Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
), maakt niet uit met wat voor bit. Goede begeleiding is denk ik erg belangrijk, die kan je dan wel adviseren wat voor bit voor deze combinatie geschikt is.
) Ton monhemius zit in de buurt van Spaarnwoude, maar die zal best wel prijzig zijn. 

.
Roxatte schreef:Ook wij zitten met een aanleun probleem; onze haf van vijf jaar loopt nu sinds 4 dagen voor de wagen en doet het super. Het enigste probleem is het bit volgens mij: hij heeft een liverpoolstang (met latex) in, kinketting heb ik heel losjes en toch gaat in de stap het hoofd naar beneden en met draven komen de oortjes weer in zicht.
Hoe kan ik de leidsel anders vastmaken zodat de hefboomwerking minder is?

palousa_boy schreef:als hij op een liverpool niet heftig reageerd, waarom dan geen liverpool?
Vanavond nummertje 1 maar eens proberen. Bedankt ! Roxatte schreef:Ook wij zitten met een aanleun probleem; onze haf van vijf jaar loopt nu sinds 4 dagen voor de wagen en doet het super. Het enigste probleem is het bit volgens mij: hij heeft een liverpoolstang (met latex) in, kinketting heb ik heel losjes en toch gaat in de stap het hoofd naar beneden en met draven komen de oortjes weer in zicht.
Hoe kan ik de leidsel anders vastmaken zodat de hefboomwerking minder is?
Een stang met tongvrijheid heb ik nog wel liggen en een bokkebit trouwens ook nog wel.
wanneer isser koffie?
Vickelientje schreef:Is goedwanneer isser koffie?
Roxatte schreef:En over een bokkebitje heb ik zelf ook al zitten denken maar is dat wel zo verstandig alstie strakjes in tweespan komt?
) en het latex eraf gehaald, maar nog geen resultaat. Het lijkt wel of hij in stap het bit niet durft vast te pakken, in draf gaat het goed en reageert hij ook prima: gaat mooi het hoekje om, maarja misschien wil ik wel te snel resultaat zien. En het bokkebitje kan ik dus ook nog proberen als ik de reacties zo lees...Mn andere haf had eigenlijk ook een bokkebitje in toen zij voor het eerst voor de wagen kwam. 
tamary schreef:palousa_boy schreef:als hij op een liverpool niet heftig reageerd, waarom dan geen liverpool?
Misschien omdat je gezien de positie t.o.v. je paard en de lange leidsels je veel meer kracht kunt zetten?