[AR] Werd er wel opgelet ??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Werd er wel opgelet ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 16:42

Ach, ik heb ook ooit op een kampioenschap te horen gekregen dat ik te hard reed. Hmmm, ik ben 2 keer gedubbeld door de winnaar tijdens het overrijden. Verward Of ooit te horen gekregen dat mijn pony's te veel verschillen qua maat op stand......houdt er dan een meetlat langs, dan zie je een halve cm verschil. Nagelbijten / Gniffelen Tja, en een paar weken geleden ben ik ook schandalig gejureerd. Kwam binnen, Michael begon zoals altijd bij het terrein oprijden te huppelen maar ik kreeg hem nu echt niet erin. Opstellen, opzet gaatje losser op goede hoop, afrijden en het gehuppel begon weer. Opzet vloog er na 10 meter al af (en dit is een hackney die echt een opzet nodig heeft, anders loopt die met zijn hoofd tussen de benen), en hij huppelde vrolijk verder. Wel op de maat van de muziek. Haha! Hand veranderen, huppel de huppel. Lange zijde, nog steeds huppelen. Volgende lange zijde, hoera, hij draaft (wel met zijn kop veels te ver naar beneden)! En ik werd meteen binnengeroepen..... Bloos Zat toen nog in de middenmoot, in de prijzen, terwijl de laatste plaats zeer terecht was. Ach, de ene keer kom je een plaatsje te ver naar achteren, de andere keer te ver naar voren. Knipoog

xjessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 16:59

Ach, de ene keer kom je een plaatsje te ver naar achteren, de andere keer te ver naar voren.

helemaal mee eens.!!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 17:07

En we worden er nog geen miljonair mee, dus is het nog niet nodig om er een rechtzaak van te maken Knipoog

Ben het trouwens helemaal eens met Maaike, ik kan het alleen niet zo mooi en duidelijk uitleggen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 21:51

Sjonniej schreef:
En we worden er nog geen miljonair mee, dus is het nog niet nodig om er een rechtzaak van te maken Knipoog

Nee, al het geld wat we bij de baas verdienen wordt in de bodemloze put die hackney's heet gestopt. Haha!

xjessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 11:28

ach dat is met alle jury sporten toch zo?
als je eertlijk wil doen moet je gaan springen Knipoog
maar ja..
Toch blijft het wel leuk. zaterdag naar Wachtum kijken wat de jury daar vind van de tuigpaarden....

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 11:38

Ja leuk!!! springen met hacneys en met de concourswagen!!!!!!!

Nog meer ideëen, die wel leuk maar niet goed zijn? Afbeelding

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 11:42

Opzich moet het te doen zijn. Concourswagentje zijn niet zo zwaar, dus een goede groom kan hem mooi over de hindernis heen tillen Knipoog

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 11:48

Nou, ik heb met een hackney lang onder het zadel gereden, dressuurwedstrijden ook, beestje kon verdoemd goed springen! Jammergenoeg had hij zo'n "rare" galop dat afstanden in het parcours nooit klopten, verder dan oefenspringen heb ik het nooit gebracht, werd niks met die afstanden op wedstrijd. Later heeft deze hackney het nog tot de ereklasse gebracht. Gelukkig snapte hij trouwens wel dat ingespannen betekende dat hij niet over een hindernis heen mocht. Tong uitsteken

xjessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 20:27

Volgens mij bedoelde ik gewoon met een rijpaard. maar goed sommige mensen snappen dat dus niet blijklt wel weer.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 21:38

nee, we snappen je best. Alleen hoe vaak de dooddoener, je moet gaan springen, al niet is voorbij gekomen zodra je een meningsverschil hebt met of over een jury, daar wordt een mens heel moe van.
Maar nog nooit in een topic over tuigpaarden, dat niet. Dat is nieuw voor mij, maar het geeft wel aan hoe snel mensen met hun oordeel klaar staan.
Als je het hele topic leest kun je lezen dat het paard wel degelijk op kop liep, de eerste de beste keer na deze teleurstellende uitslag. TS had dus wel degelijk een punt waarschijnlijk!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 21:57

Het is er duidelijk in ieder geval eentje die aan de kop kan staan, maar dat wil niet zeggen dat ze altijd vooraan erbij moeten staan. Ik sta met Michael nog wel eens de ene week 1ste, en een week erop laatste. Haha!

xjessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 22:02

precies is ook maar net hoe het paard ze dag heeft.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 01:31

hij had ook een goeie dag, hij werd dit weekend in wachtum twee keer tweede....

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 01:52

amondi schreef:
nee, we snappen je best. Alleen hoe vaak de dooddoener, je moet gaan springen, al niet is voorbij gekomen zodra je een meningsverschil hebt met of over een jury, daar wordt een mens heel moe van.
Maar nog nooit in een topic over tuigpaarden, dat niet. Dat is nieuw voor mij, maar het geeft wel aan hoe snel mensen met hun oordeel klaar staan.
Als je het hele topic leest kun je lezen dat het paard wel degelijk op kop liep, de eerste de beste keer na deze teleurstellende uitslag. TS had dus wel degelijk een punt waarschijnlijk!

Nou ja dat zegt niks.
Ik sta ook weleens boven aan en onderaan (op de zelfde dag nota bene)

Maar fijn dat de combinatie nu gewaardeerd waren.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 04:33

heee Haha! nog iemand die met een fries tuigwedstrijden rijdt Haha!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 07:18

Hoi Ania! Doei! Ik mis je wel op de wedstrijden, en niet alleen jou, die knapperd ook!

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 16:57

Neonlight schreef:
Hoi Ania! Doei! Ik mis je wel op de wedstrijden, en niet alleen jou, die knapperd ook!

geloof me neon.. ik mis de wedstrijden en wybrun verschrikkelijk Verdrietig Hij staat nu gewoon op de wei te verotten Verdrietig maar ja wat doe je eraan....
volgend jaar heb ik waarschijnlijk een nieuwe ster om uit te brengen Lachen maar zoals wybrun krijg ik ze nooit meer Huilen

hoe is ie met jou?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 22:23

Iets minder, Jan (eigenaar) wordt morgen geopereerd, kanker. Vorige week te horen gekregen, hij is 3 weken geleden ook al onder het mes geweest. We hebben dus alleen maar Made en Veldhoven gereden, afgelopen zaterdag zijn we alleen met Michael naar Boekel gegaan en zondag ga ik alleen op pad met Michael (als het goed is) om in Vlijmen het kampioenschap damesnummer te rijden. Daarna denk ik geen wedstrijden meer, wellicht nog af en toe een pony van iemand anders uitbrengen in het damesnummer.

xjessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 15:47

Ik was ook in wachtum en de jury deed erg goed Tong uitsteken Urban stond eerst 5e en toen eerste 6 overrijden werd ie 2e Haha!:D

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 09:50

Slow chat kan in de huiskamer. Hier een slotje, het lijkt me niet dat er nog inhoudelijk commentaar komt of nodig is.