Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Roxatte schreef:Ook wij zitten met een aanleun probleem; onze haf van vijf jaar loopt nu sinds 4 dagen voor de wagen en doet het super. Het enigste probleem is het bit volgens mij: hij heeft een liverpoolstang (met latex) in, kinketting heb ik heel losjes en toch gaat in de stap het hoofd naar beneden en met draven komen de oortjes weer in zicht.
Hoe kan ik de leidsel anders vastmaken zodat de hefboomwerking minder is?
palousa_boy schreef:als hij op een liverpool niet heftig reageerd, waarom dan geen liverpool?
Roxatte schreef:Ook wij zitten met een aanleun probleem; onze haf van vijf jaar loopt nu sinds 4 dagen voor de wagen en doet het super. Het enigste probleem is het bit volgens mij: hij heeft een liverpoolstang (met latex) in, kinketting heb ik heel losjes en toch gaat in de stap het hoofd naar beneden en met draven komen de oortjes weer in zicht.
Hoe kan ik de leidsel anders vastmaken zodat de hefboomwerking minder is?
Vickelientje schreef:Is goedwanneer isser koffie?
Roxatte schreef:En over een bokkebitje heb ik zelf ook al zitten denken maar is dat wel zo verstandig alstie strakjes in tweespan komt?
tamary schreef:palousa_boy schreef:als hij op een liverpool niet heftig reageerd, waarom dan geen liverpool?
Misschien omdat je gezien de positie t.o.v. je paard en de lange leidsels je veel meer kracht kunt zetten?