[AR] Tijden en afstanden in de marathon

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Arretje

Re: Tijden en afstanden in de marathon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 22:32

Nog even over stopwatches: zorg dat ze waterdicht zijn! Onze eerste marathon regende het dat het goot en na een paar kilometer waren beide stopwatches verzopen, en das best lastig.... Verder zet ik ook altijd (voor de zekerheid) mijn horloge gelijk met de wedstrijdklok, als extra zekerheid.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 19:01

heb het eens doorgelezen maar zie niet echt veel verschillen met de dressuur dan wat ik nu al doe en weet.
in pak geen peesbeschermers enzo en al die andere dingen. misschien dat er wat verschil is met de marathon maar kan bij de dressuur niet veel vinden dan dat ik nu al weet of doe.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 19:20

Okee, maar kom dan niet bij ons klagen als je niet kan starten, omdat je ergens overheen gelezen hebt.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 20:30

doe ik ook niet hoor.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 22:46

dag van te voren wegen traject met auto of fiets verkennen... op de plattegrond ongeveer presies opschrijven waar elke kilometer is... Knipoog
vervolgens 's avonds thuis een schematje maken met iedere minimale, maximale en ideale tijd per kilometer..

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 22:55

We verkennen ook per fiets of auto. Ik onthoud niet waar alle km-paaltjes staan maar vooral de finish is erg belangrijk omdat we altijd nog een stuk moeten stappen omdat we anders te vroeg binnen zijn en dit onnodige strafpunten oplevert. En ook de route moeten we weten, erg vervelend als je onderweg over de route gaat twijfelen.
We hebben altijd 3 stopwatches mee. De koetsier 1 en de groom 2. Als er een weigert of stopt heb je altijd nog een reserve. Dit weekend werd er niet afgeteld en was het na een halve minuut gewoon start..... Hierdoor drukte ik te slordig de stopwatch in (stond nog bij de voorpony) en deze deed het dus niet. Later heb ik hem op 5 minuten gelijk gezet met de juiste tijd.

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 19:52

Dank voor jullie reacties!!
Dat van die stopwatch en bordjes wist ik nog niet...
Da's wel handig... dan is het dus een kwestie van goed verkennen en logisch rekenen. Hmmm.... dat laatste moet ik dan maar es aan werken Haha! Bloos haha!

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 22:02

van te voren logische rekenen.. Knipoog als je onder het traject nog moet gaan zitten rekenen op welke tijden je bij welk kilometer bordje moet zijn doe je het niet handig.. Knipoog

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 11:36

Ik heb onderweg een lijstje mee met de km en de richttijd die daarbij hoor. Bijv 1 km 4.30 min, 2 km 9 min. En aan het einde ook de minimale en max tijd. Het is erg belangrijk om te weten hoever het naar de finish is. Wij moeten meestal het laatste stukje stappen en rekenen dan 5 min voor 500 m. Het is zo zonde om de hele wedstrijd goed te rijden en dan je punten weg te gooien in het traject.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 22:26

hoe zit het nou trouwens precies met wanneer je mag finishen? tussen minimale en toegestaande tijd? en bij stap-traject mag het eerder, want heb daar nog steeds ruzie mee..

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 22:33

Ja je moet finishen tussen de minimum en de toegestane tijd.
Bij het staptraject is er gewoon geen minimum tijd, dus moet je voor de toegestane tijd finishen.
Simpel toch?

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 22:37

ja maar eerst hoorde ik wel eens een minuut voor en een na, maar had al wel zoiets van dat klopt niet Tong uitsteken Had ik het toch goed Haha!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 22:39

Gewoon even het reglement checken en niet afgaan op wat je hoort Knipoog
Verder krijg je altijd een marathonoverzicht met de min/toegestane/max tijden. (Als het goed is)

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 22:41

ja dat klopt, maar kon het toen niet vinden in het reglement, en wilde het wel ff zeker weten voor het weekend Haha!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 13:12

Stap moet je gewoon zo snel mogelijk beginnen, dan kan je hem halverwege altijd nog wat laten vertragen. Maar je kan beter in het begin lekker doorstappen en op het eind rustig aan, dan dat je op het einde ineens moet gaan stressen omdat je anders niet op tijd bent.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 13:52

Je moet finishen tussen de minimale tijd en de maximale/toegstane tijd. Die liggen meestal 2 min uit elkaar.
Finish je buiten de maximale/toegestane tijd dan heb je een D geloof ik. Die tijd ligt meestal erg ver weg.
Welke nou welke (maximale/toegestane) is weet ik even niet meer.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 17:52

Je moet binnen komen tussen minimale en toegestane.
Als je na de maximum binnen komt heb je een D, maar ik dacht dat dat het dubbele van de toegestane was.