[AR] paard durft niet over spoorlijn

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 10:10

Ibbel schreef:
Zou het niet verstandig/makkelijker zijn eerst eens te oefenen zónder kar achter de pony? Dus gewoon aan de hand wandelen en het spoor over?

Was mijn idee ook. Verder is het verstandig om even te wachten als er een trein voorbij gekomen is omdat je dan zeker weet dat je pony geen schok krijgt van het spoor en er helemaal niet meer overheen gaat.
Als het een drukke weg is ga dan een keer heel vroeg in de ochtend oefenen zodat je in alle rust aan het werk kunt. Wij hebben hier ook een spoorlijn tussen de manege en het bos zitten en de keren dat ik bijna een paard op m'n moterkap heb gehad zijn niet meer op 1 hand te tellen.

Arretje

Re: paard durft niet over spoorlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 10:26

heyitsme schreef:
waarom zou dat een onzinnig antwoord zijn....ik had zelf een paard die met een buitenrit niet over een spoorlijn wou, weet je hoe ik hem vertrouwen kunnen geven, ik ging er eerst achterwaarts over....en nu loopt ie er zo over heen...geen probleem....

Precies wat Heleen al zei je, omdat je met een kar hooguit een paar meter achteruit kunt.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 10:42

Als iedereen zich hier eens zou realiseren dat dit gedeelte van bokt de naam AR draagt. DWZ mennen en aangespannen rijden. Deze tak(ken) van paardensport vragen af en toe om een andere aanpak dan de takken die je vanuit het zadel beoefent.

Arretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:08

Hear hear!!! En "normaal" schrijven is soms ook handig om een boodschap over te laten komen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:10

Ja het AR staat zo mooi beschreven in de FAQ alleen jammer van het werk.

Er kijkt werkelijk niemand naar voor ze antwoorden of een topic openen..

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:16

Albertine_N schreef:
Als iedereen zich hier eens zou realiseren dat dit gedeelte van bokt de naam AR draagt. DWZ mennen en aangespannen rijden. Deze tak(ken) van paardensport vragen af en toe om een andere aanpak dan de takken die je vanuit het zadel beoefent.

Amen. Lezen schijnt moeilijk te zijn...

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:21

ja lezen valt inderdaad niet mee.. moeten we ook nog uitleggen wat AR is?

maarja even naar het probleem... goed voorwaards... en zorgen dat je paard met wat anders bezig is dan de spoorlijn..

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 14:14

Nadat een trein de overgang is gepaseerd en je paard / pony gaat er als eerste over (en is beslagen) kan hij een schok krijgen. Hierdoor zou je paard ook angstig kunnen worden. Wees hier bedacht op. Wat ik zelf meestal doe is wat meer afstand van het spoor houden dan zijn er meestal al fietsers of andere auto's over het spoor gegaan alvorens mijn paard erover heen ga. Het kan ook zijn dat je paard het eng vind om over het spoor te gaan, ja dan is het gewoon een questie van regelmatig overheen gaan, oefenen dus.