[AR] tuigpaarden (en de eventementen erbij)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xjessix

Re: tuigpaarden (en de eventementen erbij)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 15:55

daar gaan altijd een hoop mensen naar toe he..
Hoe oud ben jij dan??
Heb jou ook welleens gezien. Zaterdag ga ik misschien naar Groenekan tuigpaarden kijken..

xjessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 16:46

Is er trouwens helemaal niemand verder hier die tuigpaarden of hackney's leuk vind??

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 17:08

voordat jullie reageerden was er idd practisch niemand nee, ik verbaas me er ook heel erg over...

eerste keer bij mij in de buurt is wijnjewoude maar dan kan ik niet, ben wel van plan om naar Garyp te gaan, vrijdag 21 en zaterdag 22 juli
nu al zin in
en week later Buitenpost!!

xjessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 17:27

Ja op vrijdag zijn wij d'r ook in Garijp!! Met Urban en de nieuweling
Jammer dat je in Wijnjewoude niet kunt!! In Garijp zijn ook hackney's!!

En wel beetje jammer dat er zo weinig mensen van deze tak van de sport houden!! In Wachtum is 2juli geloof ik zijn ook hackney's.
Maar dat is zkr niet echt in de buurt want waar kom jij vandaan??

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 17:28

naja die hoek dus want ik ga eigenlijk alleen als ik het kan fietsen

xjessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 17:44

oww haha okee maar alles ligt nog best wel een eindje uit elkaar dus ook een eindje fietsen denk ik?

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 18:13

jawel maar vind ik niet erg, heb ik er voor over

haha moet je eigenlijk zien wie het zegt, jullie reizen half of heel nl af met paard en de wagen er nog bij, das nog véél meer gedoe dan een eindje fietsen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 19:33

xjessix, ik ben zelf 32, heet Maaike van de Ven en rijdt de hackney's van Jan de Vaan. Pony's van ons beginnen allemaal met Reedhill's. Heb jarenlang nationaal gereden, de laatste 3 jaar regionaal. Heb nationaal in het damesnummer vaak tegen Deborah gereden met William van het Gooierserf.

xjessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 20:26

ja dat klopt wel. hihi
ook toen ze nog freddy rocket hadden??
waarom nu geen nationaal meer??
en wanneer is jullie volgende wedstrijd?/

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 20:42

Denk het wel, naam zegt me wel iets maar ik kan er zo geen pony bij plaatsen. Maar ik ga al 20 jaar mee en rijd nu 16 jaar zelf, dus ongetwijfeld.

Wij rijden geen nationaal meer omdat we een pony-wissel hebben gehad. Ons gouden 2-span, Reedhill's Mister Michael en Reedhill's Play Boy is er niet meer, omdat Play Boy overleden is. We hebben nu Reedhill's Dancing Queen als vervanging, een supermerrie (zonder flauwekul is dit 1 van de meest talentvolle hackney's van Nederland) maar deze merrie is nogal lastig. Heel erg druk en nerveus, haast niet te rijden. En nog jong, en al bijna ereklasse (over een paar wedstrijden is ze ereklasse). Verder hebben we nog een jonge 4-jarige hengst. Ze zijn gewoon nog te jong voor nationaal, in het hoofd er nog niet rijp voor. En met een beetje pech rijd je 250 km heen om niet door de voorselectie te komen, dan mag je niet eens meer aan de wedstrijd deelnemen, en dan moet je weer 250 km terug rijden. Nee, laat ons maar voorlopig lekker regionaal meebolderen. Bevalt goed, en de resultaten die we daar halen zijn ook erg goed.

Onze eerstvolgende wedstrijd is zaterdag, in Veldhoven. Deze wedstrijd was eigenlijk 2 weken geleden, maar toen stond het een beetje blank daar. Wel leuk, dit is maar 2 km van onze stal af!

xjessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 20:49

oke vandaar Freddy is ook dood. maar ja nu heeft me opa stardy en debora en edwin hebben Nicolas Jerry. die werd voorheen gereden door willeke rozendaal maar is ook al 2 jaar geleden wat zeg ik mssn wel 3 want toen ging ie naar cees waar ik nu mee ga met de tuigpaarden. die reed eerder ook cat 1-2 maar ja.. tijden veranderen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 21:33

O ja, die pony ken ik wel, dat is die nakomeling van Prince Nicolas. Is zeker 3 jaar geleden, als het er geen 4 zijn!

xjessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 10:26

Ja dat is ook zo is al heel lang geleden idd.. is wel een leuke pony.

xjessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 13:25

zo tijdje geleden maar afgelopen zaterdag hadden wij wijnjewoude.
we hadden Urban mee in de grote limiet hij werd 5e en Wendero nieuweling in de competitie die werd 7e.
Aankomende zondag hebben we Wachtum. denk alleen dat Wendero thuis blijft. Want Cees vertrouwd hem niet en is bang dat hij de boel kapot slaat of aan de haal gaat.
Hij houd heel erg in en hij is bang dat als ie hem een tik geeft trg slaat.
Dus dat moeten we nog maar even zien.

iemand anders nog op concour geweest?? Dokkum ofzow??

