[AR] Helmen in de marathon

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DendroFleur

Re: Helmen in de marathon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 22:06

Soms toch wel handig zo'n helm met laaghangende takken en tegen de regen en teveel zonlicht. We dragen ze zelf alleen met wedstrijden en ik heb er geen moeite mee. Nou ben ik al een cap gewend en zijn ze bijpassend in kleur dus een echt onderdeel van ons tenue.

John_1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 22:52

manie schreef:

Omdat ik het risico acceptabel vind zo gek vaak gebeuren er nou ook weer geen ongelukken. Je kunt mij niet wijsmaken dat er voor de helmplicht zo idioot veel ernstige ongelukken hebben plaatsgevonden die met een helm op tot minder schade zouden hebben geleid.

Welk risico acceptabel is en wat niet ,dit bepaald iedereen voor zich, jij zou een helm op doen, prima jou keus. Ik zou dus liever geen helm op doen (om diverse redenen). Het punt is gewoon dat het voor mij beslist wordt en daar hou ik niet van.

Maar wanneer het mis gaat met een marathonwagen, gaat het meestal ook goed mis!

Ik hou er ook niet van dat er beslissingen voor mij worden gemaakt, maar als die in het kader zijn van je eigen veiligheid volg ik ze heel graag op.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 08:44

John ik denk dat er in wedstrijden minder gebeurt , dan gewoon op de weg..

in de meeste wedstrijden zijn het toch wel ervaren menners.
En dat is iets anders dan, goh we hebben een pony, laten we er een karretje achter knopen.
En dan gaan we ook nog de weg op, en het liefst zonder enig hoofddeksel.

Terwijl mennen een bepaalde etiquette heeft en je toch minstens een pet op je hoofd hebt.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 10:20

Mijn collegagroom op t vierspan (de achterste) is vorig jaar met haar hoofd tegen een paal opgevlogen. Haar helm was in tweeën en ze had een hersenschudding. In Catton Hall gebeurde eenzelfde ongeluk met een Duitse (helmdragende!) groom. Hij heeft minutenlang bewusteloos in de hindernis gelegen.
Ik moet er niet aan denken hoe beide er aan toe zouden zijn geweest zonder helm op.

LloiDLoVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 10:31

Duitse helmdragende rijder bedoel je A10 Clown
Die kwam ik namelijk nog in het ziekenhuis daar tegen...
en inderdaad, als hij helemaal geen helm had opgehad was het zeker niet goed afgelopen met hem. Het was nu al niet al te best.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 10:54

Ow was dat de rijder (ze hadden alledrie hetzelfde aan Bloos )

*pleit in Peggy's geval oook voor verplichte gebitsbeschermertjes* Vork

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 10:55

Als er een helmplicht komt in de dressuur/vaardigheid dan hoop ik ook dat we in sportievere kleding mogen rijden
Ik zit nu altijd in zo's appepakkie op een marathonwagen, ik zou liever wat sportiever gekleed willen gaan

Roxatte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:44

Bijna elke menner, recreatief of wedstrijdrijder, heeft een pet op om volgens de etiquette te rijden. Waarom wordt er dan zo moeilijk gedaan om i.p.v. een pet een helm te dragen? Het draagt ook nog eens bij aan je eigen veiligheid. Wij rijden zelf nog niet met helm maar zit er weleens over te denken om toch de helm maar op te zetten i.p.v. een pet. Ach gut

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 18:14

Omdat een helm in het dagleijks leven veel lülliger staat dan een petje Lachen

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:17

napie schreef:
Als er een helmplicht komt in de dressuur/vaardigheid dan hoop ik ook dat we in sportievere kleding mogen rijden
Ik zit nu altijd in zo's appepakkie op een marathonwagen, ik zou liever wat sportiever gekleed willen gaan

Hoe zou je dan gekleed willen?
In spijkerbroek met shirt? Een nette broek, een blouse en een jasje erover is toch een stuk netter? Een mantelpakje is al geen verplichting meer.