baudyh schreef:ik heb er alleen maar slechte ervaringen over gehoord(niet zelf gehad hoor)maar ik zou het niet doen.
Sosha ik bedoel dit soort berichten dus.
Ongelukjes kun je met schoenen krijgen net zo goed als met ijzers zoals ik al in mijn stukje hierboven schreef.
Rot voor je dat je schoen kapot is (ze kosten namelijk nogal wat, ik heb ze namelijk zelf ook voor mijn shetlanders) maar het is rubber en de kans op verwonden van je paard vind ik toch nog steeds veel kleiner dan een ongeluk dat kan gebeuren met een los ijzer.
Ik heb daar namelijk ook heel nare dingen mee zien gebeuren.
Paarden dus die in een nagel trappen van een ijzer dat is gaan schuiven onder de voet of in zón lip van een ijzer.
Dan is het leed ook niet te overzien.
Het is en blijft een afweging die ieder voor zich moet maken, maar na veel ervaring te hebben opgedaan met ijzers en met schoenen is voor mij de keus gevallen op schoenen.
Het is en blijft natuurlijk een hulpmiddel.
Het liefst rijdt ik mijn paarden met blote voeten (dit doe ik ook in 9 van de 10 gevallen) maar soms zijn schoenen handig ivm overmatige slijtage of heel rotte paden (volgestort met puin en scherpe stenen) in dat geval is een schoen in mijn ogen een prima oplossing.
Vooral omat je ze na de rit weer kunt uit doen en je paardje lekker op zijn blote voeten de wei in kan.