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 15:58

Nee, niet meer geweest. Wel is in Dokkum iemand waarvoor ik regelmatig rijd en die ik regelmatig groom kampioen bij de tandems geworden.

Het ziet er naar uit dat mijn seizoen vroegtijdig afgelopen is, al na 1 wedstrijd. Eigenaar is 2 weken geleden geopereerd, en ik heb net te horen gekregen dat het niet goed is. Kreeg een huilende vrouw aan de telefoon, dus weet het nu ook niet. Ga er nu naar toe, hoop toch niet dat het kanker is. Huilen

xjessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 16:02

oww succes!! en sterkte hopelijk is het niets ernstigs!!

Ja Jan Kennis heeft toch gewonnen?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 16:04

jeetje Maaike!!
wat erg!
sterkte ermee........

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 20:54

Ja, Jan Kennis heeft gewonnen.

En helaas, seizoen is definitief voorbij na wel 1 wedstrijd te hebben gereden. Het is kanker. Wel gunstig, kan "makkelijk" verwijderd worden en de nabehandeling zijn spoelingen en geen chemo of bestraling, maar toch, het zal een lange tijd duren. Volgende week operatie en dan de nabehandeling.
Zaterdag was er een mooie wedstrijd in Boekel, ga er maar naar toe om te kijken, kan het toch niet missen. Op zo'n momenten baal ik stiekem wel dat ik geen vrachtwagenrijbewijs heb.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 22:45

Jeetje Maaika, zo heb je alle plannen en dan wordt opeens alles zo onverwacht weer om gegooit. Gelukkig dat het er positief voor hem uit ziet.

Maar nu weer even on topic. Komende zondag rijden tuigers en hackney's tijdens het kringkampioenschap (dressuur/springen) in Barsingerhorn Noord-Holland.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 10:12

Ja Marianne, ik baal ontzettend. Komt er ook nog eens bij dat een jaar eruit zijn wel eens einde oefening voor Michael kan betekenen. Michael is 18 nu, een jaar eruit betekent waarschijnlijk dat hij niet meer opgepakt kan worden en in het ritme kan komen, beestjes worden dan ineens snel oud. In training houden werkt niet, het zijn de wedstrijden die ze fris houden, daar gaan ze voor. En zoals je denk ik wel weet, Michael is echt mijn pony en mijn lieveling. Ik baal dat zijn afscheid zo moest zijn, heeft ie niet verdiend, na al die kampioenschappen en titels die hij heeft gehaald in zijn leven.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 10:32

Ja, dan gun je hem een mooi kampioenschap als afsluiting. Maar eerst moet Jan maar eens weer zien op te knappen.
Kun je niet met anderen mee naar de wedstrijden rijden of hem eventueel uitlenen aan een andere rijder.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 10:32

he Maaike, is het niet een idee om een vrachtwagen rijbewijs te halen..
of met mensen mee te rijden zolang..
dat je dus wel doorgaat met Michael?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 10:47

Uitlenen aan een andere rijder werkt niet, is een eigenwijs beestje, eigenaar kan er zelf ook niet mee rijden. Ik zit al te denken om hem bij iemand op te laden, maar dan zou ik zaterdag al weg moeten....en moeten, anders voldoe ik niet aan de eisen voor het kampioenschap.....en ik durf ze de vraag nu niet te stellen.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 10:52

nou, dat moet je ECHT vragen!!!!!
doen!!
echt doen!!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 11:05

Wil je de rest van het jaar spijt hebben omdat je iets niet durft te vragen.........je stelt me teleur Hamer .

Kom op, niemand kan hier iets aan doen en alhoewel je concurrenten bent moet je er toch ook zijn in geval van ziek en zeer. Misschien dat ze alleen al de wagen mee kunnen nemen en je zelf (of iemand anders) met een trailer kan rijden.
Go for it Knipoog

Waar zou je dan moeten rijden?