind het inderdaad wel zo verstandig om langs de weg altijd iemand mee te hebben. wat ik nog verstandiger vind, is het koetsiersbewijs verplichten voor iedereen die met een aanspanning langs de weg wil rijden.
Ik ga tegenwoordig ook meestal alleen, maar ga wel liever met groom. S fijn met oversteken en als er iets gebeurt (kan altijd) ben je met 2en slimmer en sterker dan alleen...
Ik ben groom van 2 span (soms 4-span en soms enkel) en de eigenaar gaar niet weg zonder mij, of de andere verzorgster, hij gaat nooit alleen, voor als er iets gebeurt, je moet wel met z'n 2en zijn, en 4-spen zelfs met z'n 3e og 4en..
Ik ben 2x alleen geweest omdat ik niemand had die mee kon maar toen had ik er geen lekker gevoel bij. Ik ga dus ook liever met zijn 2-en. Dan durf ik alles
Ik ga praktisch altijd alleen. met eenspan pony. En onze wegen zijn totaal niet gevaarlijk. Is allemaal zandweg enzo. Maar heb wel altijd: mobiel, zakmes en touw bij me. Die laatste twee heb ik geleerd van m'n opa
mij lijkt het nogeeens een fijn gevoel om alleen te gaan, tenzij je pony zoo liief is ensoo dan is het wat anders..
ook een lieve pony kan schrikken, dat heb ik met mijn pony wel gemerkt. en het kleinste misstapje kan al grote ongelukken veroorzaken.
@ peelemeisje, inderdaad, ik heb zowiezo ALTIJD een touw (of twee) en een scherp mes bij me. ook als ik met mijn paard buiten ga rijden. je weet immers maar nooit wat er kan gebeuren.
ik ga ook altijd met zijn tweeen is wel zo veilig.ben 1x alleen gegaan,maar vondt het niet zo prettig.als er iets gebeurt sta je mooi alleen met een kar van 200 kilo en een paard van 450 kilo..niet zo fijn idee